Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2011_12_15-seq982> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2011_12_15-seq982 type Speech.
- 2011_12_15-seq982 number "982".
- 2011_12_15-seq982 date "2011-12-15".
- 2011_12_15-seq982 isPartOf 2011_12_15.
- 2011_12_15-seq982 spokenAs 10.
- 2011_12_15-seq982 spokenText "Godātie kolēģi! Aicinu jūs uzmanīgi izlasīt Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sagatavoto lēmuma projektu, kuru mēs ceram šodien apstiprināt. Respektīvi, komisija apgalvo, ka Latvija ir zaudējusi galveno radniecisko saiti starp māti un meitu, proti, starp valsts politikas vidējā termiņa prioritātēm, mērķiem un budžetu. Manuprāt, situācija liecina par valdības pilnīgu nespēju domāt stratēģiski. Tā īsteno tikai īslaicīgu budžeta politiku ar vienīgo mērķi - nodzīvot līdz pirmdienai. Citiem vārdiem sakot, tā domā par to, kā nofinansēt institūciju darbību vienam gadam uz priekšu, un pēc tam - kaut vai grēku plūdi! Man tiešām ir žēl, ka tas ir tā. Līdzīga nostāja ir ne tikai man, bet arī Valsts kontrolei un minētās komisijas locekļiem, kuri ne vienu vien stundu pavadīja, apspriežot valdības pagājušā gada darbības tārpainos un sapuvušos augļus. Jūs varētu man oponēt, ka 2010.gada kļūdas, piemēram, valsts aparāta uzturēšanas izmaksu kļūdas vai nodokļu iekasēšanas aprēķinu kļūdas... ka pie tām ir vainīga krīze un ka izvairīties no tām tuvākajos gados nav iespējams. Bet vai premjera kungs var apgalvot, zvērēt pie Bībeles, ka viņš, izstrādājot rīcības plānus, ņēma vērā krīzes apstākļus un ka matemātiskā uzdevuma noteikumi tika koriģēti, lai sasniegtu vēlamo rezultātu? Mana atbilde - nē! Un galvenais pierādījums tam ir tas, ko secināja Valsts kontrole un kas sāp arī Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai. Tas ir esošais Nacionālais attīstības plāns, kas nesniedz nekādas prognozes valsts ekonomikas attīstībai vidējam termiņam un nenosaka nekādu nozaru politiku. Un arī otrais dokuments, mūsu priekšpostenis, kas ir valsts stratēģiskais ietvardokuments un kas veidots kohēzijas politikas realizēšanai, neizvirza nekādus konkrētus rezultātus, kuri būtu jāsasniedz ar fondu apguvi. Un pēdējais moments, atgriežoties pie uzdevuma noteikumiem. Abi iepriekš minētie dokumenti ir izstrādāti laikā, kad tika prognozēta ekonomiskā izaugsme - iekšzemes pieprasījuma pieaugums un bezdarba samazināšanās, respektīvi, tad, kad mēs jutāmies kā Baltijas ekonomikas tīģeri. Diemžēl šie laiki jau sen aizgājuši, bet mēs vēl turpinām dzīvot pēc vecajiem standartiem. Vai tad mēs panāksim vēlamo, ja vēlamais ir nevis veiksmīga budžeta fiskālā konsolidācija, bet iedzīvotāju labklājības pieaugums, proti, vidējās darba algas palielināšana, cilvēku dabiskais pieaugums un dzīves ilguma kāpums? Galu galā - arī mūsu izglītības kvalitātes paaugstināšana pasaules reitingā. Visiem šiem kritērijiem ir jābūt atrunātiem Valsts budžeta likumā. Tikai tad tauta mūs sapratīs, un tikai tad mēs runāsim vienā valodā! Tā ir - veselā saprāta valoda. Aicinu jūs atbalstīt likumprojektu... lēmuma projektu, es atvainojos, jo es uzskatu, ka tas ir pirmais solis gan NAP veiksmīgai pilnveidošanai, gan ikgadējā budžeta piesaistīšanai tam. Paldies.".
- 2011_12_15-seq982 language "lv".
- 2011_12_15-seq982 speaker Marjana_Ivanova-Jevsejeva-1982.
- 2011_12_15-seq982 mentions Q211.
- 2011_12_15-seq982 mentions Q39731.
- 2011_12_15-seq982 mentions Q1191011.