Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2011_12_08-seq72> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2011_12_08-seq72 type Speech.
- 2011_12_08-seq72 number "72".
- 2011_12_08-seq72 date "2011-12-08".
- 2011_12_08-seq72 isPartOf 2011_12_08.
- 2011_12_08-seq72 spokenAs 17.
- 2011_12_08-seq72 spokenText "Labdien, godātie kolēģi! Budžets ne tuvu nav ideāls, un tas tā kā ir skaidrs. Bet vai šajā situācijā varēja pieņemt kādu labāku? Nu, diezin vai! Bet gribu cerēt, ka tiešām šis ir pēdējais gads, kad budžets tiek stādīts, tā teikt, konservatīvi jeb, precīzāk sakot, iesīkstējuši, jo acīmredzami trūkst brīvas radošas pieejas ar plašāku un dziļāku skatījumu. To jau iezīmēja pirms tam arī daudzi citi iepriekšējie runātāji, un es ceru, ka to apzinās arī pats jaunais Ministru kabineta sastāvs, konkrēti, paši ministri. Pilnīgi noteikti kādus būtiskus uzlabojumus varam paredzēt tikai tad, ja palielināsim ieņēmumus, kas savukārt visciešāk ir atkarīgi no mūsu iedzīvotāju uzticības valsts varai, no pārliecības, ka ar nomaksātajiem līdzekļiem kases turētāji rīkojas atbildīgi un valsts vispārējās interesēs. Kas liecina, ka mēs ejam šajā virzienā? Kādas tad ir tās labās lietas, kas ir budžetā? Nav vairs paredzēts buferis ministriju vieglprātīgai rīcībai ar valsts līdzekļiem, kas bija noteikti kā līdzekļi neparedzētiem gadījumiem. Un 2011.gada budžetā sākotnēji tie bija 0,4 procenti no IKP, vēlāk grozījumos - 0,2 procenti jeb samazinātā versijā tie bija 26 miljoni latu. Līdz ar to ir pamatotas cerības, ka budžeta pārdale notiks arī starpresoru līmenī, atrodot iekšējās rezerves nelietderīgiem tēriņiem, ka tiks veiktas reformas pēc būtības, izanalizētas funkcijas, noteikti sasniedzamie mērķi un deleģēti uzdevumi privātajam sektoram. Nu, viens tāds salīdzinoši neliels ieguvums, ko noteikti varētu visai drīz arī izdarīt. Tas būtu vienotas un efektīvas valsts autobāzes izveidošana, kas, pēc virspusējiem aprēķiniem, varētu budžetā ietaupīt līdz 1 miljonam latu. Otra lieta, kas ir laba šajā budžetā, ir doma palielināt finanšu stabilitātes nodevu, ko mēs, Nacionālā apvienība, ierosinājām darīt jau 2011.gada budžetā, kad šī nodeva tika ieviesta. Tā nodeva bija 0,036 procenti, tagad tā ir palielināta dubulti. Nu, pa šo laiku mēs jau būtu pāris miljonu „ar astīti” jau ieņēmuši, ja būtu to izdarījuši uzreiz, nevis kavējušies ar šādu lēmumu. Ir arī ieņēmumi palielināti no azartspēļu jomas, un arī tas, manuprāt, ir pozitīvs moments. Kādas ir šīs problemātiskās lietas budžetā? Izmaiņas likumā „Par nekustamā īpašuma nodokli”, kuras paredz atcelt griestus 25 procentu apmērā salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. No vienas puses, ir labi, ka pašvaldībām ir dotas iespējas noteikt pat šā nodokļa likmi iepriekšējā gada līmenī, bet bažīgu un uzmanīgu dara tas fakts, ka varētu pašvaldības kādu iemeslu dēļ to nepiemērot. Tāpēc, pirms mēs pieņemam šādus grozījumus, mums ir jābūt absolūtām, ja tā var teikt, garantijām par to, ka tādas pašvaldības kā