Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_01_31-seq708> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2013_01_31-seq708 type Speech.
- 2013_01_31-seq708 number "708".
- 2013_01_31-seq708 date "2013-01-31".
- 2013_01_31-seq708 isPartOf 2013_01_31.
- 2013_01_31-seq708 spokenAs 69.
- 2013_01_31-seq708 spokenText "Cienītā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Godātie kolēģi! Ļaujiet man vispirms paust prieku un gandarījumu, ka Fiskālās disciplīnas padome jau ir kļuvusi par tādu vispārpieņemtu un gaidītu spēlētāju jeb parādību Latvijas politikā un sabiedrībā. Es labi atceros, ka pirms gada, kad es un mani kolēģi no Reformu partijas virzījām šo priekšlikumu par Fiskālās disciplīnas padomes izveidi, mums sākotnēji nācās ļoti pārliecināt un argumentēt, ka tā ir laba doma. Ļaujiet atgādināt, ka mēs šo priekšlikumu izvirzījām vēl krietni pirms Eiropas Savienības fiskālās disciplīnas līguma izstādes un pirms tam, kad par to sāka runāt Finanšu ministrija. Līdz ar to šodien, kad jau tūdaļ trešajā lasījumā apstiprināsim šo likumprojektu, patiešām esam gandarīti, ka šī attieksme ir būtiski mainījusies un ka viens no mūsu uzstādījumiem - izveidot Latvijā Fiskālās disciplīnas padomi - tūdaļ arī būs realizējies. Un vēl vairāk! Man ir gandarījums ne tikai par to, ka visi ir akceptējuši, ka šādu padomi vajag; man ir tiešām gandarījums arī dzirdēt, ka kolēģi rūpējas par to, lai šie Fiskālās disciplīnas padomes eksperti būtu kompetenti, neatkarīgi un spētu vislabākajā veidā organizēt savu darbu. Mana priekšlikuma būtība ir saistīta tieši ar efektīvu Fiskālās disciplīnas padomes darba organizēšanu. Tas izriet no tā, ka, manā ieskatā, šī padome ir vai, precīzāk sakot, būs „sabiedrības acis” - sargs pret iespējamu negaidītu valdības neprātu vai negausību, jo mēs nevaram diemžēl būt pilnīgi droši un izslēgt situāciju, ka jau pēc pāris gadiem kādam var rasties kārdinājums aizmirst krīzes laika sāpīgās mācības un lūkot pārlieku daudz tērēt no valsts budžeta naudu brīdī, kad tas nebūtu saprātīgi. Tādēļ ir izšķiroši svarīgi, lai Fiskālās disciplīnas padome kļūtu par uzticamu un neatkarīgu situācijas vērtētāju un lai šīm, kā es salīdzināju, „sabiedrības acīm” būtu arī kāds runasvīrs vai runassieva, kas varētu paust viedokli. Mans priekšlikums paredz noteikt, ka Fiskālās disciplīnas padomes priekšsēdētājs saņemtu pilnas darba slodzes atalgojumu. Šo priekšlikumu es iesniedzu ar šādu mērķi - nodrošināt pastāvīgu padomes darba organizēšanu un kompetentu padomes pārstāvību komunikācijā gan ar medijiem, gan ar valsts iestādēm un organizācijām. Ir svarīgi, lai būtu viena persona, kas ik dienu ir gatava sniegt savu viedokli, ja arī parādītos, piemēram, kāds pretrunīgs... likumdošanas iniciatīva vai kāds cits jautājums. Likumprojekta otrajā lasījumā apstiprinātā redakcija paredz, ka pilnas darba slodzes atalgojums ir tikai padomes sekretāram, tātad darbiniekam, taču nenosaka viņam nepieciešamo kvalifikāciju; tas teorētiski varētu izraisīt situāciju, ka padomes sekretārs nebūtu pietiekami kompetents padomes pārstāvis, bet vairāk tiktu uzskatīts par tādu kā tehnisku darbinieku vai lietvedi, kuram padome, teiksim, nedod akceptu padomes vārdā paust viedokļus, tajā skaitā medijos. Tāpēc, ņemot vērā likumprojektā izvirzītās kvalifikācijas prasības padomes priekšsēdētājam, lai tās atbilstu tam līmenim, ka padome kompetenti pārstāv sevi, tika iesniegts šis priekšlikums, kas nosaka pilnas darba slodzes atalgojumu arī padomes priekšsēdētājam. Vēl jānorāda, ka saskaņā ar otrajā lasījumā apstiprināto redakciju padomes locekļi saņems atalgojumu proporcionāli paveiktajam darbam. Izskatot minētos priekšlikumus komisijā, tie netika atbalstīti, un kā viens no galvenajiem iemesliem tam tika minēta nevēlēšanās Fiskālās disciplīnas likumā kādu no sešiem padomes locekļiem nostādīt īpašākā stāvoklī salīdzinājumā ar pārējiem padomes locekļiem, tādējādi, iespējams, izraisot zināmu nelīdzsvarotību. Pārrunājot šos priekšlikumus ar koalīcijas sadarbības partneriem, esmu gandarīta, ka partneri atbalstīja nepieciešamību nodrošināt nepārtrauktu, pastāvīgu un augsti kompetentu padomes darba organizēšanu un pārstāvību, ko pašreizējā likumprojekta redakcija skaidri nepiedāvā, un kā kompromisa mehānismu sadarbības partneri... ar kolēģiem esam vienojušies turpmāk atbalstīt iespēju celt nepieciešamās kvalifikācijas prasības padomes sekretāram, nosakot, ka padomes sekretārs saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju...".
- 2013_01_31-seq708 language "lv".
- 2013_01_31-seq708 speaker Zanda_Kalnina-Lukasevica-1978.
- 2013_01_31-seq708 mentions Q822919.
- 2013_01_31-seq708 mentions Q211.
- 2013_01_31-seq708 mentions Q4294791.
- 2013_01_31-seq708 mentions Q193089.
- 2013_01_31-seq708 mentions Q458.
- 2013_01_31-seq708 mentions Q1191011.
- 2013_01_31-seq708 mentions Q384826.