Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2012_01_12-seq145> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2012_01_12-seq145 type Speech.
- 2012_01_12-seq145 number "145".
- 2012_01_12-seq145 date "2012-01-12".
- 2012_01_12-seq145 isPartOf 2012_01_12.
- 2012_01_12-seq145 spokenAs 17.
- 2012_01_12-seq145 spokenText "Labdien, godātie kolēģi! Fiskālās disciplīnas likuma projekta 1.pantā ir definēts šā likuma mērķis - nodrošināt ilgtspējīgu valsts attīstību, makroekonomisko stabilitāti un samazināt tautsaimniecības ievainojamību ārējo satricinājumu rezultātā. Vai pret šo mērķi var būt kādi iebildumi? Nu, diezin vai. Taču - vai konkrētais likumprojekts to sasniedz? Manuprāt... un daudzu speciālistu analīze liecina, ka diemžēl ne. Salīdzinājumam izmantošu trīs scenārijus, kā katrs cilvēks var nodzīvot savu dzīvi. Var to nodzīvot, vieglprātīgi notrallinot, rīkojot dzīres, var mērķtiecīgi un atbildīgi dzīvot pilnvērtīgi, radot jaunas vērtības, un var vienkārši eksistēt. Diemžēl likumprojekta pašreizējā redakcija ir tuvu trešajam scenārijam, kur par galveno uzdevumu ir izvirzīta taupība par katru cenu. Likumprojektā piedāvātā budžeta plānošanas formula kā metode ir kļūdaina, tā nenovērš ekonomikas pārkaršanu un tai sekojošu krīzi, kā arī neparedz pietiekamu ekonomikas stimulēšanu ekonomiskās lejupslīdes laikā. Vēl vairāk! Speciālisti atzīst, ka izmantotā metodika neatbilst 2011.gada 9.decembra Eiropas Savienības galotņu tikšanās nostādnēm, jo neietver sevī aprēķinu par strukturālo deficītu. Nereti Ministru kabinets cenšas sekot citu Eiropas Savienības valstu labiem piemēriem, taču šajā gadījumā diemžēl tas nav izdarīts, kaut arī Zviedrijas Fiskālās disciplīnas likums ar izveidotu Fiskālās disciplīnas padomi ir laba parauga cienīgs. Tāds pats ir arī Vācijas piemērs, kas paredz taupības apstākļos, pastāvot budžeta deficītam, tērēt līdzekļus tikai investīcijām, tādējādi nodrošinot, ka fiskālā disciplīna ir ne tikai taupoša un novērš krīzi, bet arī vērsta uz attīstību un uzplaukumu. Primitīva taupība ved uz nabadzību un noteikti nerada iespējas nākotnē atdot parādus. Un kur nu vēl runāt par iespēju kļūt bagātai valstij! IKP, kuru, kā zināms, var veidot arī nekustamā īpašuma burbulis, nevar būt par vienīgo kritēriju aprēķināšanas metodikai. Izvērtēšanai jānotiek daudz padziļinātāk, ņemot vērā visus makroekonomiskos rādītājus, to skaitā importa un eksporta bilanci, vērtībradošo industriju īpatsvaru, IKP, nodarbinātības līmeni un citus. To var nodrošināt kvalitatīva Fiskālās disciplīnas padome un šī likuma un budžeta saskaņošana ar tautsaimniecības attīstības plānu. Nacionālā apvienība atbalstīs šo likumprojektu pirmajā lasījumā, tomēr vajadzīgs pietiekoši ilgs laiks, lai izdiskutētu un kopā ar speciālistiem būtiski uzlabotu šo likumprojektu. Mums ir jāpanāk, ka likums nodrošina kompleksu, ilgtspējīgu tautsaimniecības attīstību un līdz ar to arī sabiedrības labklājības līmeņa paaugstināšanu. Paldies.".
- 2012_01_12-seq145 language "lv".
- 2012_01_12-seq145 speaker Imants_Paradnieks-1968.
- 2012_01_12-seq145 mentions Q193089.
- 2012_01_12-seq145 mentions Q458.
- 2012_01_12-seq145 mentions Q1576026.
- 2012_01_12-seq145 mentions Q183.
- 2012_01_12-seq145 mentions Q34.