Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2011_12_22-seq133> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2011_12_22-seq133 type Speech.
- 2011_12_22-seq133 number "133".
- 2011_12_22-seq133 date "2011-12-22".
- 2011_12_22-seq133 isPartOf 2011_12_22.
- 2011_12_22-seq133 spokenAs 101.
- 2011_12_22-seq133 spokenText "Dārgie kolēģi! Pirmo reizi par šo iniciatīvu mēs runājām 10.Saeimas laikā, un VIENOTĪBAI kā pirmajai bija priekšlikums, kā šo lietu virzīt. Un jau toreiz es un citi kolēģi runājām... uzsvērām iemeslus, kāpēc mums šādu darba kārtības iniciatīvu vajadzētu atbalstīt. Galvenais ir tas, ka mūsu pilsoņi ļoti grib... Un tieši jaunā paaudze ir izvirzījusi šo priekšlikumu, lai viņiem būtu vairāk iespēju darboties līdzi Saeimas darbā. Un tas ir viens pamatvirziens arī visās demokrātijās, un arī mums ir svarīgi atbalstīt demokrātijas veidošanu un stiprināšanu Latvijā. Tā ka es aicinu atbalstīt šo projektu. Bet, zināms, uz trešo lasījumu vēl var iesniegt skaidrākus priekšlikumus, kā definēt un ko mēs te tieši darīsim. Es personīgi gatavojos iesniegt priekšlikumus, kas precizēs, kāda veida darba kārtības iesniegumus Saeima vispār izskata. Jo ievērojiet, lūdzu, arī to, ka šajā priekšlikumā, kāds tas pašlaik ir, jau ir minēts, ka būs vairākas pakāpes, kur vispirms Prezidijs, bet vēlāk - Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija izskatīs, vai iesniegums vispār atbilst zināmiem kritērijiem. Šobrīd šie kritēriji ir definēti ļoti šauri, proti, kolektīvais iesniegums nedrīkst saturēt tādu prasījumu, kurš ir acīm redzami nepieņemams demokrātiskā sabiedrībā vai klaji aizskarošs. Es uzskatu, ka šo normu vajadzēs papildināt, un es to taisos iesniegt. Un pirmām kārtām to vajadzētu papildināt ar noteikumiem, kas jau pašlaik ir Satversmē, attiecībā uz referendumiem. Un, pārņemot šo tekstu arī šeit, mēs skaidrāk pateiktu, ka kolektīvais iesniegums nevar saturēt tādu prasījumu, kas ir pretrunā ar Latvijas Republikas Satversmi, ka nevar iesniegt tādu prasījumu, kas skar valsts budžetu un likumus par aizņēmumiem, nodokļiem, muitām, dzelzceļa tarifiem, karaklausību, kara pasludināšanu un uzsākšanu, miera noslēgšanu, izņēmuma stāvokļa izsludināšanu un tā izbeigšanu, mobilizāciju un demobilizāciju, kā arī līgumus ar ārvalstīm. Tas ir tas, kas pašlaik ir Satversmē teikts par referendumiem. Es arī domāju, ka vajag papildināt ar to, kas pašlaik jau ir norādīts Eiropas Savienības pilsoņu iniciatīvas regulējumā. Un šeit es gribu atkal uzsvērt, ka tas ir arī iemesls, kāpēc mums šo iniciatīvu vajag atbalstīt, jo Eiropas Savienība jau ir pieņēmusi regulējumu - un ar 1.aprīli Latvijā stāsies spēkā šis regulējums -, ka Eiropā pilsoņi no septiņām valstīm var savākt apmēram 1 miljonu parakstu un virzīt pilsoņu iniciatīvas. Bet arī šeit ir procedurāli noteikumi, kāda veida iniciatīvas vispār sūtīs tālāk. Proti, kolektīvais iesniegums nevar saturēt tādu pieprasījumu, kas acīm redzami ir aizskarošs, maznozīmīgs vai maldinošs, un nedrīkst pārkāpt vērtības, kas respektē cilvēka cieņu, brīvību, demokrātiju, vienlīdzību, tiesiskumu un cilvēktiesības, tostarp minoritāšu tiesības. Tā ka, ja mēs papildināsim šos noteikumus par to, kuros jautājumos vispār var virzīt pilsoņu iniciatīvas par darba kārtību Saeimā, tad, es domāju, tie mums būs daudz skaidrāki un būs arī iespējams neatbalstīt un uzreiz apstādināt tādas iniciatīvas, kas ir, kā jau es teicu, pretrunā ar Satversmi, cilvēka cieņu un tamlīdzīgām lietām. Tā ka es aicinu atbalstīt šo iniciatīvu otrajam lasījumam.".
- 2011_12_22-seq133 language "lv".
- 2011_12_22-seq133 speaker Rasma_Karklina-1946.
- 2011_12_22-seq133 mentions Q822919.
- 2011_12_22-seq133 mentions Q211.
- 2011_12_22-seq133 mentions Q193089.
- 2011_12_22-seq133 mentions Q458.