Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2011_06_09-seq177> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 2011_06_09-seq177 type Speech.
- 2011_06_09-seq177 number "177".
- 2011_06_09-seq177 date "2011-06-09".
- 2011_06_09-seq177 isPartOf 2011_06_09.
- 2011_06_09-seq177 spokenAs 85.
- 2011_06_09-seq177 spokenText "Paldies kolēģim Andrim Bērziņam no Rīgas (No zāles dep. A.Klementjevs: „No Ogres!”), kurš, es ceru, ieviesīs... pēc kura debates, es domāju, turpmāk arī Ekonomikas ministrijas cilvēki debatēs un visur lietos to, kas tiešām ir jālieto, un tas ir uzņēmējdarbības konkurētspējas indekss, kurš, nenoliedzami, tika ņemts vērā tad, kad Ekonomikas ministrija sagatavoja šo likumprojektu. Un jāsaka tā, ka Ekonomikas ministrija pēdējo trīs valdību laikā strādā pie tā, kādā veidā panākt dažādas valstis pasaulē, to skaitā mūsu kaimiņus lietuviešus un igauņus, vienā jautājumā - un tā ir jēdzīga būvniecības procesa organizēšana. Un te nu jāatzīst - to arī daži citi kolēģi, piemēram, Čepānes kundze, teica -, ka tas nevar būt nekāds pašmērķis - šajā indeksā būt pirmajiem. Bet tas, ka šis indekss pēc būtības raksturo mūsu spēju vai nespēju organizēt normālu būvniecības procesu un paskaidrot to arī jebkuram cilvēkam, kurš atbrauc uz Latviju investēt, - tas nu ir pilnīgi skaidrs. Godmaņa valdības laikā bija tas diezgan skaļais gadījums ar Ikšķiles pašvaldību un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras ieteikumu būvēt tur „Saint-Gobain” minerālvates jeb akmensvates rūpnīcu. Zinām visi, kā tas beidzās. Es pats toreiz piedalījos sarunās, premjera organizētās sarunās, ar šiem pārstāvjiem no „Saint-Gobain”, un viņi jau teica tā: „Nu, mēs saprotam, ka tur ir dažādas procedūras, ka tās ir stingrākas vai vājākas. Ir tā publiskā apspriešana vai nav - to nu lemj, kā nu kurā reizē, un pašvaldība arī iejaucas.” Nu, problēmu ir daudz, bet viņi teica: vienalga, kādas ir tās iekšējās procedūras, bet tas, kas ir Latvijai svarīgi, - Latvijai ir svarīgi pateikt, cik mēnešu vai gadu, vai pat dienu laikā tiek pieņemts galīgais lēmums. Un tas, kas nav ne pašreizējā likumdošanā normāli noteikts, ne arī patiesībā šajā, izņemot to, ka varbūt tās desmit dienas tur būs paziņots... Nu, es neiedziļināšos, bet pēc būtības rezultāta nebūs. Latvijas būvniecības likumdošana nespēj pateikt ne vietējam, ne ārvalstu investoram, kāds ir maksimālais laiks, kurā tiek pieņemts lēmums attiecībā uz būvniecību, un tas ir viens no faktoriem, kurš ir pilnībā, totāli, graujošs vispār attiecībā uz normālu šā sektora administrēšanu. Kur mēs esam nonākuši? Protams, mēs esam nonākuši pie tā, ka mums šis likumprojekts ir jāatbalsta pirmajā lasījumā, neskatoties uz to, ka tur ir ļoti daudz debatējamu lietu. Jā, arī publiskās apspriešanas lieta, par ko Čepānes kundze teica, bet ir arī citas lietas par to publisko apspriešanu... Mēs pēc esošā regulējuma esam nonākuši tādās galējībās, ka bieži vien kaimiņi ir gudrāki par to, kādai jābūt manai mājai, nekā es pats. Un tas arī nav pareizais virziens. Jaunā likuma uzdevums ir sabalansēt šo situāciju. Tā problēma, kas likumā ir radusies, ir tāda, ka... Likuma izstrādes gaitā diemžēl ne ekonomikas ministrs personīgi, ne arī viņa padotie nespēja nodrošināt tādu likuma sagatavošanas gaitu, ka profesionālās organizācijas saprātīgā veidā tiktu ņemtas vērā, lai mēs jau šeit, šajā redakcijā, ko mēs šodien apstiprinām Saeimā, redzētu šo viedokli. Kā Rībenas kundze pareizi atzīmēja (arī šī mana kolēģe kādreiz ir bijusi arhitekte), arhitekti vispār nefigurē savā ziņā šajā likumā kā normālas personas, uz kurām arī likums tiktu attiecināts. Patiesībā mums ir divi likumi - viens ir Teritorijas plānošanas likums, otrs ir Būvniecības likums -, kuri nav nemaz tik sarežģīti. Ja kādi, kas tos likumus raksta divās dažādās ministrijās, spētu salikt kopā trīs galvenās komponentes, kurās mēs beigās redzam to, kāda izskatās vide Latvijā, un tās ir - teritorijas plānošana, projektēšanas darbi un būvdarbu veikšana... Diemžēl arī šis likumprojekts mums neparāda, kā tas normāli būs, un tāpēc mēs esam nonākuši tajā situācijā, kurā, neskatoties uz visām tām nepilnībām, ar kurām šis likumprojekts ir atvests uz Saeimu, es šo likumprojektu atbalstīšu un aicinu visus atbalstīt to, jo Saeimai nu ir beidzot iespēja pašai normālā veidā to likumu izveidot tādu, kāds ir vajadzīgs Latvijas sabiedrībai. Un jāsaka tā: tas, ko nevarēja izdarīt ministrija vairāk nekā divos gados, - nu tas acīmredzot būs jāizdara Saeimai. Un ir šī ideja, kas, protams, nāk no profesionālajām organizācijām un pa daļai arī no deputātiem, tādiem kā Čepānes kundze un Ašeradena kungs, un arī no manis... Mēs ar viņiem kopā diskutējām šo jautājumu, ka ir varbūt lietderīgi šos abus likumus, tas ir, Teritorijas plānošanas likumu un Būvniecības likumu, apvienot. Tas nav tas vieglākais darbs, tas ir diezgan sarežģīts darbs, bet iespējams, ka Saeima to var izdarīt, jo Saeimas viena labā lieta ir tā, ka Saeima skatās pāri sektoriem. Neskatoties uz to, kura ministrija ir sagatavojusi projektu, mums ir iespēja padarīt abus šos likumus labākus un vajadzīgus Latvijas sabiedrībai. Vienīgā problēma ir tā, ka Teritorijas plānošanas likums ir izstrādāts daudz labākā kvalitātē un praktiski ir jau gandrīz gatavs (ar nelieliem labojumiem), bet Būvniecības likums ir ļoti sliktā kvalitātē izstrādāts, un tāpēc, protams, Saeimai šis darbs nebūs viegls. Tā ka es aicinu atbalstīt to likumprojektu, lai kāds tas arī būtu.".
- 2011_06_09-seq177 language "lv".
- 2011_06_09-seq177 speaker Edgars_Zalans-1967.
- 2011_06_09-seq177 mentions Q822919.
- 2011_06_09-seq177 mentions Q211.
- 2011_06_09-seq177 mentions Q3744607.
- 2011_06_09-seq177 mentions Q2660080.
- 2011_06_09-seq177 mentions Q21625222.
- 2011_06_09-seq177 mentions Q2340101.
- 2011_06_09-seq177 mentions Q6060824.
- 2011_06_09-seq177 mentions Q6112588.
- 2011_06_09-seq177 mentions Q14556942.