Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_01_31-seq370> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2013_01_31-seq370 type Speech.
- 2013_01_31-seq370 number "370".
- 2013_01_31-seq370 date "2013-01-31".
- 2013_01_31-seq370 isPartOf 2013_01_31.
- 2013_01_31-seq370 spokenAs 69.
- 2013_01_31-seq370 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Godātais Ministru prezidenta kungs! Godātie kolēģi deputāti! Vispirms paldies Ministru prezidentam par šo ziņojumu. Nacionālās drošības komisija vakar iepazinās ar šo dokumentu, un tai bija iespēja arī uzdot jautājumus, detalizētus jautājumus, šī dokumenta autoriem, kurus bija deleģējis Ministru kabinets, un tā pieņēma šo ziņojumu, šo dokumentu, zināšanai. Tomēr es gribētu jums nepastarpināti paust savu viedokli par nacionālās drošības tēmu. Jebkurš nacionālās drošības jautājums sākas ar drošības risku analīzi. Tātad mums ir jāizanalizē šie riski, kas šobrīd mums vai nu ir rītdienas jautājums, vai nākošā gada jautājums, vai varbūt nākošās piecgades vai desmitgades jautājums. Un uz šīs riska analīzes pamata top valdības pasākumu plāns ar ļoti konkrētiem mērķiem. Protams, ar drošību mēs bieži vien saprotam ļoti vienkāršas lietas - militāro drošību, ģeopolitisko drošību, bet maz runājam par to, ka faktiski tā jau ir sabiedrības drošība, tā ir mūsu drošības sajūta - justies labi savā ģimenē, uz ielas savā pilsētā un labi savā darbā, ieskaitot vidi, kas ir droša vide uzņēmējdarbības veicināšanai, lai mēs labāk dzīvotu. Protams, es apskatīšu katru drošības sadaļu atsevišķi, tāpat kā tas bija šajā dokumentā. Ja mēs runājam par globālo un par reģionālo risku analīzi, tad, protams, šeit ir arī militārā riska analīze, un šis panākums tātad māca regulāras mācības 5.panta ietvaros, tāpat arī Baltijas gaisa telpas aizsardzību. Tie ir konkrēti panākumi. Bet tas ir kolektīvās drošības sistēmas panākums, nevis mūsu valsts panākums. Un šeit es vēlreiz gribu atgādināt, ka ne jau vienā gadā mēs spēsim budžetā pielikt 1 procentu klāt militārajiem izdevumiem. Tas jādara katru gadu pakāpeniski, lai tas būtu skaidrs signāls, ka mēs esam šīs kolektīvās drošības sistēmas dalībnieki. Jo tikai tādā veidā mēs varēsim pasargāties no tiem globālajiem un reģionālajiem riskiem, kas pasaulē radīsies ik brīdi. Pie reģionālajiem riskiem es noteikti pieskaitītu arī to analīzi, kādā veidā mēs veidojam savu diplomātiju divpusējās attiecībās ar mūsu kaimiņiem. Prasītos arī šajā dokumentā un nākošajā dokumentā tam pievērsties daudz biežāk. Par finanšu riskiem ir vesela sadaļa, un šeit jāsaka, ka tiem gan valdība, gan Nacionālās drošības komisija, gan Finanšu un kapitāla tirgus komisija šajā gadā ir veltījusi daudz uzmanības. Un varbūt tāpēc mūs arī šie finanšu satricinājumi nav skāruši, kādi tie varbūt būtu bijuši, ja mēs šai drošības analīzei un risku novēršanai nebūtu pievērsuši uzmanību. Un man ir liels prieks, ka vesela sadaļa ir par sociālo drošību. Ja mēs padomājam un runājam šeit par grāmatām, varbūt pat par zināmu aģitāciju par radikālu cilvēku grupu veidošanos, iespējams pat par radikālu politisku, Latvijas valstij nelabvēlīgu spēku veidošanos, tad labvēlīga augsne tam tomēr ir nabadzība un bezdarbs, un tāpēc noteikti būtu jābūt skaidram valdības plānam, kura varbūt drusku trūkst šajā dokumentā, - tam, kādi tieši būs nākošie pasākumi šajā gadā un arī nākošajā gadā. Mēs vērojam pozitīvas tendences, bet ar to vien ir par maz. Tāpat arī noziedzība ir konkrēta nacionālās drošības problēma, kas mums ir jāņem vērā. Ja šobrīd noziedzības līmenis ir samazinājies - un mēs par to priecājamies -, tad tas nenozīmē, ka tā būs vienmēr - mūžīgi, un mums būtu jāsasniedz maksimāli minimāls noziedzības līmenis. Prieks arī par to, ka šeit ir atspoguļota demogrāfija. Jā, demogrāfija arī ir nacionālās drošības jautājums! Nav cilvēku - nav valsts! Un es domāju, ka visiem deputātiem tas ir skaidrs, tāpēc demogrāfiskajiem jautājumiem mēs pievērsīsim arvien lielāku uzmanību un arī finansēsim tos. Es domāju, ka mēs energodrošībā par maz runājam ne tikai par enerģijas pieejamību un piegāžu drošību, bet mēs neaizdomājamies par to, cik lielu lomu mūsu drošības apziņā spēlē enerģijas lietotāju, galalietotāju, saņemtā pakalpojuma cena. Tātad visai šai enerģētiskajai stratēģijai, lai radītu enerģētisko drošību, būtu jānodrošina arī zema galalietotāja maksimālā cena - tas, kas interesē katru mājsaimniecību, kas interesē katru uzņēmumu, kas samazina pašizmaksu, kas dod ģimenei stabilitātes sajūtu nākotnē. Un es gribu kā pozitīvo atzīmēt to, ka ļoti daudz gan Nacionālās drošības komisija, gan valdība, gan citi atbildīgie dienesti ir paveikuši tieši informācijas tehnoloģiju drošībā. Tieši pēdējā gadā līdz ar CERT.LV izveidošanu, arī ar finansējuma palielināšanu CERT.LV...".
- 2013_01_31-seq370 language "lv".
- 2013_01_31-seq370 speaker Valdis_Zatlers-1955.
- 2013_01_31-seq370 mentions Q822919.
- 2013_01_31-seq370 mentions Q211.
- 2013_01_31-seq370 mentions Q20560736.
- 2013_01_31-seq370 mentions Q39731.
- 2013_01_31-seq370 mentions Q8436.
- 2013_01_31-seq370 mentions Q22868.