Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_06_06-seq141> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2013_06_06-seq141 type Speech.
- 2013_06_06-seq141 number "141".
- 2013_06_06-seq141 date "2013-06-06".
- 2013_06_06-seq141 isPartOf 2013_06_06.
- 2013_06_06-seq141 spokenAs 10.
- 2013_06_06-seq141 spokenText "...lai noskaidrotu viņu viedokli par ierosinājumu. Lai vispusīgāk izvērtētu minēto jautājumu, 2013.gada 24.aprīlī Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisiju apmeklēja Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš un CSDD valdes loceklis Jānis Gulbis. Pārstāvji paziņoja, ka minētā iniciatīva nevar tikt atbalstīta sekojošu iemeslu dēļ. Pirmkārt. Pateicoties fotoradariem, krities vidējais braukšanas ātrums. Otrkārt. Bojāgājušo skaits samazinājās par 45 procentiem. Treškārt. 75 procenti iedzīvotāju ir „par” fotoradariem. Ceturtkārt. No desmit Eiropas Savienības valstīm nevienā nav atļauta kļūda „+15”. Piektkārt. Atbalstot šo iniciatīvu, Latvija būtu vienīgā valsts, kas slēpti palielinātu atļauto braukšanas ātrumu. Savukārt, runājot par to, ka autovadītāji, pamanot fotoradaru, strauji bremzē, radot avārijas situāciju, Edmunds Zivtiņš pauda, ka, ja vadītājs ievēro pieļaujamo braukšanas ātrumu, viņam nav nepieciešams bremzēt un līdz ar to nerodas arī avārijas situācija. Lai vispusīgi izvērtētu iesniedzēju prasības un pieņemtu galīgo lēmumu, deputāti uz komisijas sēdi 2013.gada 29.maijā uzaicināja Valsts tiesu ekspertīžu biroja pārstāvi, kas pauda viedokli attiecībā uz iesniegumu, pamatojoties uz faktiem, kas atspoguļoti rekonstruētajā starptautiskajā ceļu satiksmes programmā. Prezentācijas laikā komisijas deputātiem bija iespēja iepazīties ar situāciju uz ceļa, braucot ar noteiktu ātrumu, kā arī saprast, kāds ir riska pieaugums, palielinot atļauto braukšanas ātrumu. Runājot par toleranci, CSDD pārstāvis ziņoja, ka Eiropas Savienības valstīs tā likumā netiek noteikta, jo tolerance ir atkarīga no tā, kur tehniskā iekārta tiks novietota. Kā rāda prakse, Eiropas Savienības valstīs tolerance ir ļoti dažāda, un tā var svārstīties no trim līdz astoņiem kilometriem stundā. Līdz ar to gan CSDD pārstāvis, gan Valsts policijas pārstāvis aicina neatbalstīt iesniedzēju prasības, lai nepārkāptu vidējo Eiropas tolerances slieksni. Iesaistīto valsts institūciju pārstāvji tomēr vienbalsīgi piekrita kolektīvā iesnieguma iesniedzējam Paulam Timrotam, ka konkrētā iniciatīva neaicina slēpti palielināt braukšanas ātrumu. Attiecībā uz tehnisko iekārtu tolerances noteikšanu Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas locekļi pauda viedokli, ka nedrīkst atstāt bez uzmanības ceļa zīmes, jo lielākoties avārijas situācijas uz ceļiem notiek tādēļ, ka tie fotoradari, kas uzstādīti uz Latvijas ceļiem, pēc sava izmēra ir samērā nelieli, un tas autovadītājiem rada papildu grūtības tos ievērot. Izvērtējusi visu no iesaistīto valsts institūciju pārstāvjiem saņemto informāciju un ņēmusi vērā iesniedzēju prasības, Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija atzina, ka likumprojekta izstrādē būtu jāiesaista Latvijas augstākā izpildvara. Līdz ar to komisija 2013.gada 29.maijā ir sagatavojusi un atbalstījusi Saeimas lēmuma projektu: „...uzdot Ministru kabinetam līdz 2013.gada 1.septembrim sagatavot grozījumus normatīvajos aktos, lai reglamentētu svarīgākos noteikumus un ierobežojumus (it īpaši attiecīgo iekārtu izvietošanas nosacījumus un ātruma fiksēšanas priekšnoteikumus) braukšanas ātruma pārkāpumu fiksēšanai ar tehniskajiem līdzekļiem (fotoradariem vai videoiekārtām).”".
- 2013_06_06-seq141 language "lv".
- 2013_06_06-seq141 speaker Vitalijs_Orlovs-1964.
- 2013_06_06-seq141 mentions Q822919.
- 2013_06_06-seq141 mentions Q211.
- 2013_06_06-seq141 mentions Q193089.
- 2013_06_06-seq141 mentions Q458.
- 2013_06_06-seq141 mentions Q20401498.