Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2012_12_20-seq287> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2012_12_20-seq287 type Speech.
- 2012_12_20-seq287 number "287".
- 2012_12_20-seq287 date "2012-12-20".
- 2012_12_20-seq287 isPartOf 2012_12_20.
- 2012_12_20-seq287 spokenAs 10.
- 2012_12_20-seq287 spokenText "Cienījamie kolēģi! Es aicinu atbalstīt šo un arī nākamo priekšlikumu. Minēto priekšlikumu mērķis ir atrisināt ļoti vienkāršu juridisku kāzusu, juridisku situāciju. Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā ir divi šādi panti: viens ir 167.pants, kur ir paredzēta atbildība par sīko huligānismu, un otrs ir 170.1 pants, kur ir paredzēta atbildība par nelikumīgu alkoholisko dzērienu iegādāšanos. Minēto pantu sankcijas paredz sodu administratīvā aresta veidā. Tajā pašā laikā Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa Sevišķajā daļā ir paredzēts, ka šāda veida pārkāpumu izskatīšana piekritīga vienlaicīgi trijām iestādēm. Tātad vienlaicīgi trīs iestādes var lemt par soda piemērošanu. Tā ir Administratīvā rajona tiesa, tā ir Valsts policija, un tā ir arī pašvaldības policija. Saistībā ar šo priekšlikumu komisijas sēdē problēmas pastāvēšanu atzina gan Tieslietu ministrija, gan arī Iekšlietu ministrija, kura ir norādījusi, ka jau vairāku gadu garumā šo problēmu atrisināt nevar. Kāds ir problēmas pamatjautājums? Lieta tāda, ka, pastāvot trim piekritības iestādēm, no kurām viena realizē tiesu varu... sanāk, ka divas pārējās nevar lemt par administratīvā aresta kā soda noteikšanu. Līdz ar to izveidojas ļoti īpatnēja situācija attiecībā uz korupcijas riskiem. Kad par attiecīgajiem administratīvajiem pārkāpumiem - par sīko huligānismu un par nelikumīgu alkoholisko dzērienu iegādāšanos - ir paredzēta atbildība administratīvā aresta veidā, tad faktiski lietas var izskatīt arī Valsts policija un pašvaldības policija. Ko tas nozīmē? Tas nozīmē šādu situāciju: piemēram, ir pārkāpējs, par kuru... policija nevēlas, lai viņam tiktu piespriests administratīvais arests. Tādā gadījumā policija attiecīgās amatpersonas lēmuma veidā pati pieņem lēmumu, nepiemērojot arestu, bet nosakot administratīvo sodu. Tajā pašā laikā attiecībā uz ļaunprātīgiem pārkāpumiem ir iespējamas situācijas, ka lietu uz tiesu nevirza, lai attiecīgā persona... attiecīgajai personai, attiecīgajam pārkāpējam, administratīvais sods aresta veidā netiktu piemērots. Ļoti daudzi iepriekšējās debatēs runāja par tiesiskumu, par likumību, un tiešām tas ir tas gadījums, kad nespējas dēļ - Tieslietu ministrijas nespējas un Iekšlietu ministrijas nespējas dēļ - rast risinājumu šiem dubultās piekritības gadījumiem... Nespējot savā starpā vienoties, tās rada korupcijas riskus attiecībā uz pārkāpēju sodīšanu par šāda veida pārkāpumiem. Līdz ar to es aicinu komisiju atbalstīt manus ierosinājumus, jo dubultā piekritība, ja tiks pieņemti mani priekšlikumi, tiks izslēgta. Lietas attiecībā uz sīko huligānismu, par kuru ir paredzēts administratīvais arests, kā arī lietas par noteikumu pārkāpumiem, kuri saistīti ar alkoholisko dzērienu nelikumīgu realizāciju, turpmāk izskatīs rajona tiesa. Es tiešām aicinu ieklausīties šajos argumentos. Tas ir pagaidu risinājums, kamēr Tieslietu ministrija un Iekšlietu ministrija izstrādās līdz galam administratīvo pārkāpumu likumu, kamēr izvērtēs vispār administratīvā aresta institūta kā soda veida atrašanos Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā un kamēr neveicinās lielāku tiesisko skaidrību, lielāku noteiktību un personas pamattiesību daudz augstāku aizsardzību šādu kategoriju lietās. Es neuzskatu, ka viens un tas pats pārkāpums un tā izskatīšana vienlaicīgi varētu būt pakļauta jeb piekritīga vairākām instancēm, attiecīgi izslēdzot iespēju vainīgajām personām piemērot administratīvo arestu pārkāpuma izdarīšanas gadījumā. Paldies.".
- 2012_12_20-seq287 language "lv".
- 2012_12_20-seq287 speaker Andrejs_Elksnins-1982.
- 2012_12_20-seq287 mentions Q211.
- 2012_12_20-seq287 mentions Q4294315.
- 2012_12_20-seq287 mentions Q1771611.