Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_02_07-seq6> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2013_02_07-seq6 type Speech.
- 2013_02_07-seq6 number "6".
- 2013_02_07-seq6 date "2013-02-07".
- 2013_02_07-seq6 isPartOf 2013_02_07.
- 2013_02_07-seq6 spokenAs 69.
- 2013_02_07-seq6 spokenText "Ļoti cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Dāmas un kungi! Šis likumprojekts, protams, ir saistīts ar nākamo likumprojektu, un tādēļ es runāšu praktiski par abiem. Šobrīd apvienotais Alojas novads strādā ar daudz mazākiem administratīvajiem izdevumiem nekā pirms tam - četru pašvaldību kopā. Alojas novada pamatbudžeta izdevumi vispārīgajiem vadības dienestiem šobrīd ir par 45 procentiem mazāki, nekā pašvaldībām tie bija pirms reformas. Vēlos atgādināt: katras pašvaldības galvenais uzdevums ir strādāt iedzīvotāju labā, nodrošināt vajadzīgos pakalpojumus un rūpēties par saimniecisko jautājumu risināšanu. Izvērtējot šobrīd pieejamo informāciju, tomēr jāsecina, ka doma par Alojas novada sadalīšanu nav saistīta ar pakalpojumu labāku nodrošināšanu Staiceles pilsētā un pagastā vai kādu citu pašvaldību autonomo funkciju izpildi, bet pārliecinošāks gan ir skaidrojums, ka šis priekšlikums radies, balstoties uz politiskiem aspektiem, kaut vai tāpēc, ka tādējādi pašvaldību vēlēšanās politiķiem būtu vieglāk kandidēt divos novados, nevis konkurēt uz viena novada domes deputātu vietām. Klāt nākusi informācija, ka visām nesaskaņām pamatā varētu būt atsevišķu projektu virzība vai attiecīgi to iespējamā apturēšana pēc šī gada pašvaldību vēlēšanu rezultātiem. Diemžēl Alojas novadā ir viens no straujākajiem iedzīvotāju skaita samazinājumiem - 25 procenti pēdējo desmit gadu laikā - un vienlaikus vieni no zemākajiem nodokļu ieņēmumiem. Ir augsti sociālie izdevumi - 125 lati uz vienu iedzīvotāju - turpretī citos mazajos novados tie ir 81 lats uz vienu iedzīvotāju. Zemie nodokļu ieņēmumi un augstie sociālie izdevumi norāda uz iedzīvotāju skaita neatbilstību optimālas pašvaldību pārvaldes funkcijas veikšanai. Vienlaikus straujais iedzīvotāju skaita samazinājums ietekmēs arī nodokļu ieņēmumus. Sadalot Alojas novadu, šie riski vēl vairāk paaugstināsies. Ja Alojas novada iedzīvotāji un viņus pārstāvošie politiķi patiesi domā par pašvaldības attīstību un iedzīvotāju kopējo labklājību, tad šajā gadījumā Alojas novadam drīzāk būtu jāskata iespējas apvienoties ar kādu lielāku novadu, nevis jāsadalās gandrīz vai viensētās. Atgādināšu arī Valdības deklarācijā ietvertos uzdevumus, kas pašvaldību jomā nosaka izveidot sistēmu pašvaldību nostiprināšanai, kompetences un kapacitātes paaugstināšanai, kā arī paredz izvērtēt un nodot pašvaldībām tās valsts pārvaldes funkcijas, kuras tās spēj īstenot efektīvāk un finansiāli racionālāk. Reģionālās attīstības uzdevums ir izvērtēt tiešās valsts pārvaldes funkciju decentralizācijas iespējas attiecībā uz vietējām pašvaldībām; jau šobrīd vairāku lielo novadu pašvaldību iedzīvotāju skaits un teritorijas mērogs ir pietiekošs, lai tās sekmīgi pildītu atsevišķas valsts pārvaldes funkcijas. Taču, izmantojot iespēju, atgādināšu, ka gan tagad, gan turpmāk noteikti ir jāattīsta arī darbs pie reģionālās pārvaldes centru izveides. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija neatbalsta likumprojekta tālāku virzību, jo uzskata, ka domstarpības un radušās problēmas nedrīkst risināt, sadalot Alojas novada pašvaldību un tādā veidā graujot gan tās iedzīvotāju interešu aizstāvību, gan arī visu kopējo pašvaldību sistēmu. Tāpēc aicinu neatbalstīt likumprojekta tālāku virzību, bet turpināt darbu pie pašvaldību sistēmas attīstības un nostiprināšanas, kā arī pie valsts pārvaldes funkciju decentralizācijas un izpildes efektivizēšanas. Paldies.".
- 2013_02_07-seq6 language "lv".
- 2013_02_07-seq6 speaker Juris_Vilums-1982.
- 2013_02_07-seq6 mentions Q822919.
- 2013_02_07-seq6 mentions Q30268570.
- 2013_02_07-seq6 mentions Q19896841.