Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_02_21-seq132> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2013_02_21-seq132 type Speech.
- 2013_02_21-seq132 number "132".
- 2013_02_21-seq132 date "2013-02-21".
- 2013_02_21-seq132 isPartOf 2013_02_21.
- 2013_02_21-seq132 spokenAs 17.
- 2013_02_21-seq132 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Godātie kolēģi! Juridiskās komisijas vārdā runāšu gan par šo likumprojektu, gan arī par nākamo likumprojektu, proti, „Grozījums likumā „Par atjaunotā Latvijas Republikas 1937.gada Civillikuma saistību tiesību daļas spēkā stāšanās laiku un piemērošanas kārtību””, jo šie likumprojekti ir saistīti. Eiropas Parlaments un Padome ir akceptējusi direktīvu par maksājumu kavējumu novēršanu komercdarījumos nacionālajā tiesību sistēmā. Jautājums: kāds ir bijis šīs direktīvas mērķis? Lielākā daļa komercdarījumu iekšējā tirgū tiek nodrošināta, izmantojot atliktas samaksas noteikumus, tomēr daudzi maksājumi komercdarījumos tiek veikti vēlāk, nekā ir noteikts līgumā. Biežāk sastopamie komercdarījumu veidi, kuros apzināti tiek kavēti maksājumu veikšanas termiņi, ir pirkuma līgumi, preču piegādes vai pakalpojuma sniegšanas līgumi. Šādi maksājumu kavējumi nelabvēlīgi ietekmē komersantu likviditāti un apgrūtina uzņēmumu finanšu pārvaldību. Turklāt tas ietekmē komersantu konkurētspēju un rentabilitāti, jo kreditoram, iestājoties maksājuma kavējumam, ir nepieciešams ārējais finansējums. Vienlaikus ekonomikas lejupslīdes laikā šādas negatīvas ietekmes risks ievērojami palielinājās, jo finansējuma pieejamība ir bijusi apgrūtināta. Kas attiecas uz valsts un pašvaldību iestādēm, tad tām parasti ir pieejamas drošākas, uzticamākas un nepārtrauktākas ienākumu plūsmas nekā komersantam. Turklāt publisko tiesību subjekti finansējumu var iegūt ar daudz izdevīgākiem nosacījumiem nekā komersanti. Tādējādi nepamatoti ilgi līgumā paredzētie maksājuma termiņi un publisko tiesību subjektu pieļautie novēlotie maksājumi par precēm un pakalpojumiem rada nepamatotas izmaksas komersantiem. Ievērojot iepriekš minēto, ir nepieciešams ieviest īpašus noteikumus attiecībā uz komercdarījumiem, kas saistīti ar precēm vai pakalpojumiem, kuros viena no darījuma pusēm ir publisko tiesību subjekts. Jāatzīst, ka arī Juridiskajā komisijā ir bijusi diskusija par to, vai attiecīgie grozījumi ir iekļaujami tieši Civillikumā, proti, vai tie nebūtu iekļaujami, piemēram, Komerclikumā vai kādā citā speciālajā normatīvajā aktā. Par šo ir bijusi diskusija vēl vakar Tieslietu ministrijas organizētajā darba grupā, un jāatzīst, ka vairākums ekspertu tomēr atzina, ka šī pareizā vai īstā vieta ir tieši Civillikums. Iespējams, ka esošajā redakcijā būs nepieciešami precizējumi, piemēram, attiecībā uz subjektu loku, kas šobrīd ir iekļauts likumprojekta 1668.1 pantā, un vēl citi atsevišķi precizējumi. Tomēr Juridiskā komisija, izskatot šo likumprojektu un izvērtējot šī likumprojekta nepieciešamību, ir pieņēmusi lēmumu atbalstīt šo likumprojektu pirmajā lasījumā. Tātad Juridiskās komisijas vārdā lūdzu atbalstīt grozījumus Civillikumā pirmajā lasījumā.".
- 2013_02_21-seq132 language "lv".
- 2013_02_21-seq132 speaker Gaidis_Berzins-1970.
- 2013_02_21-seq132 mentions Q822919.
- 2013_02_21-seq132 mentions Q211.
- 2013_02_21-seq132 mentions Q193089.
- 2013_02_21-seq132 mentions Q1771611.
- 2013_02_21-seq132 mentions Q8889.