Rīga, Jūrmala... ka tās savos saistošajos noteikumos pieņems šādu ierobežojumu... nu, vismaz attiecībā uz tām ģimenēm, kurām nekustamais īpašums, konkrētais nekustamais īpašums, ir vienīgā šīs ģimenes mājvieta. Otra problemātiskā lieta ir saistīta ar likumu „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” un ar to cieši saistīto Mikrouzņēmumu nodokļa likumu. Protams, šī joma ir jāsakārto, bet viens no mērķiem vai, es gribētu teikt, apakšmērķiem mikrouzņēmumu nodokļa ieviešanai bija tas, lai pēc iespējas vairāk cilvēku vai visi cilvēki maksātu nodokļus - mazākus vai lielākus, atbilstoši likumam. Tas, kas šobrīd ir likumā iestrādāts, ir gana labs, bet tur ir jāveic daži precizējumi, lai mēs nenogrūstu tos cilvēkus, kas jau ir legalizējušies, atpakaļ ēnu ekonomikā. Noteikti ir jāpalielina izdevumu sadaļa, jo tur ir daudzas lietas, kuras... ir vajadzības... nu, pat absolūtas nepieciešamības. Tas ir tā kā skaidrs, bet, kā jau es teicu, tas ir atkarīgs no mūsu ieņēmumiem. Bet viena lieta, ko nu gan vajadzētu paredzēt, ir sabiedriskais pasūtījums nacionālajām televīzijām, jo ir šis informatīvais karš, kurā mēs diemžēl zaudējam prokremliskajām raidstacijām. Mums ir jāpanāk vismaz kādi uzlabojumi šajā jomā. Un ir arī kāda katastrofāla lieta. Kā jau arī iepriekšējie runātāji teica, mums nemaz nav atvēlēti līdzekļi demogrāfiskās situācijas uzlabošanai. Mēs iesniegsim savus priekšlikumus, lai kaut minimālā apjomā veicinātu atbalstu par labu ģimenēm un tiem, kas vēlas laist pasaulē jaunu dzīvību. Bet konceptuāli, manuprāt, mums būtu jāvienojas par tādu lietu, ka vismaz 50 procenti no visiem ieņēmumiem virs nākamajam gadam plānotā vai no tiem ieņēmumiem, pareizāk sakot, ietaupījumiem, kas ir ieplānoti... Bet varbūt šie līdzekļi netiks iztērēti, tātad vismaz 50 procenti tiks novirzīti demogrāfiskās situācijas uzlabošanai, tas ir, dzimstības veicināšanai, ģimeņu ar bērniem atbalstam un reemigrācijai. Jo - kāda nozīme mums ir ieguldīt naudu ceļos, tiltos un pat bibliotēkā, ja nebūs mūsējo, kas to visu lieto? Piekrītu arī iepriekš runātajam, ka termiņš budžeta iesniegšanai un izskatīšanai nav normāls. Tiešām ceru, ka šāda tipa pieņemšana norit pēdējo reizi. Vēlos vēl tikai piebilst, ka ir kāds resurss, kas nav ieliekams šāgada budžetā, bet nākamā gada laikā noteikti ir sakārtojams, un tas resurss ir banku un lielo finanšu struktūru līdzatbildība par esošo situāciju. Mēs varam panākt, ka daļa aizdevumu - gan valsts, gan privāto - tiek dzēsta. Mūsu pilsoņi to ir nopelnījuši ar godprātīgu rīcību, pretēji tam, ko darīja Grieķijā. Ja Grieķijai var norakstīt 50 miljardus par bezatbildību, tad, es ceru, pāris miljardus par atbildību var... var tā izdarīt arī attiecībā uz Latviju. Aicinu balsot „par” budžeta paketi. Paldies.".
- 2011_12_08-seq72 language "lv".
- 2011_12_08-seq72 speaker Imants_Paradnieks-1968.
- 2011_12_08-seq72 mentions Q211.
- 2011_12_08-seq72 mentions Q2660080.
- 2011_12_08-seq72 mentions Q8436.
- 2011_12_08-seq72 mentions Q1576026.
- 2011_12_08-seq72 mentions Q41.