Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_05_09-seq356> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2013_05_09-seq356 type Speech.
- 2013_05_09-seq356 number "356".
- 2013_05_09-seq356 date "2013-05-09".
- 2013_05_09-seq356 isPartOf 2013_05_09.
- 2013_05_09-seq356 spokenAs 69.
- 2013_05_09-seq356 spokenText "Es vēlos debatēt par šo priekšlikumu un vērst jūsu uzmanību uz diviem punktiem. Sākotnēji jau otrajā lasījumā bija nopietnas debates par to, kā, ņemot vērā to, kāda ir citu valstu pieredze, atsijāt tos iespējamos pilsoņus, kuri naturalizāciju uztver nopietni un tiešām vēlas iekļauties saliedētā Latvijas valsts iedzīvotāju kopumā. Es izpētīju un arī visiem apakškomisijas locekļiem... vēlāk arī Juridiskās komisijas locekļiem devu tādu skaidrojumu un tulkojumu - nevis savu interpretāciju, bet tulkojumu no citu valstu likumiem, Elksniņa kungs! -, un es varu jums nolasīt to vēlreiz, ja jūs to esat nolicis kaut kur atvilktnē. Proti, piemēram, personas atzīšanai par Slovēnijas pilsoni pamats ir, ja viņš neradīs draudus sabiedrībai un tās drošībai, Šveicē - ja viņš pakļaujas Šveices likumdošanai un nekādā veidā neapdraud Šveices drošību, bet Norvēģijā nav tiesību iegūt Norvēģijas pilsonību, ja viņš neatbilst nacionālās drošības interesēm vai ārpolitikas apsvērumiem. Un tā es varētu turpināt uzskaitījumu, kā dažādu valstu pilsonības likumos ir definēts to personu loks, kuras var izmantot šo naturalizācijas kārtību. Ir skaidrs, ka tik tiešām valsts drošības intereses saistībā ar pilsoņu loka paplašināšanu nevar tikt skatītas tikai kaut kādā sekundārā, tikai un vienīgi procesuālā kārtībā. Un vēl otra lieta. Elksniņa kungs, es jūs lūdzu skatīt likumu kopumā, jo ir jau noteikta tiesas kontrole pār katru naturalizācijas atteikumu. Proti, šā likuma 17.pants skaidri noteic, ka katru atteikumu var apstrīdēt tiesā un ka gadījumos, ja tas satur izlūkošanas vai pretizlūkošanas informāciju, to var pārsūdzēt ģenerālprokuroram. Tāda ir Latvijas Republikā pastāvošā kārtība! Mēs uzklausījām šīs jūsu minētās kompetentās institūcijas, kā jūs tās saucat, un mēs uzklausījām arī tiesas pārstāvjus. Mēs tiešām ļoti vērīgi piegājām tiesas kontrolei pār jebkuru atteikumu, saprotot, ka personai ir tiesības un mums kā likumdevējam ir jānodrošina, ka vēlāk šo atteikumu varēs pārbaudīt. Tātad tiesas kontrole jau ir nodrošināta. Likums ir jāskata kopsakarā, proti, 11.pants ir jāskata kopsakarā ar 17.pantu, tāpēc arī nevajadzētu teikt, ka tiesas kontrole nav paredzēta. Un jūsu priekšlikums, kur ir runa par tieši Krimināllikuma noteiktajā kārtībā izdarītu noziedzīgu nodarījumu, kuru var konstatēt ar tiesas spriedumu, ka persona ir vērsusies pret Latvijas Republikas neatkarību, demokrātisko parlamentāro valsts iekārtu vai pastāvošo valsts varu Latvijā, ir tikai viens no veidiem. Un man negribētos teikt, ka tas ir vienīgais veids, jo citās valstīs, es atkārtoju... varbūt neatkārtošu, ko es jau minēju, šis uzskaitījums ir tiešām ļoti dažāds. Piemēram, Horvātijā regulējums ir tik plašs, ka, ja no personas uzvedības var secināt, ka pretendents ievēro Horvātijas likumus un paražas un pieņem Horvātijas kultūru, tad viņš var iesniegt naturalizācijas pieteikumu. Tā ka mēs esam tiešām izstrādājuši tādu ļoti skrupulozu un, manuprāt, ļoti noteiktu regulējumu saistībā ar paredzēto tiesas kontroli, un nevajadzētu teikt, ka šis priekšlikums nav izsvērts, vai baidīt mūs ar otrreizēju caurlūkošanu, jo Juridiskajā komisijā darbs notiek tiešām profesionāli un jūs arī tajā piedalāties, un es domāju, ka jūs to varat apliecināt.".
- 2013_05_09-seq356 language "lv".
- 2013_05_09-seq356 speaker Inese_Libina-Egnere-1977.
- 2013_05_09-seq356 mentions Q211.
- 2013_05_09-seq356 mentions Q224.
- 2013_05_09-seq356 mentions Q20.
- 2013_05_09-seq356 mentions Q39.
- 2013_05_09-seq356 mentions Q215.