Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2011_07_01_as-1-seq46> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2011_07_01_as-1-seq46 type Speech.
- 2011_07_01_as-1-seq46 number "46".
- 2011_07_01_as-1-seq46 date "2011-07-01".
- 2011_07_01_as-1-seq46 isPartOf 2011_07_01_as-1.
- 2011_07_01_as-1-seq46 spokenAs 101.
- 2011_07_01_as-1-seq46 spokenText "Kolēģi! Es runāšu tāpēc, lai Agešina kungs varbūt to paskaidrotu vēlāk, kad nonāksim pie pārejas noteikumiem. Ja mēs skatāmies šo tabulu, tad redzam, ka Satiksmes ministrijas parlamentārā sekretāre Reiznieces-Ozolas kundze, kuras šodien nav klāt, Satiksmes ministrijas vārdā tika ierosinājusi palielināt šos sodus par braukšanu bez biļetes sabiedriskajā transportlīdzeklī. Manuprāt, šis piedāvājums gan nāca tikai diemžēl uz trešo lasījumu. Vēsture tam ir diezgan sarežģīta, jo Satiksmes ministrija vienu laiku gribēja piedāvāt likumā tādu regulējumu, ka faktiski šīs attiecības tiktu regulētas kā līgumiskās attiecības. Taču normatīvais akts, proti, Ministru kabineta noteikumi, šajā jomā nebija līdz šim izstrādāts, un tādēļ arī radās Agešina kunga priekšlikums - izslēgt 136.pantu. Šeit jūs redzat, ka tiek palielināti diezgan būtiski šie naudas sodi. Protams, būtu daudz labāk, ja mēs par to diskutētu jau pirmajā vai otrajā lasījumā... par šiem naudas sodiem. Jūs redzat, ka tagad 136.panta pirmās daļas 1.punktā ir paredzēts sods no 2 līdz 5 latiem. Es domāju, ka salīdzinājumā ar biļetes cenu - biļetes cena ir 70 santīmi - tas faktiski nav adekvāts sods. Šeit tiek piedāvāts no Satiksmes ministrijas puses uzlikt naudas sodu 20 latu apmērā. Šeit nav „no - līdz”. Tātad šis ir viens no trūkumiem, kuru dēļ komisija neatbalstīja šo priekšlikumu, jo šai prasībai nebūs efektivitātes, ja par braukšanu bez biļetes sabiedriskajā transportā pilsētas nozīmes maršrutos uzliks visos gadījumos 20... Patiešām Eiropā, kā mēs zinām, ir prakse, ka šie sodi ir ļoti lieli. Šodien ar tiem 2 latiem, kas tiek uzlikti, visi šie bezbiļetnieki riskē, un, kā mēs zinām, sabiedriskais transports cieš ārkārtīgi lielus zaudējumus. Taču šeit nebūs tā, ka vispār tagad varēs braukt bez biļetes, ja šis priekšlikums netiks atbalstīts. Mums ir jāpievērš uzmanība pārejas noteikumiem, un pārejas noteikumos, kas ir ļoti cieši saistīti ar šo priekšlikumu, ir 15.priekšlikums, proti, ka 136.panta izslēgšana stājas spēkā tikai 2012.gada 1.augustā. Tātad brauksim joprojām pa vecam un nedomāsim, ka šeit šie sodi vispār netiks maksāti. Lai gan, manuprāt, ir iespējams, ka pie šā jautājuma mums vajadzētu atgriezties, jo problēma pastāv. Patiešām šie sodi ir nesamērīgi mazi šodienas apstākļiem. Šeit nevajadzētu runāt tikai par ekonomisko situāciju, ka brauc daudz bezbiļetnieku tāpēc, ka viņiem nav naudas, bet vajadzētu domāt arī par otru pusi - par to, ka arī šiem pārvadātājiem tas iecērt ļoti lielu robu viņu budžetos. Pagaidām Juridiskās komisijas vārdā man tomēr ir pienākums aicināt jūs neatbalstīt šo priekšlikumu, bet es vienkārši paskaidroju šo situāciju.".
- 2011_07_01_as-1-seq46 language "lv".
- 2011_07_01_as-1-seq46 speaker Ilma_Cepane-1947.
- 2011_07_01_as-1-seq46 mentions Q193089.