Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2012_01_26a-seq49> ?p ?o. }
Showing items 1 to 27 of
27
with 100 items per page.
- 2012_01_26a-seq49 type Speech.
- 2012_01_26a-seq49 number "49".
- 2012_01_26a-seq49 date "2012-01-26".
- 2012_01_26a-seq49 isPartOf 2012_01_26a.
- 2012_01_26a-seq49 spokenAs 10.
- 2012_01_26a-seq49 spokenText "Cienījamie kolēģi! Es neatkārtošu tās gudrās un dažādās domas, kas jau izskanēja no šīs tribīnes. Gribētu pieskarties tikai diviem jautājumiem. Bet visupirms es nevaru neatbildēt Pabrika kungam. Žēl, ka viņš iet prom, bet es tomēr atbildēšu. Pirmkārt. Pabrika kungs, jūs sajaucāt kopā divas ļoti atšķirīgas lietas. Par „Saskaņas Centra” nostāju attiecībā uz bardzības politiku. Mūsu pozīcija ir ļoti tuva... varētu teikt, pat sakrita ar Eiropas Sociāldemokrātiskās partijas pozīciju. Mēs ļoti cieši sadarbojamies, saskaņojam savas pozīcijas, un nevajadzētu mūs pretstatīt Eiropas sociāldemokrātiem. Par to, ka mēs nepievēršot uzmanību cilvēktiesību aizsardzībai. Diemžēl jūs tā teicāt, es domāju, tikai jūsu neinformētības dēļ. Tagad netērēsim laiku, bet es labprāt pastāstīšu jums, ko mēs darām cilvēktiesību aizsardzības jomā, gan strādājot Eiropas Padomē un EDSO, gan sadarbojoties ar nevalstiskajām organizācijām. Bet es gribētu vienkārši uzsvērt, ka cilvēktiesības aizstāv ne tikai ar mūsu karavīru palīdzību Afganistānā. Piedodiet, Irānā arī ir ļoti nopietni cilvēktiesību pārkāpumi. Vai jūs ierosināt sūtīt mūsu karavīrus arī tur aizstāvēt cilvēktiesības? Ir vesela virkne Āfrikas valstu, kur arī cilvēktiesības ir ļoti brutāli apspiestas. Vai sūtīsim savus karavīrus arī uz turieni? Nevajadzētu jaukt kopā ļoti atšķirīgas lietas. Tātad ir divi jautājumi, kam es gribētu pieskarties. Pirmais. Protams, visas partijas ir vienisprātis, ka mums jāaizstāv savas nacionālās intereses Eiropas Savienībā. Bet bez tam mums ir jābūt arī savai vīzijai par Eiropas Savienības nākotni. Un šeit es saskatu zināmas problēmas un zināmas pretrunas. Es pilnībā piekrītu ārlietu ministra paustajai nostājai, ka mums jābūt tajā kodolā, jo diemžēl Eiropas Savienībā vai dažādu ātrumu Eiropā tā ir jau realitāte. Tur nu nav kur likties, tā tas vēsturiski ir izveidojies. Tātad, ja mēs gribam būt kodolā... es sapratu tā, ka mēs gribam būt tajā Eiropas Savienības dalībvalstu grupā, kur ir visaugstākā integrācijas pakāpe. Tajā pašā laikā mēs apgalvojam, ka mēs negribam atteikties no savas suverenitātes, bet tā tas nevar būt. Ja mēs gribam dziļāku Eiropas integrāciju, tad tas nozīmē atteikšanos no suverenitātes lielākās daļas. Tas ir svarīgi, lai mēs to apzinātos ļoti skaidri, ko mēs esam gatavi atdot. Jebkurš starptautisks līgums ir apzināta atteikšanās no daļas savas suverenitātes. Tāpēc, ka tas ir izdevīgi. Tā ir tā Eiropas Savienības būtība! Un mums jābūt pilnīgai skaidrībai, kādas pilnvaras, kādas funkcijas mēs esam gatavi atdot Eiropas Savienības kompetencei un no kā mēs atteikties negribam. Vēl svarīgāk ir tas, lai mēs šos signālus varētu ļoti skaidri sūtīt arī Latvijas sabiedrībai. Neatkārtosim tās kļūdas, ko pieļāva Eiropas Savienība ar Eiropas konstitūciju, kas bija labs dokuments, bet komunikācijas problēmu dēļ eiropiešus neizdevās pārliecināt par to, un līdz ar to Eiropas Savienības attīstība tika novilcināta. Tātad mums tas ļoti skaidri ir jānoformulē gan sev, gan arī kā piedāvājums Latvijas iedzīvotājiem, kādu