Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2012_10_25-seq9> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2012_10_25-seq9 type Speech.
- 2012_10_25-seq9 number "9".
- 2012_10_25-seq9 date "2012-10-25".
- 2012_10_25-seq9 isPartOf 2012_10_25.
- 2012_10_25-seq9 spokenAs 10.
- 2012_10_25-seq9 spokenText "Labdien, godājamā Saeimas priekšsēdētāja un cienījamie kolēģi! Analizējot Brazovska kunga atbilstību šim amatam - to acīmredzot vērtēja arī Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija un neatbalstīja viņu -, es citēšu vairākus secinājumus, kuri ir pievienoti kā manas atsevišķās domas pie Parlamentārās izmeklēšanas komisijas par Latvijas Krājbankas uzraudzības nodrošināšanas, darbības apturēšanas un maksātnespējas procesa ietekmi uz Latvijas Republikas finanšu sistēmu 2012.gada 29.augusta galaziņojuma. Arī šīs atsevišķās domas, ko esmu iesniedzis, ir pievienotas 29.augustā. Secinājumi, pie kuriem es nonācu, darbodamies minētajā komisijā, ir sekojoši. Finanšu un kapitāla tirgus komisija neveic darbības finanšu līdzekļu izcelsmes un reputācijas rūpīgai izvērtēšanai, nav definēti arī piemērojamie reputācijas vērtēšanas kritēriji. Tas ir saistīts ar būtisku Latvijas Krājbankas līdzdalības palielinājumu, ko veica viens no Latvijas Krājbankas īpašniekiem. Lēmums apturēt bankas finanšu pakalpojumu sniegšanu, nevirzīt to uz pārņemšanu valsts īpašumā, uzsākt bankrota procedūru ir politiskās vienošanās rezultāts, un tas bija politisks lēmums, ko faktiski ir pieņēmusi valdība, un Brazovska kungs un Finanšu un kapitāla tirgus komisija minētajam lēmumam ir pievienojusies un noformējusi to juridiskā veidā. Administratora izvēles pamatā šajā situācijā arī ir politiskās varas esamība un valsts drošības iestāžu izmantotās diskrecionārās varas rezultāts. Arī šajā aspektā Finanšu un kapitāla tirgus komisija nebija pietiekami autonoma un patstāvīga, lai norobežotos no politiķu ietekmes uz šiem procesiem. Finanšu un kapitāla tirgus komisija Latvijas Krājbankas lietā pati konstatēja, ka ir iestājušās bankas maksātnespējas pazīmes, taču vienlaicīgi Finanšu un kapitāla tirgus komisijas amatpersonas turpināja naudas līdzekļu pārskaitīšanu atsevišķiem bankas kreditoriem un iesniedza bankas maksātnespējas pieteikumu, turklāt nepārtrauca iesākto praksi - bankas kreditoru kopumam pieejamo bankas likvīdo aktīvu samazināšanu. Nākamais secinājums, kas arī ir no 2012.gada 29.augusta domām. Finanšu un kapitāla tirgus amatpersonas ir pieļāvušas vairākus tiesību normu pārkāpumus, kas izraisa Krimināllikuma 197.pantā „Nolaidība”, 317.panta „Dienesta pilnvaru pārsniegšana” otrajā daļā un 319.panta otrajā daļā „Valsts amatpersonas bezdarbība” minēto atbildību, jo manā, komisijas locekļa, skatījumā, ir redzamas minēto noziedzīgo nodarījumu sastāva pazīmes. Bankas sanācija nebija iespējama nevis tādēļ, ka bankai nebija iespējams piesaistīt investoru, bet gan tā iemesla dēļ, ka Finanšu un kapitāla tirgus komisijas pilnvarnieku rīcības rezultātā tika būtiski samazināti bankas aktīvi. Finanšu un kapitāla tirgus komisijas rīcības rezultātā pret Latvijas valsti - iespējams, šobrīd neapzināti - tika izvirzītas būtiska apmēra prasības, kuras tiesīgās personas var izlietot jebkurā brīdī tuvāko 10 gadu laikā. Godājamie kolēģi! Šis mans atsevišķais viedoklis ir tapis 29.augustā, pirms Saeimas dienas kārtībā bija nonācis jautājums par Brazovska kunga apstiprināšanu. Ja mēs vērtējam minētās personas atbilstību šim amatam, tad, ņemot vērā pēdējā laikā publiski izskanējušo informāciju arī attiecībā uz tiem datiem, ko mēs nevarējām komisijā iegūt izmeklēšanas laikā 9 mēnešu garumā, bet ko prese ir ieguvusi ļoti ātri, mēs varam secināt, ka nekāds vērtējums uz doto brīdi no tiesībsargājošo iestāžu puses attiecībā uz minēto darījumu likumību veikts netika. Līdz ar to uz doto brīdi apgalvojumam, ka viss ir kārtībā un ka viss ir atbilstoši likuma prasībām, tiesiska pamata nav, jo visi dati ir konfidenciāli, un Saeima tos nevērtēja... Saeimas komisijas tos arī nevērtēja saistībā ar ierobežojumiem Kredītiestāžu likumā. Tiesībsargājošās iestādes savu vērtējumu minētajiem pārskaitījumiem nav devušas, taču šādu vērtējumu ir devusi Rīgas apgabaltiesa, kura, piemēram, ir norādījusi, ka pēc tiem pašiem kritērijiem, pēc kuriem vadījās Finanšu un kapitāla tirgus komisijas pilnvarnieks Brazovska kungs, vienā situācijā pārskaitījumi tika atļauti, bet citā situācijā, kad banku sāka administrēt jau ieceltais administrators un kad bija Finanšu un kapitāla tirgus komisijas lūgums pārskaitīt naudas līdzekļus, tiesa atteica un, izvērtējot konkrēto lūgumu, norādīja, ka administratoram ir taisnība. Līdz ar to ir acīm redzama nelīdzsvarota līdzekļu sadale par labu vieniem vai otriem kreditoriem. Godājamie kolēģi! Es tiešām aicinu neatbalstīt minēto kandidātu sakarā ar to, ka man nav argumentu un apsvērumu, lai balsotu „par” viņu. Es aicinu VIENOTĪBAS pārstāvjus, kuri ir virzījuši šo kandidātu, norādīt tos pamatojumus un argumentus, kāpēc minētais kandidāts varētu trešo reizi pēc kārtas ieņemt tik augstu un atbildīgu amatu. Paldies.".
- 2012_10_25-seq9 language "lv".
- 2012_10_25-seq9 speaker Andrejs_Elksnins-1982.
- 2012_10_25-seq9 mentions Q822919.
- 2012_10_25-seq9 mentions Q211.
- 2012_10_25-seq9 mentions Q2660080.
- 2012_10_25-seq9 mentions Q20560736.
- 2012_10_25-seq9 mentions Q918757.
- 2012_10_25-seq9 mentions Q2984071.