Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2012_12_20-seq788> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2012_12_20-seq788 type Speech.
- 2012_12_20-seq788 number "788".
- 2012_12_20-seq788 date "2012-12-20".
- 2012_12_20-seq788 isPartOf 2012_12_20.
- 2012_12_20-seq788 spokenAs 150.
- 2012_12_20-seq788 spokenText "Kolēģi! Ziedonis ir teicis: „Taisnība ir tumsai kaktā, un taisnība ir lampai uz galda.” Šodien, klausoties šīs debates, arī es gribēju parunāt par to, ka ļoti daudziem apgalvojumiem, ko mēs šodien dzirdam, ir divas puses. Un es vēlējos pievērsties abām. Viena. Ja mēs šo saucam par attīstības dokumentu un sakām, ka tas ir attīstības budžeta plānošanas dokuments, tad es vienlaikus vēlos vērst uzmanību uz to, ka tas ir Nacionālais attīstības plāns, kurā mēs nedrīkstētu runāt tikai par attīstības budžetu, bet kurā ir jārunā arī par bāzes budžeta saskaņotību ar šo attīstības plānu. Tāpēc es vēlos izteikt cerību, ka nākamo bāzes budžetu plānošanas laikā, īpaši vidēja termiņa budžeta plānošanas laikā, mēs nenonāksim pretrunā ar to, kas ir rakstīts šajā Nacionālajā attīstības plānā, un turpināsim paredzēt pietiekamu finansējumu arī demogrāfijas pasākumiem, ko veiksmīgi aizsāka Nacionālā apvienība. Un es ceru, ka tas nebūs tikai tāds vienreizējs populistisks gājiens, bet ka mēs būsim konsekventi, lai tos optimistiskos plānus demogrāfijas uzlabošanā, kas ir paredzēti Latvijas Nacionālajā attīstības plānā 2014.-2020.gadam, tiešām varētu sasniegt. Ja mēs runājam par ekonomikas izrāvienu kā galveno Nacionālā attīstības plāna mērķi vai virsuzdevumu, tad es ceru, ka, plānojot bāzes finansējumu, mēs atcerēsimies, ka tajā ir jāpalielina arī zinātnes finansējums, jo mēs šobrīd knapi pārsniedzam 0,5 procentus no IKP zinātnei un nekādi nevarēsim būt konkurētspējīgi, ja šo finansējumu palielināsim tikai līdz 1,5 procentiem no IKP 2020.gadā. Jau šobrīd mēs stipri atpaliekam - trīs reizes atpaliekam no kaimiņvalsts Igaunijas. Otra - par sadarbību ar sabiedrību un sociālajiem partneriem. Kolēģi te minēja, ka šis ir izcils piemērs, kā mēs esam sadarbojušies ar sociālajiem partneriem, ekspertu organizācijām un sabiedrību. Es teiktu, ka man šī plāna izstrādē radās tieši sajūta, ka šī sadarbība tiek īstenota ļoti selektīvi. Dažkārt tādas, varētu pat teikt, savtīgas politikas realizēšanas mērķiem. Viens piemērs ir jau minētās reģionālās lidostas un ostas. Gan nozares ministrija, gan pašvaldības, gan Ostu padome, gan arī Latvijas Ostu tranzīta un loģistikas padome, kuru vada premjers, četri ministri un lielo pašvaldību vadītāji... Un tiešām nozares eksperti uzsver, ka nedrīkst izcelt tikai ostas kā nozari, kurai ir jābūt priekšnosacījumam to efektivitātes izpētei, lai vispār domātu par ieguldījumiem tajā... neieklausās, bet mēģina visādos viltīgos veidos formulēt iespējamu atbalsta ierobežošanu, balstoties uz kontekstu, ka mēs iepriekš esam jau diezgan asi diskutējuši par vai pret turpmāko atbalstu vispār ostām no sabiedriskā sektora puses, un tad tas šķiet diezgan dīvaini. Ja mēs runājam par pašvaldībām, kuras ar sausu muti runā par reģionālajām lidostām... ka mēs nedrīkstam izšķērdēt savu jau iepriekš attīstībai veltīto finansējumu, ieguldot tajās tiešām lielus, nozīmīgus finanšu līdzekļus arī no Eiropas naudas, tagad pēkšņi tos „ierakt zemē” un pārtraukt finansēšanu, jo šis politiski nav labs brīdis, lai atbalstītu reģionālās lidostas, tad par kādu ilgtermiņa attīstību mēs varam runāt? Tā ka es vēlējos uz divām šīm lietām vērst uzmanību. Ceru, ka turpmāk, šo plānu īstenojot, mēs tiešām domāsim par valsts attīstību, nevis par kādu šauru interešu lobēšanu.".
- 2012_12_20-seq788 language "lv".
- 2012_12_20-seq788 speaker Dana_Reizniece-Ozola-1981.
- 2012_12_20-seq788 mentions Q211.
- 2012_12_20-seq788 mentions Q191.
- 2012_12_20-seq788 mentions Q193089.
- 2012_12_20-seq788 mentions Q1576026.