Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2012_12_13-seq185> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2012_12_13-seq185 type Speech.
- 2012_12_13-seq185 number "185".
- 2012_12_13-seq185 date "2012-12-13".
- 2012_12_13-seq185 isPartOf 2012_12_13.
- 2012_12_13-seq185 spokenAs 101.
- 2012_12_13-seq185 spokenText "Cienījamie kolēģi! Strādājam ar likumprojektu „Grozījumi Krimināllikumā” , izskatām likumprojektu trešajā lasījumā. Ilgāk par gadu šis likumprojekts ir Saeimā, bet ir jāatzīst, ka darbs pie attiecīgajiem grozījumiem tika uzsākts 2005.gadā. Tātad tiešām ir ilgi strādāts, un būtībā tagad mēs jau varam runāt par jaunu Krimināllikuma redakciju. Attiecīgais normatīvais akts ir ļoti komplicēts, un tiešām aicinu kolēģus, domājot un runājot par atsevišķiem pantiem, ņemt vērā, ka panti ir savstarpēji saistīti. Proti, ja ir grozījumi kādā vienā pantā, tad, lai saprastu būtību, ir jāņem vērā tas, kas ir noteikts citos pantos. Tiešām vairāki cilvēki pievērš uzmanību sankcijām, kas ir paredzētas Krimināllikuma pantos, bet ir jāņem vērā, ka, redzot vien ciparu un runājot vien par kādu ciparu, ne vienmēr var saprast attiecīgo piedāvāto grozījumu būtību. Grozījumi saturiski ir ļoti... grozījumu apjoms ir ļoti liels, un mēs tiešām paredzam grozīt gan Vispārīgo daļu, gan Sevišķo daļu. Tiešām Sevišķās daļas vairākos pantos ir paredzēts samazināt brīvības atņemšanas laiku. Kāpēc tā? Ir jāatzīst, ka brīvības atņemšana nav brīnumlīdzeklis jeb panaceja, kas tiešām var garantēt lielāku drošību sabiedrībai. Tāpat kā zāles, arī brīvības atņemšana mums ir jālieto pareizi - tā, lai sasniegtu rezultātus. Ja mēs piemērojam brīvības atņemšanu uz īsāku laiku, nekā ir vajadzīgs, mēs nesasniedzam rezultātu. Tāpat rezultāts netiks sasniegts, ja mēs ieliksim cilvēku cietumā uz ilgiem gadiem: tad pēc atbrīvošanas mēs sagaidīsim nevis cilvēku, kas var dzīvot sabiedrībā, bet recidīvistu, kurš atkal apdraudēs sabiedrību. Mēs paredzam grozīt Krimināllikumu un iedzīvināt kombinētus sodus. Kā jūs zināt, viens no izplatītiem, bieži piemērotiem instrumentiem ir nosacīta notiesāšana. Turpmāk būs atļauts kombinēt nosacītu notiesāšanu un piespiedu darbu, tātad tie cilvēki, kas sodīti nosacīti, strādās sabiedrības labā. Krimināllikumā mēs skaidri pasakām, ka mūsu kriminālsodu mērķis ir nevis... ir ne vien sodīt cilvēku, bet arī atjaunot taisnīgumu. Tas ir ļoti svarīgi. Mēs tiešām gribam, lai tiesneši, katru reizi piespriežot sodu, domātu par taisnīgumu un domātu par to, kā ar tiem instrumentiem, ko viņi piemēro, šo mērķi var sasniegt. Vienlaikus mēs runājam un domājam arī par pārkāpējiem. Mēs saprotam, ka pēc atbrīvošanas, pēc soda izciešanas mēs gribam sagaidīt cilvēku, kas var dzīvot sabiedrībā, nepārkāpjot likumu. Tieši tādēļ viens no soda mērķiem ir pārkāpēja resocializācija. Mūsu Krimināllikuma Sevišķajā daļā vairs nebūs atkārtotības, un tie, kas skatās pārāk šauri, ne visai precīzi, pareizi saprot attiecīgo grozījumu būtību. Ja mēs paskatāmies Krimināllikuma spēkā esošo redakciju, tad mēs redzam, ka par zādzību, kas izdarīta atkārtoti, ir paredzēta brīvības atņemšana uz laiku līdz sešiem gadiem. Par vienu reizi - četri gadi, bet par atkārtotu - seši gadi. It kā vairāk, bet mums ir tāda prakse: ja cilvēks izdara 20 zādzības, viņam piespriež sodu kā par vienu noziedzīgu nodarījumu. Turpmāk būs jauna kārtība. Proti, par katru zādzību, par katru laupīšanu, par katru izvarošanu būs jāatbild atsevišķi, un par katru pārkāpumu tiks piespriests sods, un pēc tam tiesa noteikts galīgo sodu, un tad mēs vairs nerunāsim par noziegumiem kā par epizodēm. Katrs noziegums ir noziegums, un cilvēkam par to ir jāatbild. Mūsu Krimināllikumā vairs nebūs tāda soda kā arests. 1999.gadā, kad likums stājās spēkā, bija cerība, ka mēs varēsim izveidot attiecīgu sodu sistēmu, ka tiešām būs iestādes, kas varēs izpildīt attiecīgo sodu. Diemžēl tādu iestāžu nav. Tātad arestu vairs nebūs, bet mūsu likumā... saskaņā ar likumu mēs varēsim piemērot brīvības atņemšanu uz īsu laiku - no 15 dienām līdz 3 mēnešiem. Teiksim, šādi grozījumi ir paredzēti. Naudas sods. Mūsu valstī ļoti reti piemēro šo sodu, un tieši tādēļ ir ļoti svarīgi, lai šis sods tiktu piemērots plašāk. Tieši tādēļ ir paredzēts palielināt soda apmēru. Ir vairāki citi priekšlikumi. (Starpsaucieni no SC frakcijas; dep. V.Agešins: „Tas ir trešais lasījums, nevis pirmais!”) Es sapratu, ka dažiem kolēģiem gribētos atsevišķi runāt par katru pantu. To mēs arī darīsim, bet es uzskatu, ka, pieņemot faktiski jaunu Krimināllikumu, kolēģiem ir jāsaprot, par ko viņi balsos. Bet, runājot par principiem, runājot tieši par Krimināllikumu, pievērsīsim uzmanību 110 priekšlikumiem, kas tieši formulēti likumā. Tātad 1.priekšlikums ir Juridiskā biroja priekšlikums, kas papildina 10.panta ceturto daļu ar vārdu „kaitīgo”. Juridiskā komisija to atbalstīja.".
- 2012_12_13-seq185 language "lv".
- 2012_12_13-seq185 speaker Andrejs_Judins-1970.
- 2012_12_13-seq185 mentions Q822919.
- 2012_12_13-seq185 mentions Q3736505.