integrācijas līmeni mēs paredzam, kur mēs saglabājam savas valsts suverenitāti un kur mēs iestājamies par Eiropas Savienības dziļāku integrāciju. Otra problēma, kuru mēs arī bieži it kā gribam aizslaucīt zem paklāja. Sergejs Mirskis jau daļēji tai pieskārās. Runa ir par „Arābu pavasari”. Mani, godīgi sakot, drusciņ samulsināja tā vispārējā sajūsma un eiforija, kas valda sarunās par šo tēmu. Mēs, manā skatījumā, diezgan formāli un dogmatiski koncentrējamies uz procedūrām. Es gribu atgādināt, ka arī Eiropas pieredzē bija situācijas, kad, izmantojot pilnīgi demokrātiskas procedūras, pie varas nāca ne gluži demokrātiskas partijas, piemēram, trīsdesmitajos gados Vācijā. Un, ja mēs skatāmies tikai uz procedūrām un palaižam garām to saturu, kādi lēmumi tiek pieņemti... kādus lēmumus pieņem demokrātiski ievēlētās institūcijas, tad maksa par šādu dogmatismu varētu būt diezgan liela. Mēs jau pieļāvām līdzīgu kļūdu pirms vairākiem gadiem, kad notika Palestīnas autonomijas pašpārvaldes vēlēšanas. Arī daudzi Eiropas politiķi bija sajūsmā par to. Rezultātā mēs saņēmām nevis demokrātiju, bet teroristiskas organizācijas leģitimēšanu. Vai mēs tagad varam apgalvot, ka Lībijā valda demokrātija un likuma vara? Diez vai. Vai mēs esam gatavi uzreiz atzīt, ka Ēģiptes parlamentā vairākums ir tā demokrātiskā vara, kas ir pilnīgi leģitīma, un vai mēs esam gatavi atzīt jebkurus lēmumus, ko šis jaunievēlētais parlaments pieņems? Es atceros, ka musulmaņu brālības programmas viens no pamatpunktiem bija lauzt miera līgumu ar Izraēlu, kas faktiski ir Tuvo Austrumu stabilitātes stūrakmens. Vai mēs izvērtējām visus šos riskus, viennozīmīgi atbalstot demokratizācijas procesu? Man šķiet, ka šeit būtu vajadzīga daudz nopietnāka pieeja, vērtējot ne tikai formu, ne tikai procedūras, bet arī būtību. Eiropai aktīvi jāpiedalās šajos procesos. Protams, Latvijai ir ļoti nopietni jāpiedalās Eiropas Savienības pozīcijas veidošanā. Bet es aicinu gan Ārlietu ministriju, gan arī kolēģus deputātus nebūt formālistiem. Tomēr ir jāredz arī šie riski un tie jānovērtē jau no paša sākuma, lai pēc tam atkal nenāktos aizstāvēt cilvēktiesības ar mūsu karavīru palīdzību. Paldies. (Aplausi.)".
- 2012_01_26a-seq49 language "lv".
- 2012_01_26a-seq49 speaker Boriss_Cilevics-1956.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q211.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q193089.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q458.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q6112130.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q2167704.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q15628977.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q889.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q183.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q81299.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q801.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q794.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q8908.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q903671.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q12360039.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q79.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q1016.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q913551.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q23792.
- 2012_01_26a-seq49 mentions Q220945.