Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2012_12_13-seq770> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2012_12_13-seq770 type Speech.
- 2012_12_13-seq770 number "770".
- 2012_12_13-seq770 date "2012-12-13".
- 2012_12_13-seq770 isPartOf 2012_12_13.
- 2012_12_13-seq770 spokenAs 10.
- 2012_12_13-seq770 spokenText "Labvakar, augsti godātais Prezidij! Kolēģi! Es nezinu, kā eiro ietekmēs cilvēku dzīvi pēc gada, bet viena cilvēka dzīvi šis likums ietekmē jau šodien - esmu nokavējis Ziemassvētku balli Jēkabpilī, tāpēc varam turpināt debatēt. (Starpsaucieni no zāles: „Ūūū!”) Tagad par likumprojektu. Es aicinu jūs vērst uzmanību uz šī priekšlikuma un kopumā visa likumprojekta vismaz trim aspektiem. Pirmais ir forma un kārtība, kādā likumprojekts tiek virzīts. Es jums vēlos atgādināt, ka sākotnēji šī likumprojekta mērķis bija atcelt aizklātus balsojumus, bija sagatavota arī attiecīga anotācija. Šobrīd, uz otro lasījumu, parādās pavisam cita rakstura grozījumi, un, kaut arī tas nav aizliegts ar likumu, bija... es uzskatu, ka tik nopietnam priekšlikumam bija vajadzīgs atsevišķs likumprojekts ar attiecīgu anotāciju. Bez anotācijas nevar saprast ne priekšlikuma būtību, ne datumu, kad tas stāsies spēkā, ne arī to, vai grozījumi tika izvērtēti pilnvērtīgi. Sakarā ar to atbildes uz visiem šiem jautājumiem ir jāmeklē internetā. Un, ja internets nemelo, tad vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs vēlas panākt, lai minētie grozījumi stātos spēkā jau tuvākajā laikā un būtu attiecināmi jau uz tuvākajām pašvaldību vēlēšanām. Tas nozīmē, ka spēles noteikumi tiek mainīti pašas spēles laikā. Ne jau man jums vajag stāstīt, ka kandidātu saraksti uz pašvaldību vēlēšanām jau tiek veidoti, bet neskaidrības, kuras ir saistītas ar iespējamām reformām šajā jomā, bremzē procesu un atbaida cilvēkus. Es uzskatu, ka būtiskas izmaiņas pašvaldību likumā praktiski pirms pašām vēlēšanām - tā nav tā prakse, ar ko mēs varētu lepoties. Vēl vairāk! Mēs visi zinām, ka šie priekšlikumi ir tikai daļa no vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra vīzijas par pašvaldību reformu, kuru viņš mēģinās izdarīt lielā steigā pirms pašām vēlēšanām. Un seko loģisks jautājums: kāpēc šie priekšlikumi netiek virzīti vienotā likumprojektu paketē? Es uzskatu, ka, pirms pieņemam lēmumu, deputāti ir pelnījuši, lai viņiem parāda visu ainavu, lai saprastu, ko ministrs vēlas panākt, kādi mērķi ir grozījumiem un cik liela būs ietekme. Es ar šausmām gaidu, kas vēl var parādīties uz likumprojekta trešo lasījumu. Šī prakse noteikti neliecina par to, ka darbs tiek darīts kvalitatīvi, savukārt ministrs to gaida no pašvaldībām. Trešais aspekts - par priekšlikuma būtību. Sakarā ar to, ka grozījumiem nav anotācijas, atsaucos uz to, kas tika dzirdēts publiskajā vidē. Kā amatu apvienošanas aizlieguma iemesls tiek minēts interešu konflikta un korupcijas risks, taču pat Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs, kas ir minēts kā viens no šī priekšlikuma autoriem, nevarēja minēt nevienu konkrētu gadījumu, ka deputāts tādā veidā būtu ļaunprātīgi izmantojis savu amatu. Es jums vēlos arī atgādināt, ka jau šobrīd par jautājumiem, kuri skar kādu no deputātiem, viņš nebalso, bet formāli, lai ietekmētu lēmumu pieņemšanas procesu, nevajag obligāti būt par pašvaldības deputātu. Šajos grozījumos es kā bijušais pašvaldības deputāts redzu virkni citu risku... (Zālē troksnis.) Kolēģi, ja jūs manī neklausīsieties, es nākšu vēlreiz! (No zāles: „Ja varētu!”) Es vēlos jums atgādināt, ka Latvijā ir arī citas pašvaldības, izņemot Rīgu, Ventspili vai Liepāju, un, akceptējot tāda veida grozījumus, pastāv liela varbūtība, ka samazināsies domes deputātu sastāva kvalitāte, jo var gadīties, ka partiju sarakstos būs tie cilvēki, kurus neviens darba devējs vienkārši nevēlēsies ņemt darbā. Ar šiem grozījumiem mēs atbaidīsim tos pēdējos, kuri prot pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību. Piedāvātās izmaiņas diemžēl nespēs sasniegt nevienu izvirzīto mērķi. Ne tās mazinās korupciju un novērsīs interešu konfliktu, ne arī padarīs domes darbu caurspīdīgāku un tuvāku iedzīvotāju interesēm. Vienīgais labums, ja varam ticēt internetam, ka viena no VARAM ministra idejām ir palielināt algas domes deputātiem, ir tāds, ka ar augsti atalgotiem amatiem varēs nodrošināt daudz vairāk pie partijām pietuvinātu cilvēku, jo domes deputāts ar lielu algu nevarēs ieņemt vietu kādā valdē, toties šī vietiņa būs brīva kādam partijas biedram. Es aicinu paskatīties uz tām problēmām, kuras definē VARAM ministrs, - uz interešu konfliktu, caurskatāmību un atbildīgāku darbu iedzīvotāju interesēs - no cita skatpunkta. Šobrīd lielākais interešu konflikts vērojams tieši domes priekšsēdētāja attiecībās ar domes deputātiem, starp viņa plašajām pilnvarām un ietekmi pilsētas domē un pilsētas izpildvaru. De facto ir tāds, ka dome, kuru vada domes priekšsēdētājs, pieņem lēmumus. Domes priekšsēdētājs nodrošina to izpildi un dod rīkojumus domes administrācijas darbiniekiem, bet pati dome kopā ar domes priekšsēdētāju visu šo procesu kontrolē. Nākamais moments. Domes priekšsēdētājs izvirza pašvaldības izpilddirektoru, domes koalīcija to atbalsta, un veidojas tāda situācija, ka divas no trim varām pilsētā ir pilnīgā šaura cilvēku loka kontrolē. Tas ir līdzīgi, ja Saeimas priekšsēdētāja vienlaicīgi pildītu arī Ministru prezidenta funkcijas. Es lūdzu vēl vienu minūti!".
- 2012_12_13-seq770 language "lv".
- 2012_12_13-seq770 speaker Vladimirs_Reskajs-1984.
- 2012_12_13-seq770 mentions Q822919.
- 2012_12_13-seq770 mentions Q211.
- 2012_12_13-seq770 mentions Q2660080.
- 2012_12_13-seq770 mentions Q30268570.
- 2012_12_13-seq770 mentions Q1021632.
- 2012_12_13-seq770 mentions Q3154693.
- 2012_12_13-seq770 mentions Q5244326.