Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_02_28-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2013_02_28-seq4 type Speech.
- 2013_02_28-seq4 number "4".
- 2013_02_28-seq4 date "2013-02-28".
- 2013_02_28-seq4 isPartOf 2013_02_28.
- 2013_02_28-seq4 spokenAs 10.
- 2013_02_28-seq4 spokenText "Labrīt, augsti godātā Saeimas priekšsēdētāja! Prezidija deputāti! Kolēģi! Statistika par bezdarbu jauniešu vidū ir satriecoša. Pēc Eurostat datiem, aptuveni 30 procenti no visiem bezdarbniekiem ir jaunieši vecumā no 15 līdz 24 gadiem. Par galvenajiem iemesliem, kāpēc jaunatne nevar iekļauties darba tirgū, tiek minēts iepriekšējās darba pieredzes trūkums un arī iegūtās izglītības neatbilstība darba tirgus prasībām. Un droši vien nevienam nav noslēpums, ka bieži darba devēji tiešām nevēlas ņemt darbā jauniešus bez iepriekšējas darba pieredzes. Tādējādi veidojas apburtais loks. No vienas puses, darba devējs vēlas, lai darbinieks ir ar pieredzi, bet, no otras puses, darbinieks nevar iegūt pieredzi, jo viņu nevēlas ņemt darbā. Un tieši nespēja iekļauties darba tirgū ir galvenais iemesls, kāpēc jaunatne brauc prom no valsts. Kā jau vairākkārt esmu atkārtojis no šīs tribīnes, nevienai nācijai bez savas jaunatnes nav nākotnes. Pirms divām nedēļām notika kāds pasākums, kuru organizēja Latvijas Jaunatnes padome un kura laikā tika apspriestas tieši jaunatnes nodarbinātības problēmas. Pasākumā piedalījās gan jaunieši, gan darba devēju pārstāvji, gan arī citas organizācijas, un pasākuma laikā izkristalizējās viens konkrēts priekšlikums, kā ieinteresēt darba devējus pieņemt darbā jauniešus bez iepriekšējas darba pieredzes. Un tieši šo priekšlikumu es jums šodien prezentēju. Galvenā doma ir šāda: darba devējs, kurš pieņem darbā jaunieti bez iepriekšējas darba pieredzes, tiek atbrīvots no sociālā nodokļa 24,09 procentu apmērā, bet, lai jaunais cilvēks būtu sociāli apdrošināts, šo daļu apmaksā valsts no pamatbudžeta. Respektīvi, sanāk tā, ka valsts no vienas savas kabatas pārliek naudu otrā kabatā. Taču likumprojekta galvenais mērķis ir motivēt darba devējus pieņemt darbā jauniešus bez iepriekšējas darba pieredzes un dot jauniešiem iespēju palikt te, savās mājās, un iekļauties darba tirgū. Vēlos vērst jūsu uzmanību arī uz to, ka, izstrādājot šo likumprojektu, es domāju, ka darba devējs var pretendēt uz nodokļa atvieglojumu viena gada laikā no darba tiesisko attiecību nodibināšanas brīža, taču darba steigā es aizmirsu to iekļaut likumprojektā, un, ja mēs šodien to apstiprināsim, tad noteikti to vajadzēs ņemt vērā un iestrādāt likumprojektā. Nākamais aspekts ir jauniešu vecums. Šodien likumprojektā jūs redzat, ka tur ir rakstīts, ka tas attieksies uz jauniešiem vecumā no 13 līdz 25 gadiem. Šis vecums ir izvēlēts tāpēc, ka, Jaunatnes likuma izpratnē, jaunieši - tie ir cilvēki vecumā no 13 līdz 25 gadiem, bet tas nav akmenī iekalts, tāpēc noteikti mēs to varētu mainīt, lai tas atbilstu darba tirgus vajadzībām un prasībām. Mēs varētu izraudzīties arī Lietuvas modeli, kur līdzīgus atvieglojumus var saņemt jaunieši vecumā no 18 līdz 29 gadiem. Un vēl es vēlos vērst jūsu uzmanību uz to, ka... Jā, sākumā, protams, būs vajadzīga nauda no valsts pamatbudžeta, bet es esmu pārliecināts, ka ilgtermiņā valsts budžets no tā tomēr iegūs. Tas ir viens. Un otrs. Viennozīmīgi tūlītējas vinnētājas būs pašvaldības, kuras sajutīs naudas pieplūdumu savos budžetos no iedzīvotāju ienākuma nodokļa un no jaunām darba vietām. Līdz ar to es aicinu konceptuāli atbalstīt šo likumprojektu.".
- 2013_02_28-seq4 language "lv".
- 2013_02_28-seq4 speaker Vladimirs_Reskajs-1984.
- 2013_02_28-seq4 mentions Q822919.
- 2013_02_28-seq4 mentions Q211.
- 2013_02_28-seq4 mentions Q37.
- 2013_02_28-seq4 mentions Q217659.