Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2012_12_20-seq616> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2012_12_20-seq616 type Speech.
- 2012_12_20-seq616 number "616".
- 2012_12_20-seq616 date "2012-12-20".
- 2012_12_20-seq616 isPartOf 2012_12_20.
- 2012_12_20-seq616 spokenAs 17.
- 2012_12_20-seq616 spokenText "Godātais Prezidij! Kolēģi! Visi, kas seko līdzi Saeimas darbam! Strādājam ar likumprojektu Nr.304/Lp11. Tie ir grozījumi, kas skar virszemes televīzijas apraidi no 2014.gada 1.janvāra. Šie grozījumi ir sadalīti faktiski divās daļās. Pirmām kārtām tie paredz zemes televīzijas bezmaksas apraidi uzticēt Latvijas Valsts radio un televīzijas centram - uzņēmumam ar simtprocentīgu... ar valsts kapitāla daļām. Tas paver iespēju no 2014.gada sākuma veidot spēcīgāku virszemes televīzijas bezmaksas apraidi, jo - salīdzinājumā ar šodienas situāciju - notiks atbrīvošanās no acīmredzot nevajadzīgiem starpniekiem. Cenas, ko televīzijas kanāli šobrīd maksā par bezmaksas apraidi, saruks vairāk nekā trīs reizes. Latvijas novājinātajā informatīvajā telpā tā būs vēsturiska iespēja veidot spēcīgu bezmaksas televīzijas apraidi, kanālu skaitu tajā palielinot no esošajiem 4 līdz vismaz 6, 7, un pēc tam domāt par tālāku palielināšanu. Atgādināšu, ka šobrīd Lietuvā ir 11, Igaunijā - 7 televīzijas kanāli bezmaksas apraidē. Šī likumprojekta norma deputātu vidū domstarpības nav raisījusi. Pretēji noticis ar likumprojekta normām, kuras skar jautājumu, vai maksas televīzijas pakalpojumu nodrošināšanu virszemes apraidē uzticēt vienam vai vairākiem komersantiem, tādējādi iedzīvinot atklātas konkurences principu. Atgādināšu, ka šis ir netipisks likumprojekts, jo par viena vai vairāku komersantu iesaisti, izskatot koncepciju par virszemes televīzijas apraidi, nespēj izšķirties arī valdība, kas vienlaicīgi atbalstīja abus variantus. Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija, uzklausījusi Konkurences padomi, Nacionālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomi, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju un nozares pārstāvjus, izšķīrās par labu konkurences modelim un lūdza atbildīgajai - Satiksmes ministrijai - sagatavot priekšlikumus likumprojektam, kas iedzīvinātu konkurenci. Rezultātā no Satiksmes ministrijas atbilstoši koncepcijai saņēmām gan 2.1.variantu, kas paredz viena komersanta iesaisti, gan arī 2.2.variantu, kas paredz konkurences principu. Secinājām, ka neviens no Satiksmes ministrijas izstrādātajiem modeļiem nav pietiekami kvalitatīvs, jo nenodrošina pietiekami skaidru, atklātu, caurredzamu konkursa norisi. Līdz ar to komisija izstrādāja savus priekšlikumus, kā īstenot šo konkursu. Tātad, paturot prātā arī neseno bēdīgo pieredzi ar lielākiem konkursiem un līgumiem, par kuriem bijusi atbildīga kāda viena noteikta ministrija, komisija nolēma, ka Ministru kabinetam ir jāuzņemas atbildība ne tikai par līgumiem ar konkursā uzvarējušajiem komersantiem, bet arī par konkursa nolikumu un konkursa komisijas nolikumu. Komisijas 20.priekšlikums tostarp arī paredz, ka konkursa nolikumā jānosaka prasības komersantam - vērtēšanas kritēriji, konkursa norises kārtība, līguma termiņš, gada maksa par raidošā tīkla izmantošanu. Atbilstoši komisijas priekšlikumiem Ministru kabinets izveidotu starpinstitūciju konkursa komisiju, kuras sastāvā būtu pārstāvji no Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes, Satiksmes ministrijas, Kultūras ministrijas un Konkurences padomes. Tātad to visu lemtu šī starpinstitūciju komisija, nevis kāda viena noteikta ministrija. Lai piedalītos konkursā, komersanti konkursa komisijai iesniegtu iesniegumu, sarakstu ar televīzijas programmām, kuras vēlētos raidīt, un līgumus ar šo programmu veidotājiem. Tālāk Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome izvērtētu iesniegtos maksas televīzijas programmu sarakstus un atbilstoši elektronisko plašsaziņas līdzekļu attīstības stratēģijā iepriekš noteiktajiem kritērijiem izveidotu vienotu maksas televīzijas programmu sarakstu. Par šādu iespēju notikušas konsultācijas ar Konkurences padomi, un ir panākts Konkurences padomes atbalsts. Tālāk Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome izstrādātu kārtību un kritērijus vienota maksas televīzijas programmu saraksta izveidei un izmaiņu veikšanai sarakstā. Tas nodrošinātu, ka šis saraksts nepaliktu nemainīgs visu konkursa norises laiku, un līdz ar to būtu iespējams nepieciešamības gadījumā tajā ieviest izmaiņas. Nākamajā posmā maksas televīzijas pakalpojumu sniedzēju nosaka konkursa komisija, ņemot vērā tādus likumā nostiprinātus kritērijus kā komersanta pieredze, klientu servisa nodrošināšana visā valsts teritorijā, līgumi ar televīzijas programmu turētājiem, komersanta finanšu stabilitāte, pakalpojuma nodrošināšanas stratēģija un vēl citus. Un visbeidzot konkursa rezultātu apstiprinātu Ministru kabinets ar īpašu rīkojumu. Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija ir izdarījusi šo darbu, un deputātiem ir iespēja demokrātiski izšķirties par vienu vai par otru, vai par trešo variantu. Līdz ar to skatīsim 1. - atbildīgās komisijas priekšlikumu.".
- 2012_12_20-seq616 language "lv".
- 2012_12_20-seq616 speaker Inara_Murniece-1970.
- 2012_12_20-seq616 mentions Q822919.
- 2012_12_20-seq616 mentions Q211.
- 2012_12_20-seq616 mentions Q37.
- 2012_12_20-seq616 mentions Q191.
- 2012_12_20-seq616 mentions Q1419663.
- 2012_12_20-seq616 mentions Q12725402.