Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2013_01_17-seq21> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2013_01_17-seq21 type Speech.
- 2013_01_17-seq21 number "21".
- 2013_01_17-seq21 date "2013-01-17".
- 2013_01_17-seq21 isPartOf 2013_01_17.
- 2013_01_17-seq21 spokenAs 69.
- 2013_01_17-seq21 spokenText "Godātais Prezidij! Godātie kolēģi! Šie „Saskaņas Centra” deputātu iesniegtie priekšlikumi, manā skatījumā, varētu tikt raksturoti ar vienu vārdu: grandiozi. Tiešām grandiozi! (No zāles dep. J.Urbanovičs: „Paldies tev!”) Tas vien jau man liek izvirzīt pirmos iebildumus, kuru dēļ šos priekšlikumus nekādā ziņā nedrīkst atbalstīt: šo priekšlikumu grandiozums ir pretrunā ar mūsu praktizēto likumu pieņemšanas procedūru, ka tik konceptuālus grozījumus piedāvāt trešajā lasījumā nav īsti pieņemts. Bet, neskatoties uz to, tie ir iesniegti, un tas mums ļauj nedaudz parunāt par tiem pēc būtības, lai arī es uzskatu, ka par šiem jautājumiem, kurus tie grozījumi aizskar, būtu jārunā visplašākajos formātos, to skaitā Valsts drošības iestāžu padomē, Nacionālās drošības padomē, vairākās Saeimas komisijās. Jo pēc būtības tās domas, kuras izteica Elksniņa kungs, nebūtu izslēdzamas no diskutējamo jautājumu loka, taču šīm diskusijām ir jānotiek daudz padziļinātāk un daudz plašāk, nekā to ir iespējams izdarīt uz trešo lasījumu. Un pirmām kārtām runa ir par 1.priekšlikumu, ko ir iesniedzis Elksniņa kungs. Viņš lūdz... izsaka priekšlikumu liegt piešķirt valsts noslēpuma statusu faktiem, kas liedz personai pieeju valsts noslēpuma objektiem. Iedziļinoties šinī priekšlikumā, mēs saprotam, ka fakti, kas kalpo par pamatu atteikumam, būtu balstīti uz dažāda veida informāciju, tātad tie var būt balstīti uz informāciju, kas ir iegūta no ārvalstu institūcijām, tāpat tie var būt balstīti uz informāciju, kas ir iegūta operatīvās darbības rezultātā. Un, pieņemot šos apsvērumus, mēs uzreiz redzam, ka šis priekšlikums nonāk pretrunā ar šī paša likuma 2.panta ceturto daļu, kas nosaka valsts noslēpuma statusu ārvalstu organizāciju sniegtajai informācijai, kā arī nonāk pretrunā ar Ministru kabineta noteikumiem par valsts noslēpuma objektu sarakstu, kur ir noteikts, ka izlūkošanā, pretizlūkošanā un operatīvajā darbībā iegūta informācija ir valsts noslēpuma objekts. Līdz ar to, ja arī mēs gribētu izdarīt kaut kādu izņēmumu attiecībā uz informāciju, kura kalpo par pamatu pieejas piešķiršanai vai nepiešķiršanai, tad izņēmumi būtu jāveic manis tikko minētajās tiesību normās. Es uzskatu, ka tas faktiski nav iespējams, jo tas padarītu likumu pārāk statisku un ļoti grūti piemērojamu praksē. Taču prakse citās valstīs attiecībā uz šo jautājumu regulēšanu ir tāda, ka tiek izstrādāta un likumā noteikta īpaša procedūra šiem... pieejas valsts noslēpumam apstrīdēšanai. Bet, kā jau es teicu, tā procedūra ir īpaša. Un, pieņemot piedāvāto priekšlikumu, mēs faktiski šo atteikumu piekļuvei valsts noslēpumam pielīdzinātu parastam administratīvajam aktam, kurš acīmredzot būtu apstrīdams parastajā kārtībā administratīvajā tiesā. Nu, es domāju, mēs visi saprotam, ka tas nav tāda līmeņa administratīvais akts, kurš būtu skatāms ierastajā kārtībā. Līdz ar to šī diskusija noteikti ir nepieciešama daudz plašāka...".
- 2013_01_17-seq21 language "lv".
- 2013_01_17-seq21 speaker Karlis_Engelis-1983.
- 2013_01_17-seq21 mentions Q822919.
- 2013_01_17-seq21 mentions Q164247.
- 2013_01_17-seq21 mentions Q2167704.
- 2013_01_17-seq21 mentions Q903671.