Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_06_20-seq1019> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2013_06_20-seq1019 type Speech.
- 2013_06_20-seq1019 number "1019".
- 2013_06_20-seq1019 date "2013-06-20".
- 2013_06_20-seq1019 isPartOf 2013_06_20.
- 2013_06_20-seq1019 spokenAs 10.
- 2013_06_20-seq1019 spokenText "Augsti cienījamā priekšsēdētājas kundze! Godātie kolēģi! Es aicinu neatbalstīt šo likumprojektu. (No zāles: „Labi! Skaidrs!”) Likumprojekta iniciatore, kā izriet no anotācijas, ir Latvijas Komercbanku asociācija. Anotācijā ir norādīts, ka Ministru kabineta 2011.gada 8.novembra sēdē tika izskatīts informatīvais ziņojums par Latvijas Komercbanku asociācijas iniciatīvu - kredītbiroju izveidi; Ministru kabineta pārstāvji tika informēti par aicinājumu uzsākt kvalitatīvas diskusijas par tiesiskā regulējuma pilnveidošanas nepieciešamību kredītinformācijas apmaiņai Latvijā. Taču 2011.gada 25.novembrī Saeimā tika iesniegts un 2012.gada 22.novembrī tika izsludināts Parādu ārpustiesas atgūšanas likums, kurā tika paredzētas tiesības parādu piedzinējiem uzturēt parādnieku reģistrus par nehipotekārajām saistībām - tā saukto parādvēstures datubāzi. Papildus tam Latvijā darbojas kredītu reģistrs, kuru uztur Latvijas Banka un kurā ir iekļaujami parādnieki ar hipotekārajiem parādiem. Turklāt Valsts ieņēmumu dienests uztur parādnieku reģistru, kurā iekļaujami nodokļu parādnieki - fiziskās personas. Savukārt ar šo likumprojektu tiek piedāvāts izveidot vēl vienu parādu reģistru. Saeimas Juridiskais birojs Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas šā gada 18.jūnija sēdē ir norādījis uz to, ka likums ir nepareizi strukturēts, jo nav skaidrs, kā novērst funkciju dublēšanos ar jau esošajiem reģistriem. Un tagad es vēlos uzsvērt... norādīt uz būtiskām likumprojekta nepilnībām. Pirmkārt. Izskatāmais likums paredzēs, kādām noteiktām akciju sabiedrībām, saņemot beztermiņa licenci, uzturēt vēl vienu parādnieku reģistru. Kāpēc akciju sabiedrībām, kāpēc licence ir beztermiņa - tas nav saprotams un arī anotācijā nav norādīts. Otrkārt. Likumprojekta 9.pantā ir noteikts, ka kredītbirojs uz rakstveida līguma pamata var uzticēt citai personai veikt darbības, kas nepieciešamas kredītbiroja darbību izpildes nodrošināšanai. Tomēr no anotācijas nav skaidrs... nav skaidrs formulējums par šādu deleģējumu, un nav izvērtēti šāda deleģējuma riski. Treškārt. Pēc likumprojektā teiktā, ziņas jeb informāciju par apmaksātajiem parādiem kredītbirojs uzglabā piecus gadus. Taču atbilstoši Parādu ārpustiesas atgūšanas likumam informācija parādvēstures datubāzē glabājama trīs gadus no parāda samaksas dienas vai saistību izpildes dzēšanas dienas. Likumprojektā iekļautais piecu gadu termiņš būtiski aizskar patērētāju tiesības un liedz viņiem iespēju būt ieskaitītiem potenciālo kredītņēmēju lokā, jo pat tad, ja parādnieks pilnībā norēķināsies ar kreditoriem, dati par parādnieku tiks saglabāti datubāzē piecus gadus. Tas negatīvi ietekmēs patērētāju tiesības, piemēram, tiesības iepirkties līzingā, saņemt aizdevumus (pat maza apmēra aizdevumus!) un tamlīdzīgi. Un kopumā likumprojekts paredz ierobežot fizisko personu iespējas paņemt patēriņa kredītus, ja viņām maksājumi ir bijuši kavēti vairāk par 60 dienām. Svarīgi, ka likumprojekta izstrādē vispār nepiedalījās Latvijas Kredītņēmēju apvienība. Juridiskajā komisijā, kura kā līdzatbildīgā komisija izskatīja šo likumprojektu un kurā, es gribu atgādināt, darbojas juristi profesionāļi, šis likumprojekts pēc būtības netika atbalstīts. Kolēģi! Es uzskatu, ka ar šādām iniciatīvām mēs turpinām licencēti vajāt cilvēkus. Es aicinu nepakļauties kārtējai komercbanku lobēšanai un neatbalstīt šo likumprojektu. Paldies.".
- 2013_06_20-seq1019 language "lv".
- 2013_06_20-seq1019 speaker Irina_Cvetkova-1973.
- 2013_06_20-seq1019 mentions Q822919.
- 2013_06_20-seq1019 mentions Q211.
- 2013_06_20-seq1019 mentions Q1020384.
- 2013_06_20-seq1019 mentions Q687709.