Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2012_12_20-seq118> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2012_12_20-seq118 type Speech.
- 2012_12_20-seq118 number "118".
- 2012_12_20-seq118 date "2012-12-20".
- 2012_12_20-seq118 isPartOf 2012_12_20.
- 2012_12_20-seq118 spokenAs 101.
- 2012_12_20-seq118 spokenText "Jā, cienījamie kolēģi! Manuprāt, debates par tādu ļoti būtisku jautājumu... kā aicināja Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas vadītāja, mums droši vien ir nepieciešamas plašākas debates par to, kas notiek mūsu izglītībā. Es domāju, šajā zālē nav tādu cilvēku, kuri apstrīdētu uzskatu, ka ne viss tajā ir kārtībā. Protams, atšķiras varbūt viedoklis izglītības un zinātnes ministram, kurš pats, vadot šo nozari, pasaka, ka viss ir slikti, un tajā brīdī varbūt jebkuram jaunietim, kurš šobrīd studē, ir jādomā, vai tas viss ir slikti. Turpretī akadēmiķis Stradiņš, uzrunājot ļoti lielu akadēmisko saimi, kurā ministram nebija laika līdz galam klausīties, Rīgas Tehniskās universitātes 150 gadu jubilejā teica: „Nē, mums ir ar ko lepoties, un viena no lietām, ar ko mēs varam lepoties, ir mūsu izglītība.” Zatlera kungs, es arī ceru, ka mani bērni pēc kāda laika studēs - un studēs šeit, Latvijā. Un vēlos, lai tā izglītība būtu tāda, kura ir konkurētspējīga, un lai jaunietis neiznāk no augstskolas tikai ar diplomu, uz kura rakstīts, ka viņam ir diploms un kāda ir iegūtā kvalifikācija, bet lai viņam ir reālas zināšanas un lai viņš var strādāt gan šeit, gan arī ārzemēs. Bet šobrīd jautājums, par kuru šodien mēs runājam, ir Augstākās izglītības padome, un, manuprāt, Vucāna kungs mēģināja ļoti konstruktīvi pastāstīt par Augstākās izglītības likumu, par tām institūcijām, kas tur ir. Un es arī piekrītu Elksniņa kungam un vēl daudziem citiem runātājiem, ka mums varbūt ir jārunā par šo likumu, par šīm institūcijām un to, kurš par ko atbild. Bet kopumā tas, par ko mēs šodien runājam, ir labās reformas, kuras ir ierosinājis ministrs, un vienīgais iemesls, kas traucē šīs reformas veikt, ir visi stagnāti, kas to negrib, tajā skaitā Augstākās izglītības padome, kura tomēr, manuprāt, lai vai kā, saskaņā ar likumu ir konkrēti, precīzi noteikta... ir noteikts, kas un ko izvirza un kādā veidā izvirza. Protams, mēs šeit neesam podziņu spaidītāji, kuriem viss, ko izvirza, ir jāpieņem. Tieši tāpēc notiek diskusijas komisijas sēdēs, tieši tāpēc frakcijām ir iespēja uzaicināt katru no kandidātiem un tad pieņemt šo lēmumu, lai tā rezultātā Augstākās izglītības padome, kuru mēs apstiprināsim, būtu viens tāds ritentiņš kopējā mašīnā, kas to mūsu Augstākās izglītības sistēmu spētu reformēt un panākt, lai mūsu izglītība būtu konkurētspējīga. Mēs šodien runājam daudz vairāk par to: labie un sliktie. Un tikai to es dzirdu - ka slikta ir šī Augstākās izglītības padome un šie pieci cilvēki, kuri tiek izvirzīti atkārtoti. Un man arī šobrīd nav nekādu argumentu, kāpēc cilvēki, kas