Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2011_12_15-seq8> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2011_12_15-seq8 type Speech.
- 2011_12_15-seq8 number "8".
- 2011_12_15-seq8 date "2011-12-15".
- 2011_12_15-seq8 isPartOf 2011_12_15.
- 2011_12_15-seq8 spokenAs 10.
- 2011_12_15-seq8 spokenText "Labrīt, cienījamās dāmas un godātie kungi! Likumprojekts skatāms, dabiski, kopsakarā ar likumprojektu, kurš seko tālāk darba kārtībā, proti, ar Fiskālās disciplīnas likumu. Un tā ir tāda smalka viltība, ka galvenais likums, kura dēļ grozījums Satversmē ir arī izstrādāts, seko pēc tam. Jo es saprotu tā, ka ne visi deputāti lasa anotācijas, tāpēc varbūt nesaprot šo nopietno saiti, kas ir starp šiem diviem likumprojektiem. Esošā grozījuma mērķis ir panākt ar ierastiem vārdiem konkrētu mērķi - aizsegt ekonomisko doktrīnu, kura var izrādīties nebūt ne nevainīga, bet visai strīdīga, un padarīt to par mūsu ekonomikas, mūsu valsts mugurkaulu attiecībā uz bezdeficīta budžeta ekonomikas pārvaldīšanu. Es biju tās darba grupas loceklis, kura Finanšu ministrijas ietvaros septiņu sēžu laikā nodarbojās ar Satversmes grozījumu izstrādi. Kaut anotācijā rakstīts, ka darba grupa apstiprināja galīgo variantu, likumprojekta grozījumus, tomēr nav pieminēts, ka es šo likumprojektu... šo redakciju neatbalstīju. Un es neatbalstīju ne tikai redakciju, bet arī grozījuma ideju principā, jo nesaņēmu atbildi uz saviem jautājumiem. Īsti jautājumi ir šādi: ko nozīmē grozījumā Latvijas Republikas Satversmē ietvertais jēdziens „taupīgs budžets” un ko nozīmē „kārtot valsts finanšu lietas sabalansēti”? Abas frāzes var tikt interpretētas ļoti plaši un tāpēc izmantotas arī tādas finanšu politikas atjaunošanai, kura būs kaitīga Latvijas ekonomikas izaugsmei. Nav arī skaidrs, ko nozīmē frāze „Saeima ir atbildīga par taupīgu budžetu un par uzkrājumu izveidošanu”. Kādas būs juridiskās sekas šai frāzei? Kas būs atbildīgs, ja Saeimas deputāti pieņems tādu budžetu, kuru pēc tam Satversmes tiesa uzskatīs par netaupīgu? Vai tas nozīmēs, ka tautas deputātiem atskaitīs... atvilks no algām to piešķirto budžetu, kas tika uztverts par netaupīgi... atzīts par prettaupīgu un līdz ar to par Satversmei pretrunā esošu? Jautājums ir arī tāds, ka darba grupas darbības laikā mēs nonācām pie secinājuma, ka visas institūcijas, valsts institūcijas, ir atbildīgas par budžeta taupīgu un saprātīgu izmantošanu, bet tekstā Saeima ir izdalīta kā galvenā un varbūt arī vienīgā atbildīgā. Kā to saprast? Vēl. Arī teksts ir pamatots ar to, ka, lūk, galvenais iemesls, kāpēc mēs esam sapulcējušies skatīt šo konkrēto likumprojektu, ir notikumi, kuriem mēs visi bijām liecinieki, proti, tas bija cenu „burbulis”. Anotācijā ir rakstīts, ka straujas ekonomiskās izaugsmes gados, īstenojot ekspansīvu fiskālo politiku, Latvijā ir tikusi papildus veicināta ekonomikas pārkaršana. Valdība nerīkojās izšķērdīgi! „Pirmsburbuļa” laikos mums parāds samazinājās no 2003. līdz 2007.gadam no 13 procentiem uz 8 procentiem. 8 procenti ir ļoti mazs valsts parāds. Ir ļoti mazs valsts parāds! Un visos šajos gados pirms treknajiem gadiem mums budžeta deficīts bija ļoti tuvu 2 procentiem. Nekādas izšķērdēšanas nebija! Bet kas bija? Bija visai primitīva finanšu politika, kas noveda pie tā, ka Latvijas ekonomikā visai viegli ieplūda liels privātais kapitāls, kas netika izmantots ražošanai, bet tika izmantots patēriņam, spekulatīviem darījumiem un pēc tam tika viegli izņemts, kad „burbulis” bija pārplīsis. Līdz ar to es uzskatu, ka šis konkrētais likums nav sagatavots labi, ir juridiski paviršs, teorētiski nepamatots un politiski angažēts. Un es līdz ar to rosinu neatbalstīt šo likumprojektu un nenodot komisijām. Paldies.".
- 2011_12_15-seq8 language "lv".
- 2011_12_15-seq8 speaker Igors_Pimenovs-1953.
- 2011_12_15-seq8 mentions Q822919.
- 2011_12_15-seq8 mentions Q211.
- 2011_12_15-seq8 mentions Q4294791.
- 2011_12_15-seq8 mentions Q202162.
- 2011_12_15-seq8 mentions Q2498135.