Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2012_05_31-seq38> ?p ?o. }
Showing items 1 to 20 of
20
with 100 items per page.
- 2012_05_31-seq38 type Speech.
- 2012_05_31-seq38 number "38".
- 2012_05_31-seq38 date "2012-05-31".
- 2012_05_31-seq38 isPartOf 2012_05_31.
- 2012_05_31-seq38 spokenAs 69.
- 2012_05_31-seq38 spokenText "Cienījamie kolēģi! Jau diezgan daudz ir pateikts. Es mēģināšu runāt īsi un minēt tikai divus argumentus, kāpēc, manuprāt, jāatbalsta Fiskālās disciplīnas līgums. Mans pirmais arguments - es aicināšu paskatīties uz tādu ļoti lielu bildi. Un otrs arguments - sarunas par nākamā perioda daudzgadu budžetu Eiropas Savienībā. Ja mēs runājam par lielu bildi, pavisam lielu bildi - par Eiropu kā tādu, tad mēs tomēr runājam par tādu diezgan bezprecedenta mēģinājumu apvienot vairākas valstis, izveidot jaunu federāciju bez vardarbības, kā to savulaik mēģināja Napoleons, Hitlers un tā tālāk. Vēsturē tam nav nekāda precedenta. Mēs runājam par ļoti dažādām valstīm, par ļoti dažādām kultūrām. Salīdziniet Vāciju un Grieķiju - valstis, kuras runā ļoti dažādās, vairākās valodās un atrodas ļoti dažādos attīstības līmeņos! Salīdzināsim to pašu Latviju ar to pašu Vāciju! Ir tagad tāds bezprecedenta, ļoti sarežģīts izaicinājums, vēsturisks izaicinājums, kā izveidot šādu Eiropas Savienību. Un vienotā valūta - eiro - ir viens no nepieciešamajiem starpsoļiem, viens no vairākiem starpposmiem. Kad eiro 90.gadu beigās tika izveidots, tas diemžēl bija pārsteidzīgs solis. Vairāki ekonomisti tajā laikā brīdināja: ja būs vienota valūta, bet nebūs ciešākas fiskālās integrācijas un nebūs lielākas mobilitātes darba tirgū, tad katastrofa ir neizbēgama. Un tas diemžēl ir noticis. Bet tagad ir jautājums: kas būs tālāk? Un te ir divi ceļi. Viens ceļš ir izmantot šo krīzi. Es atgādināšu, ka krīze... Ja nemaldos, ķīniešu valodā ir tāds hieroglifs, kurš sastāv no divām daļām: viena nozīmē „bīstamība, risks” un otra - „iespēja”. Tātad vajag izmantot šo iespēju, lai dabūtu ciešāku integrāciju gan darba tirgos, gan fiskālā ziņā, lai vienotā valūta varētu strādāt. Un te ir vieta šim fiskālajam paktam, kas arī ir viens no tiem priekšnosacījumiem, lai vienotā valūta nākotnē varētu strādāt. Ir arī otrs ceļš. Un šis otrs ceļš, manuprāt, ved uz Eiropas kā tādas vai nu sabrukšanu, vai uz to, ka šis apvienošanās process uz vairākiem desmitiem gadu tiks nobremzēts. Savulaik viens no maniem disertācijas darbiem... Es uz Krievijas Federācijas piemēra studēju federācijas sabrukšanas procesus. Tas varbūt jauniešiem ir tāds mazpazīstams fakts, bet mani vecākie kolēģi varbūt atceras... Tomēr PSRS... starp citu, viens no sākotnējiem iemesliem, kāpēc Baltijas valstīs sacēlās nemiers, bija tā saucamais ceļu nodoklis, kura būtība patiesībā bija tāda, ka Baltijas valstīm, kuras bija Padomju Savienības bagātākās republikas, vajadzēja maksāt citām valstīm Centrālajā Āzijā tādu fiskālo transfertu. Tolaik mēs PSRS bijām kā šodienas Eiropas Savienībā Vācija, kurai šodien vajadzēja maksāt Grieķijai. Un kas notika pēc tam? Protams, Baltijas valstis negribēja maksāt, pēc tam arī citi negribēja maksāt, ir pat attiecīgs termins par to, kas notiek ar federācijām, kad sastāvdaļas - republikas, dalībvalstis - negrib maksāt. Nu, padomājiet par Eiropas Savienību, arī tādu lielu bildi! Pirms kādiem 20 gadiem Lielbritānija negribēja maksāt. Mārgareta Tečere bija dabūjusi tā saucamo rebate - atlaidi. Jā, tā bija viena valsts. Tagad šo valstu sarakstā ir Vācija, Nīderlande, Dānija, Francija, kuras grib dabūt atlaidi... kuras grib samazināt Eiropas Savienības budžetu. Tas process patiesībā ir vecs kā vēsture, proti, bagātās valstis vairs negrib maksāt nabagajām valstīm un negrib maksāt lielā mērā uz kohēzijas fondu rēķina. Nu, varbūt es pārspīlēju, bet šis process... Es lūdzu atļauju runāt vēl divas minūtes...".
- 2012_05_31-seq38 language "lv".
- 2012_05_31-seq38 speaker Vjaceslavs_Dombrovskis-1977.
- 2012_05_31-seq38 mentions Q211.
- 2012_05_31-seq38 mentions Q193089.
- 2012_05_31-seq38 mentions Q458.
- 2012_05_31-seq38 mentions Q39731.
- 2012_05_31-seq38 mentions Q35.
- 2012_05_31-seq38 mentions Q159.
- 2012_05_31-seq38 mentions Q142.
- 2012_05_31-seq38 mentions Q55.
- 2012_05_31-seq38 mentions Q23666.
- 2012_05_31-seq38 mentions Q183.
- 2012_05_31-seq38 mentions Q15180.
- 2012_05_31-seq38 mentions Q41.