Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2011_07_08_as-seq74> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2011_07_08_as-seq74 type Speech.
- 2011_07_08_as-seq74 number "74".
- 2011_07_08_as-seq74 date "2011-07-08".
- 2011_07_08_as-seq74 isPartOf 2011_07_08_as.
- 2011_07_08_as-seq74 spokenAs 85.
- 2011_07_08_as-seq74 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Godātie kolēģi! Likumprojekts, kas šodien ir ietverts mūsu darba kārtībā, tika ļoti rūpīgi un ilgstoši debatēts Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā. Arī man bija iespēja vairākkārt piedalīties šajās debatēs, un man jāsaka sekojošais. Tas augstais patoss, ar kādu, šo likumu virzot Saeimas izskatīšanai, to pieteica kā ofšora likumu, nav tāds. Šā likuma patiesais nosaukums parādās vēlāk arī Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas atbalstītajā... faktiski citā atbalstītajā priekšlikumā. Tas būtu jānosauc par „intereses likumu”, tas ir, ir interese zināt... Ir interese zināt, kas ir attiecīgo Latvijas komercuzņēmumu patiesie īpašnieki. Ja tas būtu ar tādu jēgu jau no sākuma pieteikts, tad droši vien šīs debates būtu virzījušās krietni ātrāk un mēs droši vien būtu nonākuši pie ļoti sakarīga rezultāta. Slēpjoties it kā zem ofšoru, tātad nezināmu beznodokļu vai zemu nodokļu zonā reģistrētu kompāniju, esamības Latvijas ekonomikā, ne tajā vietā, tātad ne speciālajā likumā, lai apkarotu noziedzīgi iegūtus naudas līdzekļus, bet Komerclikumā tiek iedibināts regulējums, kura nav nevienā Eiropas Savienības dalībvalstī. Man jāsaka deputātiem, kuri ir vienmēr iestājušies par to, ka viņi ieklausīsies profesionāļu viedoklī... tad jāsaka, ka neviens komerctiesību speciālists, kas piedalījās Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē... pilnīgi neviens, tajā skaitā visa universitātes komerctiesību profesūra un zieds... neviens neuzskatīja šo piedāvājumu par saprātīgu. Vairākkārtīgi uzdodot jautājumus un mēģinot atsegt būtību, kādā veidā palīdzēt varbūt arī kompetentajai iestādei, kas ir prokuratūras paspārnē strādājošā... tautā iesauktā Burkāna kunga vadītā iestāde, tikt galā ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas iespējām, galu galā konstatējām, ka ar šo priekšlikumu nekāds labums vai saprātīgs regulējums nebūs sasniegts. Kad bija runa un bija šis augstais patoss saistībā ar šīm ofšora kompānijām, tad es vairākkārtīgi, piedaloties komisijas sēdēs, piedāvāju radikālāku risinājumu. Pilnīgi skaidru un precīzu: vai nu ierakstīt Komerclikumā īpašu kārtību par beznodokļu un zemu nodokļu valstīs un teritorijās dibinātu kompāniju regulējumu Latvijā, paredzot šo Ministru kabineta speciālo sarakstu, kurš jau pastāv, iekļaut likumā... Tas tika noraidīts. Tad es piedāvāju to, ka varbūt mēs varētu rīkoties tiešām ļoti radikāli un izveidot kārtību, ka nav iespējams Latvijā atvērt nevienu komercsabiedrību, ja tās sastāvā ir no šā saraksta kompānijas un šo kompāniju patiesie īpašnieki nav darīti zināmi Burkāna kunga vadītajai iestādei. Šis priekšlikums arī tika noraidīts. Vārdu sakot, neviens no tiem priekšlikumiem, kuri tā kā ar patosu tika pieteikti tiešām kā tādi, kas būs vērsti uz noziedzīgi iegūtu līdzekļu novēršanu un izskaušanu Latvijas ekonomikā... tie tika noraidīti. Es tomēr uzturu spēkā savu priekšlikumu un aicinu Saeimu par to domāt. Es saprotu, ka droši vien priekšvēlēšanu jūsmā šis priekšlikums negūs atbalstu. Vēlreiz atkārtoju: šī nav pareizā vieta, nav saprātīgs, samērīgs regulējums, būtu jāmaina un jāuzlabo, jāparedz tad daudz stingrāks regulējums speciālajā likumā, kas ir domāts noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanai. Par to, ka šis likums ir virzīts sasteigti un to ir vadījuši droši vien tā sauktie intereses momenti, liecina arī tas, ka tieslietu ministrs nevienā no komisijas sēdēm, vismaz tajās, kurās es vairākkārt biju, nepiedalījās un ka tieslietu ministrs ir bijis spiests vairākkārt fundamentāli pārrakstīt savu priekšlikumu, kas ir ticis Saeimā atbalstīts pirmajā lasījumā. Tas neliecina par tieslietu ministra nopietnu darbu, tas neliecina par tiem patiesajiem mērķiem, kas ir acīmredzot bijuši izvirzīti, šo likumprojektu piesakot izskatīšanai Saeimā. Es paredzu, ka, pieņemot šo likuma normu, kas, visticamāk, tiks pieņemta, nākamajos uzņēmējdarbības viegluma, veiktspējas indeksos (angliski - Doing Business) mēs noteikti būsim par dažām pakāpēm zemāk, jo šī kārtība noteikti neveicinās biznesa uzsākšanu Latvijā, tā noteikti būs palikusi lēnāka un daudzkārt sliktāka nekā Igaunijā un Lietuvā, kur šādas normas vienkārši nav. Paldies.".
- 2011_07_08_as-seq74 language "lv".
- 2011_07_08_as-seq74 speaker Andris_Skele-1958.
- 2011_07_08_as-seq74 mentions Q822919.
- 2011_07_08_as-seq74 mentions Q211.
- 2011_07_08_as-seq74 mentions Q37.
- 2011_07_08_as-seq74 mentions Q191.
- 2011_07_08_as-seq74 mentions Q193089.
- 2011_07_08_as-seq74 mentions Q458.
- 2011_07_08_as-seq74 mentions Q1092499.