Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2012_03_22-seq23> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2012_03_22-seq23 type Speech.
- 2012_03_22-seq23 number "23".
- 2012_03_22-seq23 date "2012-03-22".
- 2012_03_22-seq23 isPartOf 2012_03_22.
- 2012_03_22-seq23 spokenAs 10.
- 2012_03_22-seq23 spokenText "Godātie kolēģi! Jā... Man diezgan sarežģīti būs turpināt pēc Ozoliņa teiktā, bet mēģināšu izskaidrot „Saskaņas Centra” priekšlikuma būtību. Bez šaubām, Finanšu ministrija sagatavoja beidzot kaut ko pozitīvu mūsu uzņēmējiem, un tā sauktais baltais saraksts ir tiešām pozitīvs mesidžs mūsu lielajiem uzņēmējiem, jo tieši lielajiem uzņēmējiem bija domāta šī programma - sadarbības programma. Ja principā tas ir atbalstāms, tad kāpēc „Saskaņas Centrs” sagatavoja savu versiju? Mēģināšu paskaidrot. Mēs saņēmām no Finanšu ministrijas divus dokumentus. Pirmais - tā ir prezentācija, ko veiksmīgi nolasīja Ozoliņa kungs. Otrais dokuments - tā ir koncepcija par šo sadarbības programmu. Mēģināšu ļoti ātri nolasīt tās priekšrocības, ko dod principā sadarbības programma. Šeit ir runāts par vienkāršoto muitas procedūru... Individuālais Valsts ieņēmumu dienesta (VID) konsultants... Savlaicīga informācija par VID konstatētiem iespējamiem nodokļu nenomaksas riskiem... Valsts ieņēmumu dienesta rakstiskās atbildes tiek sagatavotas ātrākā termiņā... PVN atmaksa trīs dienu laikā... Varbūt PVN atmaksa trīs dienu laikā - tas tiešām ir kaut kas tāds būtisks, bet, ņemot „pa lielam”, nekā tāda īpaša tur nav. Tad es sāku pētīt koncepciju - tas ir cits dokuments no Finanšu ministrijas. Ņemam un lasām par tieši to pašu, ko mums tikko kā prezentēja Ozoliņa kungs, - par citu valstu pieredzi. Citu valstu pieredze... Pirmais teikums (pirmais!): „Šajā sadaļā apskatīti citu valstu piemēri līdzīgu sarakstu izveidei, kas pamatā tiek attiecināti uz publiskajiem iepirkumiem.” To atklāti raksta Finanšu ministrija! Tad man ir jautājums: kāpēc priekšrocību skaitā nav nosaukti publiskie iepirkumi? Varbūt tik tiešām visa tā programma ir domāta vienam mērķim - izveidot valstī tādu situāciju, ka, piedaloties iepirkumos, priekšrocības būs tieši tiem uzņēmumiem, kas būs iekļauti „baltajā sarakstā”? Debatēs mūsu komisijā es uzdevu jautājumu Finanšu ministrijai tieši par tādām šaubām. Man tika atbildēts: „Nē, tā nebūs, tā nav, jo Eiropas Savienības likumi aizliedz veidot kaut kādu nelīdzīgu konkurenci caur kaut kādiem sarakstiem.” Okay! Vakardien apspriešanas laikā, pašā, pašā sākumā, tas pats Finanšu ministrijas pārstāvis Sinkas kungs teica: „Nu, jā, mēs tomēr uzskatām, ka viena no priekšrocībām varētu būt arī tā, ka, publiskajos konkursos piedaloties, priekšroka būtu tiem uzņēmumiem, kas ir „baltajā sarakstā”.” Tāpēc apvienība „Saskaņas Centrs” izveidoja savus priekšlikumus, kuru būtība ir sekojoša... Tātad - ko Finanšu ministrija piedāvā? Viņi piedāvā vienkārši iedibināt likumā vispārēju formu, ka tāds „baltais saraksts” ir, un principā viss! Un visa tālākā rīcība veicama Ministru kabinetam: Ministru kabinets veido komisiju, Ministru kabinets veido kritērijus, Ministru kabinets caur to komisiju arī lems, vai tas ir labs uzņēmums, vai tas der vai tas neder iekļaušanai „baltajā sarakstā”. Mūsu koncepcija ir citāda. Ņemot vērā to risku, kas tomēr ir... es nesaku, ka tā būs, bet riski tomēr ir. Kā jebkurā komisijā, kas tiek izveidota, slēpjas arī subjektīvais faktors. Mēs ļoti labi zinām, kā strādā citas komisijas un kādā veidā tiek pieņemti lēmumi, un nekā tuva objektivitātei tur nav. Lai izvairītos no tā, mēs sagatavojām skaidrus, saprotamus kritērijus, ierakstījām tos likumos. Tur nav nekā traka, nav nekā gara. Viss ir ļoti labi izlasāms un saprotams. Katrs no jums, deputātiem, var paņemt materiālus un izlasīt, kas tur ir rakstīts. Mēs papildus tiem kritērijiem, ko izstrādāja Finanšu ministrija, iedibinājām arī nozares principu, jo šie kritēriji pa nozarēm ir atšķirīgi, un es uzskatu, ka ir otrādi. Mūsu kritēriju sistēma ir skaidrāka, gaišāka, un tas fakts, ka tas ir ierakstīts likumā... ja būtu ierakstīts likumā, tas darītu to negrozāmu, un tad nebūtu nekādu lieku diskusiju, vai tie kritēriji atbilst vai neatbilst... Un tālāk - kur ir galvenais? Nevajadzīga komisija! Ja uzņēmums atbilst kritērijiem...".
- 2012_03_22-seq23 language "lv".
- 2012_03_22-seq23 speaker Aleksandrs_Sakovskis-1965.
- 2012_03_22-seq23 mentions Q4294791.
- 2012_03_22-seq23 mentions Q193089.
- 2012_03_22-seq23 mentions Q458.
- 2012_03_22-seq23 mentions Q2167704.
- 2012_03_22-seq23 mentions Q903671.