Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2012_03_29-seq528> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2012_03_29-seq528 type Speech.
- 2012_03_29-seq528 number "528".
- 2012_03_29-seq528 date "2012-03-29".
- 2012_03_29-seq528 isPartOf 2012_03_29.
- 2012_03_29-seq528 spokenAs 84.
- 2012_03_29-seq528 spokenText "Atvainojiet, kolēģi, ka tik ļoti tērēju jūsu laiku šodien. Apsolos citās reizēs tā nedarīt. Vienkārši tiek skatīti tādi aktuāli likumprojekti, par kuriem biju ļoti daudz domājusi iepriekš, un tādēļ arī gribu pateikt savu viedokli. Kas attiecas uz publisko iepirkumu, tad es esmu pārsteigta par to, cik mierīgi viss šis pasākums mums šeit iet cauri Saeimai. Ir tāda sajūta, ka mums ar publiskajiem iepirkumiem viss ir kārtībā. Man tomēr liekas, ka tā īsti nav. Un arī sabiedrībā ne velti tieši publiskie iepirkumi rada pašu negatīvāko sajūtu... viedokli par valsts pārvaldi. Tā ka šeit mums ir nopietni ko darīt. Biju iesniegusi 54.priekšlikumu, un tas skanēja šādi: „Ja kandidāts vai pretendents ir iesniedzis nepilnīgu informāciju par savas kvalifikācijas novērtēšanu, konkursa komisijai ir pienākums vienu reizi pieprasīt kandidātam jeb pretendentam trīs darba dienu laikā iesniegt trūkstošo informāciju kandidāta kvalifikācijas novērtēšanai.” Nav runa par tendera piedāvājumu, ir runa tikai par kvalifikāciju, kas ir jau esošs fakts, - par to, ko nu tas kandidāts ir izdarījis vai nav izdarījis, kādi nu tie viņa kvalitātes rādītāji ir vai nav jau uz to brīdi. Kādēļ šāds priekšlikums? Nav noslēpums, ka bieži iepirkumu konkursos tiek meklēti visnenozīmīgākie iemesli, lai nevēlamos konkursa kandidātus izslēgtu no pretendentu loka. Ir bijuši gadījumi, ka, piemēram, kāda darbinieka sertifikāta termiņa notecēšanas dēļ ir izslēgti no konkursa; ir bijuši gadījumi, ka ir vienkārši trūkusi kāda izziņa par kādu lietu; ir bijuši gadījumi, ka ir bijusi kļūda vai iesniegti nepilnīgi dokumenti par iepriekšējās pieredzes pierādījumiem. Skaidrs, ka uzņēmējam ir tiesības šādus nepamatotus izslēgšanas lēmumus pārsūdzēt Iepirkumu uzraudzības birojā, un Iepirkumu uzraudzības birojs visbiežāk ir nostājies uzņēmēju pusē un teicis, ka šie kandidāti ir jāiekļauj atpakaļ kandidātu sarakstā. Bet vai tiešām mums vienmēr visus šos te konkursu... iepirkumu komisiju bezatbildīgos lēmumus ir jāļauj risināt Iepirkumu uzraudzības birojam? Mūsu problēma publiskajos iepirkumos ir iepirkumu komisiju locekļu kompetences un atbildības trūkums. Un es pieņemu, ka šitik smalki aprakstīt iepirkuma procedūru, ļaut tur trīs dienu laikā kaut ko precizēt... ka tas nebūtu īsti jāiekļauj likumā, bet, kamēr mēs neesam nodrošinājuši to, ka mūsu iepirkumu komisijas būs kompetentas un atbildīgas par saviem lēmumiem un arī ieinteresētas tajā, ka konkursā izvēlētais pretendents tiešām piedāvās vislabāko cenu un ekonomiski visizdevīgāko piedāvājumu, nevis tur dominēs kādi citi vēlami vai nevēlami faktori vai draudzības saites, tikmēr, manuprāt, citas izejas nav kā vien šī - likumā atrunāt pēc iespējas lielāku un konkrētāku to kārtību, pēc kuras šīm iepirkumu komisijām ir jāvadās. Mani priekšlikumi - gan 54., gan 59.priekšlikums - runā vienu un to pašu, tikai papildina. Aicinu atbalstīt.".
- 2012_03_29-seq528 language "lv".
- 2012_03_29-seq528 speaker Elina_Silina-1977.
- 2012_03_29-seq528 mentions Q822919.