Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_05_16-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2013_05_16-seq2 type Speech.
- 2013_05_16-seq2 number "2".
- 2013_05_16-seq2 date "2013-05-16".
- 2013_05_16-seq2 isPartOf 2013_05_16.
- 2013_05_16-seq2 spokenAs 10.
- 2013_05_16-seq2 spokenText "Augsti godājamā Saeimas priekšsēdētāja! Cienījamie kolēģi! Pirms iesniegt minēto likumprojektu, mēs sastapāmies ar diezgan īpatnēju situāciju. Valsts, izlietojot līdzekļus, kuri paredzēti budžetā, ne vienmēr ir rūpīga, ne vienmēr ir atbildīga par to, kā jeb kādā veidā tā to veic. Šajā laika posmā mēs Valsts kontrolei adresējām divus pieprasījumus ar lūgumu veikt revīzijas divos uzņēmumos: pirmkārt, revīziju uzņēmumā „Reverta” attiecībā uz līdzekļu izlietojumu un, otrkārt, revīziju „Liepājas metalurgā” attiecībā uz valsts galvojuma uzraudzību. Abās minētajās situācijās... Valsts kontrole abas minētās revīzijas veikt nespēj, jo saskaņā ar paredzēto kārtību ir nepieciešams no Saeimas saņemt papildu finansējumu un Valsts kontrole revīzijas veic saskaņā ar apstiprināto gada plānu. Tādējādi ir izveidojusies diezgan īpatnēja situācija, ka Valsts kontroles darbība ir vērsta tikai uz nākotni: šodien, šogad tā apstiprina plānotās revīzijas uz nākamo gadu, bet nākamajā gadā sniedz savus atzinumus par iepriekšējiem periodiem, un lielā mērā tiem vairs nav tik lielas nozīmes. Godājamie kolēģi! Par pamatu minēto grozījumu iesniegšanai mēs ņēmām Saeimas deputātu tiesības, kuras viņiem ir paredzētas, - iesniegt konstitucionālo pieteikumu Satversmes tiesā. To var iesniegt 20 Saeimas deputāti, Ministru kabineta locekļi un arī Valsts kontroles padomes locekļi. Šajā kontekstā katrai no minētajām kategorijām būs tiesības vērsties pie Valsts kontroles ar lūgumu veikt revīziju neatliekamības kārtībā. Nākamais mūsu priekšlikums ir saistīts ar to, ka likumprojekts paredz, ka Valsts kontrole, kas ir neatkarīga augstākā revīzijas vai audita iestāde un kas ir pakļauta vienīgi likumam, būs tiesīga veikt revīzijas Saeimā. Šis izņēmums, kurš pašreiz ir paredzēts likumā par Valsts kontroli, mūsu skatījumā, nav samērīgs - vēl jo vairāk pie apstākļiem, ka Saeima apstiprina amatā tiesnešus un tiesneši ir tiesīgi tiesāt arī Saeimas deputātus; tad Valsts kontrole kā vienīgā autonomā valsts iestāde ir tiesīga arī revidēt parlamentu. Manā skatījumā, izteiktais atbalsts gan valsts kontrolierei, gan arī Valsts kontroles padomes locekļiem ir pietiekams pamats, lai uzticētu šiem cilvēkiem revidēt arī parlamentu, un šajā kontekstā tas nav pieņemami... nav pieņemams, tas izslēdzošais apstāklis, ka parlaments faktiski netiek uzraudzīts. Valsts kontrole pašlaik ir tiesīga sniegt rekomendācijas revīzijā atklāto trūkumu novēršanai, taču šīs rekomendācijas attiecībā uz revidējamo iestādi tai nav saistošas, un mēs ikdienā redzam situācijas, ka revidējamās iestādes pieaicina papildu auditorus, un tad auditori savā starpā cīnās par to, kuram tad bija taisnība - vai nu Valsts kontrolei, vai privātajai auditorkompānijai, kuras secinājumi bieži vien nesakrīt ar Valsts kontroles atzinumiem. Šajā kontekstā, ņemot vērā mūsu iepriekšējos apsvērumus par to, ka Valsts kontrole ir tā iestāde, kura kontrolē valsts līdzekļu izlietojuma lietderību, Valsts kontroles šādas rekomendācijas būtu izpildāmas obligāti. Tas lielā mērā sekmētu arī līdzekļu ietaupījumu, jo, piemēram, „Liepājas metalurga” gadījumā papildus tika izlietoti 100 tūkstoši latu, lai veiktu tos uzdevumus, kurus bija tiesīga veikt tā pati Valsts kontrole. Ļoti milzīgi papildu līdzekļi tiek tērēti arī valsts un pašvaldību kapitāliestādēs... kapitālsabiedrībās attiecībā uz Valsts kontroles sniegto rekomendāciju un atzinumu apstrīdēšanu. Nākamais. Mūsu priekšlikums ir saistīts arī ar to, ka revidējamā vienība vai iestāde, uz kuru attiecas atbilstošie Valsts kontroles revīzijas ziņojumā konstatētie fakti, lemj par to personu atbildību, kuras ir vainīgas revīzijā atklātajos trūkumos un nelikumībās. Godājamie kolēģi! Visu šo gadu garumā saistībā ar visiem Valsts kontroles sniegtajiem atzinumiem un rekomendācijām neviena revidējamā iestāde nav vērsusies pret tām amatpersonām un pret tiem darbiniekiem, kuri ir pieļāvuši šos pārkāpumus... pret šo līdzekļu nelietderīgo iztērējumu, ko Valsts kontrole savos atzinumos ir konstatējusi. Minētais likumprojekts tika pārrunāts arī ar valsts kontrolieri, un par daudziem jautājumiem no viņiem esam saņēmuši sapratni un arī atbalstu. Es aicinu parlamentu atbalstīt šā likumprojekta nodošanu Juridiskajai komisijai. Paldies.".
- 2013_05_16-seq2 language "lv".
- 2013_05_16-seq2 speaker Andrejs_Elksnins-1982.
- 2013_05_16-seq2 mentions Q822919.
- 2013_05_16-seq2 mentions Q17308599.
- 2013_05_16-seq2 mentions Q2498135.