Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2012_01_12-seq171> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2012_01_12-seq171 type Speech.
- 2012_01_12-seq171 number "171".
- 2012_01_12-seq171 date "2012-01-12".
- 2012_01_12-seq171 isPartOf 2012_01_12.
- 2012_01_12-seq171 spokenAs 17.
- 2012_01_12-seq171 spokenText "Godājamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Godājamie deputāti! Man liekas, ka gan šā likumprojekta aizstāvji, gan arī tā kritiķi balstās uz vairākiem mītiem. Ja mēs runājam par šā likumprojekta aizstāvjiem, es domāju, ka nav tā, ka, ja Latvijas valsts būtu īstenojusi šo atbildīgo fiskālo politiku, tad krīze nebūtu bijusi. Mēs redzam, ka arī Igaunijas kopējais IKP kritums šīs krīzes laikā ir bijis viens no lielākajiem Eiropas Savienībā un pasaulē. Protams, Latvijai tas tiešām ir vēl lielāks. Tātad jautājums ir par to, ka, teiksim, šī atbildīgā fiskālā politika būtu mazinājusi kaut kādā mērā krīzes smagumu. Tā varbūt ir taisnība. Tajā pašā laikā krīzes lielāko devumu sagādāja privātā patēriņa burbulis, tā radītais būvniecības burbulis, un faktiski arīdzan šis privātais patēriņš, šī būvniecība, īstenībā izkonkurēja produktīvās rūpniecības nozares, neļaujot tām attīstīties, jo tās vienkārši nevarēja dot tik ātru peļņu. Un šī vaina krīzes radīšanā īstenībā ir lielāka nekā valsts politika. Līdzīgi tas ir arī citās valstīs. Gan Portugāle, gan Īrija īstenībā neīstenoja valstiski ļoti, teiksim, nepareizu politiku, kādu īstenoja Grieķija, bet tajā pašā laikā krīze smagi skāra arī šīs valstis, jo tur, līdzīgi kā Latvijā, bija šīs privātās kreditēšanas burbulis, un banku loma bija pietiekami liela šī burbuļa uzpūšanā. Tās ir tās lietas, par kurām mums ir jāpadomā. Otrs mīts. Proti, ka mēs tagad varētu - un tas ir mīts, ko šeit vairāki „Saskaņas Centra” deputāti teica, - ar lielu budžeta deficītu finansēt vērienīgu attīstību. Redziet, jautājums ir par to, kas šajos apstākļos varētu Latvijai aizdot, uz kādiem procentiem. Globālā tirgus apstākļos šobrīd šāda ideja ir diezgan neiespējama. Un kas tad no tā izriet? Es domāju, ka, pirmkārt, šo likumu pieņemt pirmajā lasījumā vajag un ļoti rūpīgi skatīties uz šīm formulām un citiem priekšlikumiem, kas šeit izskanēja, jo ir skaidrs, ka likums nav optimāls... nu, maigi sakot, nav optimāls. Tas būtu ļoti būtiski uzlabojams. Taču nevajadzētu iedomāties, ka tāpēc uzreiz automātiski radīsies valsts attīstība un ka šis likums pats par sevi nodrošinās investīciju pieaugumu un visu pārējo. Šeit atkal tā ir ilūzija! Un tāpēc paralēli ar šo likumu ir jādomā par ļoti nopietnu valsts industrializācijas programmu, par valsts izglītības modernizācijas programmu un par to, lai šie Eiropas fondu līdzekļi tiktu izmantoti pirmām kārtām šajos virzienos, jo, ja šīs ir gandrīz vai vienīgās mūsu investīcijas, tad īstenībā šīs investīcijas nav bijušas izmantotas pietiekami racionāli. Daudz kas ir aizgājis tukšu papīru rakstīšanā un arī tādās jomās, kas faktiski nedod vēlāk pievienoto vērtību. Tātad tās ir tās lietas, par kurām ir jādomā paralēli - beidzot par Nacionālā attīstības plāna izstrādi un to, kā pagriezt šo Eiropas naudu, kādā veidā finansēt... kādā veidā veicināt tiešās ārzemju investīcijas, nevis finanšu investīcijas, kuras vienu dienu ieplūst, bet otru dienu izplūst ārā... Un tad, ja mēs skatāmies šādā kompleksā skatījumā, šis likums ir vajadzīgs. Vai tas ir vajadzīgs ļoti steidzami, lai mēs būtu pirmie pasaulē vai Eiropā ar šo likumu, nu, tam es neredzu īsta pamata... Šobrīd mēs tā vai citādi esam deficīta stāvoklī, nevis uzkrājumu stāvoklī. Un līdz tam laikam, kad mums būs jāsāk veidot šos uzkrājumus, paies vēl zināms laiks, kad mēs varam šo likumprojektu ļoti rūpīgi izdiskutēt un pieņemt optimāli, lai šis likums būtu nevis pirmais Eiropā, bet pats labākais. Paldies.".
- 2012_01_12-seq171 language "lv".
- 2012_01_12-seq171 speaker Einars_Cilinskis-1963.
- 2012_01_12-seq171 mentions Q822919.
- 2012_01_12-seq171 mentions Q211.
- 2012_01_12-seq171 mentions Q191.
- 2012_01_12-seq171 mentions Q193089.
- 2012_01_12-seq171 mentions Q458.
- 2012_01_12-seq171 mentions Q2167704.
- 2012_01_12-seq171 mentions Q22890.
- 2012_01_12-seq171 mentions Q41.
- 2012_01_12-seq171 mentions Q903671.
- 2012_01_12-seq171 mentions Q45.