Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2011_06_16-seq39> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2011_06_16-seq39 type Speech.
- 2011_06_16-seq39 number "39".
- 2011_06_16-seq39 date "2011-06-16".
- 2011_06_16-seq39 isPartOf 2011_06_16.
- 2011_06_16-seq39 spokenAs 101.
- 2011_06_16-seq39 spokenText "Likumprojekts „Grozījumi Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā” jums un man tiek piedāvāts Valsts prezidenta iesniegto likumprojektu paketē, aicinot precizēt un papildināt tās prasības, kas tiek izvirzītas kandidātiem uz KNAB priekšnieka amatu. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs tika veidots, lai veiktu maksimāli plašu pretdarbību korupcijai, sākot ar korupcijas apkarošanu, sākot ar operatīvo darbību, izmeklēšanas darbību, politisko partiju kontroli, interešu konflikta novēršanas likuma ievērošanas kontroli un sabiedrības izglītošanu. Tas uzliek īpašus pienākumus tam cilvēkam, kas gatavs uzņemties šo nastu un šo izaicinājumu - vadīt Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju. Līdz ar to viennozīmīgi var piekrist Valsts prezidenta piedāvātajam - precizēt vienu no pamatprasībām kandidātam, nosakot, ka šādiem cilvēkiem jābūt ar labu reputāciju. Nākamais priekšlikums, par kuru savulaik piedāvāja Saeimai diskutēt „Jaunā laika” frakcija, - precizēt prasības attiecībā uz profesionālo kvalifikāciju tam cilvēkam, kas pretendē uz KNAB vadītāja amatu. Pašlaik likuma prasības ir noteiktas pārāk vispārīgas, sakot, ka jābūt augstākajai izglītībai un amatam atbilstošai darba pieredzei. Kas ir amatam atbilstoša darba pieredze? Tas ir pārāk staipīgs jēdziens un ļauj pietiekami lielu interpretācijas brīvību. Līdz ar to Valsts prezidents ierosina izteikt 4.panta otrās daļas 3.punktu šādā redakcijā: persona ieguvusi augstāko juridisko izglītību, uzkrājusi ne mazāk kā desmit gadu kopējo darba pieredzi juridiskajā specialitātē, no kuras vismaz divu gadu darba pieredzi - operatīvajā un izmeklēšanas darbā. Vēl viena prasība, kas ir absolūti loģiska, - ka par pretendentu var būt persona, pret kuru nav uzsākta kriminālvajāšana. Šāda prasība izriet no KNAB priekšnieka lomas tiesiskuma nodrošināšanā, amatam nepieciešamās sabiedrības uzticēšanās un amata reputācijas. Jāievēro, ka KNAB likuma 5.panta astotajā daļā jau ir noteikts, ka biroja priekšnieks tiek atstādināts no amata pienākumu izpildes, ja pret viņu uzsākta kriminālvajāšana. Skaidrs, ka nedrīkst ļaut kandidēt cilvēkam, pret kuru uzsākta kriminālvajāšana. Un vēl viena ļoti svarīga prasība, kas saistīta ar nepieciešamību nodrošināt maksimālu politisku neitralitāti no KNAB priekšnieka puses, - ka pretendēt uz šo amatu nevar persona, kas iesaistījusies politiskā organizācijā, partijā vai politisko organizāciju vai partiju apvienībā. To savukārt pastiprina likumā noteiktā prasība, ka no KNAB priekšnieka amata atbrīvojama persona, kas iesaistījusies politiskajā partijā vai politisko organizāciju vai partiju apvienībā. Līdz ar to, lai nebūtu pamata sabiedriskajā telpā diskutēt par politisko angažētību un lai nerastos situācijas, ka persona, var teikt, velti piesakās, mums pilnīgi skaidri jāieraksta likumā, ka kandidāts nevar būt persona, kas iesaistījusies politiskajā organizācijā (partijā) vai politisko organizāciju (partiju) apvienībā.".
- 2011_06_16-seq39 language "lv".
- 2011_06_16-seq39 speaker Aleksejs_Loskutovs-1962.
- 2011_06_16-seq39 mentions Q822919.
- 2011_06_16-seq39 mentions Q1021632.
- 2011_06_16-seq39 mentions Q1357342.