Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2012_05_17-seq78> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2012_05_17-seq78 type Speech.
- 2012_05_17-seq78 number "78".
- 2012_05_17-seq78 date "2012-05-17".
- 2012_05_17-seq78 isPartOf 2012_05_17.
- 2012_05_17-seq78 spokenAs 10.
- 2012_05_17-seq78 spokenText "Cienījamie kolēģi! Mēs jau vairākkārt par šo priekšlikumu runājām, un vairākkārt eksperti atzīmēja, ka jau šobrīd Darba likuma normās ir ietvertas visas nepieciešamās klauzulas, lai īstenotu diskriminācijas aizliegumu. Es gribu vēlreiz atkārtot to, ko es jau runāju no šīs tribīnes. Jau šobrīd Latvijas likumdošana piešķir visas iespējas apstrīdēt gan administratīvi, gan tiesas ceļā jebkura veida diskrimināciju, tātad arī nepamatotas prasības attiecībā uz svešvalodu prasmi. Joprojām nevienas konkrētas sūdzības tiesās nav. Es, protams, lasīju „Delfos” tos skaidrojumus, ka... ziniet, man neērti... visādus izgudrojumus... Kāpēc cilvēki, kas uzskata, ka viņi tiek diskriminēti, nevēršas tiesā? Domāju, ka patiesība ir pilnīgi cita: viņi ļoti skaidri apzinās, ka vienkārši zaudēs šo lietu. No juridiskā viedokļa, protams, tas ir pilnīgi analfabētiski. Tas, kas tiek darīts... tas ir pilnībā politisks priekšlikums. Es nekomentēšu tos izteikumus un tos argumentus, tādus kā šantāža... „Redzat, to vārdus, kuri balsos „pret”, mēs publicēsim!”... Piedodiet, tas nav nopietni! Cienījamā Mūrnieces kundze, protams, ja jums nav citu argumentu, jūs varat mēģināt šantažēt savus kolēģus. Bet es gribētu runāt par ko citu. Kolēģi! Šeit mēs runājam par tirgus attiecībām. Jebkurš darba devējs ir uzņēmējs, kas apkalpo klientus. Un ir veca tirgus patiesība: „Klientam vienmēr ir taisnība.” Ja klientu vidū ir ievērojama daļa cilvēku, kam ir ērtāk sazināties viņu dzimtajā valodā - vai nu krievu, vai angļu - nav svarīgi! -, tad jautājums ir ļoti vienkāršs. Ja darba devējs ir ieinteresēts sava biznesa panākumos, vai viņam tas jāņem vērā? Vai viņam jārūpējas par to, lai viņa personāls būtu spējīgs sazināties ar klientiem tajā valodā, kura ir ērtāka klientiem? Vai šo situāciju jūs uzskatāt par pamatotu? Vai šādā situācijā, kad klientu vidū ir pietiekoši daudz cilvēku, kam ir ērtāk sazināties kādā citā valodā - svešvalodā vai mazākumtautības valodā -, prasības zināt šo svešvalodu vai mazākumtautības valodu ir pamatotas vai nav? Spriežot pēc jūsu argumentācijas, tieši šo situāciju jūs gribat novērst. Jūs gribat piespiest klientus sazināties ar uzņēmēju valsts valodā, nevis klientu valodā. Un šī ir fundamentāla prasība, un šis ir fundamentāls jautājums, cik daudz valsts var iejaukties privātajā jomā, jo tā ir privātā joma. Protams, es pilnībā piekrītu Druvietes kundzei, bet... Cik es zinu, līdz šim mums likums vēl neprasa valsts valodas zināšanas, lai cilvēks, piemēram, varētu pirkt maizi. Protams, jūs varat plānot to ierosināt, bet es ceru, ka es to tomēr nepiedzīvošu... Tātad klientam vienmēr ir taisnība, un jebkurš uzņēmējs rūpējas par to, lai arī tie klienti, kas nerunā valsts valodā, tomēr nāktu pie viņa un atstātu savu naudu viņa veikalā vai viņa frizētavā, un tā tālāk. Tas ir pilnīgi likumsakarīgi! It’s just business, piedodiet! „Tā ir tikai uzņēmējdarbība!” (Es pārtulkoju, lai nebūtu pārmetumu.) Nekādas politikas! Kāpēc jūs gribat politizēt šo lietu? Es gribu vēlreiz atkārtot savu priekšlikumu Dzintara kungam: dodiet man konkrētu situāciju, ka cilvēks tiek diskriminēts (No zāles: „Televīzijā ir!”), un es iejaukšos, jo man, paldies Dievam, ir tāda pieredze. Es diezgan daudz nodarbojos ar konkrētām tiesvedībām un diezgan daudzas lietas arī vinnēju neatkarīgi no tā, uz kāda pamata bija tā diskriminācija. Tas nav politisks jautājums. Nevajag to politizēt! Latvijas likumdošana pretdiskriminācijas jomā ir diezgan labi izstrādāta. Piemērosim to, bet neuzrīdīsim kārtējo reizi latviešus uz krieviem un krievus uz latviešiem! Tas neveicina integrāciju. Gluži otrādi! Ja jūs tagad patiešām atklāti pateiktu, ka jūsu ierosinājuma būtība ir piespiest klientu runāt valsts valodā - nevis stājoties darba attiecībās, nevis pretendējot uz valsts dienestu, bet pērkot maizi... Nu, piedodiet, tas jebkurā gadījumā ir vērsts uz sabiedrības šķelšanu. Paldies.".
- 2012_05_17-seq78 language "lv".
- 2012_05_17-seq78 speaker Boriss_Cilevics-1956.
- 2012_05_17-seq78 mentions Q211.
- 2012_05_17-seq78 mentions Q75459.