tiek izvirzīti atkārtoti, nevarētu tur strādāt, vai ir kādi konkrēti pierādījumi par viņu neizdarību. Jā, tas, ko es dzirdēju un nezināju, - ka ir arī samaksa par šo darbu Augstākās izglītības padomē. Bet varbūt arī to mēs tad varam mainīt ar likumu? Ja tas ir tas jautājums, ka kāds saņem par daudz un to nav izdarījis... Tas, protams, tā ir... Tas ir valsts finansējums, un tas arī mums ir jāvērtē. Šobrīd mēs runājam par Augstākās izglītības padomes locekļu kandidātiem, kurus ir izvirzījuši saskaņā ar likumu cilvēki, kuriem ir tādas tiesības, - tās institūcijas, kam ir tiesības tos izvirzīt. Un, Vanagas kundze, jūs ļoti skaisti stāstījāt: nav iesniegta koncepcija... kur ir reformu plāns... kur ir reformu plāns, mērķi, rezultatīvie rādītāji, to izpilde, resursi, atbildīgās personas. Jūs šeit rādījāt plānu, ar kuru katram ir jāiepazīstas un kurš esot slikts. Es jautāju jums: kur ir Ķīļa reformu plāns? Kur tas ir? (Frakcija VIENOTĪBA, ZZS frakcija un VL-TB/LNNK frakcija aplaudē.) Es arī labprāt ar to iepazītos un labprāt izteiktu savus „par” un „pret”. Jo, ja jūs prasāt no citiem to plānu, tad varbūt sāciet ar sevi! Un varbūt tajā brīdī - tad, kad te notika debates un jūs 17 minūtes neatradāties zālē, - varbūt jums... Bija interesanti, ko kolēģi teica tajā brīdī gan par augstākās izglītības reformām, gan par konkrētiem padomes kandidātiem. Un sāksim varbūt katrs ar sevi: cik mēs esam gatavi, kādus mērķus mēs gribam sasniegt, kuri ir tie rādītāji, sasniedzamie mērķi un līdzekļi. Un vai tam, ka Augstākās izglītības padomi mēs šodien kritizējam, mērķis nav tikai tas - pateikt, kāpēc mēs nevaram šīs reformas gada laikā izdarīt? Reformas ir nepieciešamas! To ir apliecinājis gan šeit, zālē, sēdošais Ratnieka kungs kopā ar studentiem, kas stāvēja šeit, pie Saeimas nama... Es neredzēju no jums nevienu, kas būtu iznācis ārā pie Saeimas nama, lai parunātu ar šiem pārstāvjiem. Kāpēc Ķīļa kungs nenāk un nerunā? Kāpēc viņš var piedalīties tikai divās sanāksmēs? Un šodien mēs visi sakām: „Tas, ko viņš piedāvā, ir labi.” Neviens nav šos plānus redzējis! Tā ka es tiešām aicinu pieiet konstruktīvi. Šobrīd ir izvirzīti konkrēti kandidāti, ir runa par konkrētiem kandidātiem augstākās izglītības... Ministrijā arī ir jāprasa konkrēti rezultāti, nevis kritēriji, kas nav ierakstīti likumā, un nevis jāsaka: „Tas ir slikti!” Šajā grāmatiņā... arī maliņā ir... „Visu māku, visu varu”... Ir ļoti labi, ja mēs visu mākam, visu varam, bet varbūt tiešām vajag darīt visu kopā un tā, lai tas būtu orientēts uz rezultātu. (Frakcijas VIENOTĪBA, ZZS frakcijas un VL-TB/LNNK frakcijas aplausi.)".
- 2012_12_20-seq118 language "lv".
- 2012_12_20-seq118 speaker Solvita_Aboltina_(Mellupe)-1963.
- 2012_12_20-seq118 mentions Q822919.
- 2012_12_20-seq118 mentions Q211.
- 2012_12_20-seq118 mentions Q2660080.
- 2012_12_20-seq118 mentions Q1576026.
- 2012_12_20-seq118 mentions Q164226.
- 2012_12_20-seq118 mentions Q411895.