Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2012_12_20-seq150> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2012_12_20-seq150 type Speech.
- 2012_12_20-seq150 number "150".
- 2012_12_20-seq150 date "2012-12-20".
- 2012_12_20-seq150 isPartOf 2012_12_20.
- 2012_12_20-seq150 spokenAs 69.
- 2012_12_20-seq150 spokenText "Labdien, kolēģi! Par Augstākās izglītības padomes jautājumiem. Redziet, ir tā, ka, ja darba tirgū ir divi darbinieki, tad viens konkrēto uzdevumu atrisina 3 minūtēs, bet otrs 3 mēnešos netiek galā. Tādā veidā mēs faktiski nekādi nevaram konkurēt ar mūsu, teiksim tā, tuvākajiem konkurentiem - ar citām Eiropas dalībvalstīm, arī ar Ķīnu, teiksim. Tā pamatlieta attiecībā uz rektoru un uz šo Augstākās izglītības padomi ir tāda. Te ir dilemma ar demokrātijas un autoritārisma pretnostatīšanu. Demokrātija prasa diezgan lielu laiku, lai saskaņotu viedokļus un panāktu tādu situāciju, ka visi ir apmierināti, - sanāk konsensuss, teiksim. Tanī pašā laikā mēs nekādi nevaram izturēt kritiku, kad saka: jūs pārāk lēni to darāt! Citiem vārdiem sakot, jūs aicināt iet vairāk autoritārisma virzienā, un, ja to saka mūsu koalīcijas partneri, tad nekas cits arī īsti neatliek, jo tā ir jūsu... Mēs respektējam jūsu aicinājumu, jūsu vēlmi iet ātrāk uz priekšu. Tas, protams, izraisa pretreakciju, un šīs pretreakcijas rezultātā, protams, vienotu viedokli īsā laikposmā panākt nevar. Un šādā situācijā mēs nonākam pie jautājuma: ko tad īsti vajag darba tirgum? Un, ja mēs paskatāmies augstākās izglītības sistēmas, tad redzam, ka ir eiropeiskā, kura pārsvarā cēlusies gan no... kura kopš kristīgās ticības pirmsākumiem ir balstīta pārsvarā uz akadēmisko pusi, teiksim, uz akadēmiskās daļas izstrādi, un ir Amerikas Savienoto Valstu puse, kura ir pie mums vairāk zināma kā Master of Business Administration jeb MBA programma, kura vairāk ir balstīta uz biznesa pamatprincipiem un kur šī akadēmiskā daļa ir diezgan tālu nodalīta nost... šī zinātnes daļa ir nodalīta nost no tām pārvaldības formām, kādā veidā pārvalda universitātes. Nu, lūk, un šī dilemma tad arī ir pamatā tam, ka mēs gribam ātri, ka mēs gribam augstu kvalitāti, un tad mēs vēl gribam, lai arī viss vēl ir rentabli beigās, jā. Un šīs duālās... Nu, teiksim tā: līdaka, zaķis un gulbis... Katrs savā virzienā raus. (Starpsaucieni no zāles.) Šinī brīdī es, redzot un vērtējot to, kas ir Augstākās izglītības padomes šinī sastāvā, protams, ļoti atturīgi vērtēju... Un galvenais mans arguments par to, kāpēc ir nepieciešamas pārmaiņas tur, ir tas, ka šie pieredzējušie cilvēki, zinot šīs pretrunas, nav spējuši atrast normālu kompromisu. Tad mums ir jādod signāls viņiem - pietiekoši skaidrs visai akadēmiskajai videi -, ka mēs neesam mierā ar to darbu, ko viņi dara. Tā ir pamatlieta! Un mēs nekad nevarēsim iedziļināties katrā konkrētajā mazajā detaļā, kas katram kurā vietā izglītībā pašā... vai nu programmas sastāvdaļā ir... Tāpēc pārmaiņas ir vajadzīgas, un tās ir vajadzīgas visos blokos, ne tikai tā... Tā ka liels paldies! Es ceru, ka balsosim atbildīgi. Skatīsimies tiešām uz pārmaiņām - kas ir vajadzīgs, kas nav, nevis... Par to, ka, teiksim, sākam domāt, vai to fabulu var atrisināt vai ne... Bez dialoga, protams, nevar. Paldies.".
- 2012_12_20-seq150 language "lv".
- 2012_12_20-seq150 speaker Janis_Ozolins-1976.
- 2012_12_20-seq150 mentions Q193089.
- 2012_12_20-seq150 mentions Q148.
- 2012_12_20-seq150 mentions Q30.