Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2011_05_19-seq20> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2011_05_19-seq20 type Speech.
- 2011_05_19-seq20 number "20".
- 2011_05_19-seq20 date "2011-05-19".
- 2011_05_19-seq20 isPartOf 2011_05_19.
- 2011_05_19-seq20 spokenAs 150.
- 2011_05_19-seq20 spokenText "Kolēģi! Es gribu runāt par visiem priekšlikumiem uzreiz, lai nav pēc tam atsevišķi jārunā par katru, kas laikam parādās četrās pozīcijās. Pirmām kārtām es gribu teikt, ka ar šo likumprojektu netiek izpildīts Satversmes tiesas spriedums, jo spriedums nav vērtēts kontekstā ar tā konstatējošo un secinājumu daļu, jo piedāvātais risinājums paredz tikai formālu konstitucionālo iestāžu un Ministru kabineta viedokļu fiksēšanu Ministru kabineta dokumentos, bet no tā neizriet konstitucionālo iestāžu viedokļu uzklausīšana un izvērtēšana pēc būtības. Turklāt Satversmes tiesas spriedumā ir norādīts, ka Satversmes tiesa nepiekrīt, ka jau šobrīd konstitucionālo institūciju rīcībā esot elastīgi mehānismi, lai varētu aizstāvēt savu budžetu pieprasījumus gan Ministru kabinetā, gan Saeimā. Vēl vairāk! Salīdzinājumā ar spēkā esošo Likuma par budžetu un finanšu vadību redakciju likumprojektā pēc būtības vairāk tiek ierobežots konstitucionālo institūciju un Tiesībsarga biroja budžeta pieprasījumu process, jo tiek piedāvāts, ka Ministru kabinets it kā, savās sēdēs uzklausot neatkarīgu institūciju viedokli, nosaka katrai maksimālo uzdevumu apjomu. Un tikai šā izpildvaras noteiktā apjoma ietvaros konstitucionālās institūcijas var tehniski aizpildīt budžeta pieprasījumu veidlapas, uz kuru pamata Finanšu ministrija sagatavo gadskārtējo valsts budžeta likumprojektu. Šā procesa rezultātā Saeima saņem no Ministru kabineta balsojumam pirmajā lasījumā gatavu likumprojektu, kurš būs pakārtots izpildvaras lēmumam par konstitucionālo iestāžu budžetu. Izpildvara nenosaka konstitucionālo iestāžu darbības politiku. Es domāju, ka Saeima, atsakoties no tās iespējas, pati vājina savu iespēju darboties, pēc būtības uzraugot gan šīs institūcijas, gan arī skatot šo institūciju budžetu. Vēl. Tika minēts, ka nu tas nebūtu pārāk labi, ja mēs tagad sāktu skatīt Saeimā visus šos budžetus... Tās ir piecas institūcijas: konstitucionālās institūcijas ir četras un viena - Tiesībsarga birojs... Man gribētos tomēr minēt, ka, ja mēs atmetam nost... no budžeta sociālo budžetu noņemam nost un noņemam nost starptautiskās investīciju finanses, tad šo piecu institūciju budžets sastāda kopumā 0,2 procentus jeb 9 miljonus. Kopumā! Un ne jau katrs no šiem budžetiem, katra no šīm pozīcijām tiek tagad Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā izskatīta un pilnībā revidēta. Ja būs diskusija, tad diskusija būs par kādu vienu vai divām, teiksim, pozīcijām no katra šā budžeta. Bet varbūt būtu ļoti labi, ja mēs šo jautājumu būtu atrisinājuši jau Finanšu ministrijā. Ja tas tā nenotiek, tad Saeimai...".
- 2011_05_19-seq20 language "lv".
- 2011_05_19-seq20 speaker Andris_Berzins-1955.
- 2011_05_19-seq20 mentions Q822919.
- 2011_05_19-seq20 mentions Q4294791.
- 2011_05_19-seq20 mentions Q4459436.
- 2011_05_19-seq20 mentions Q2498135.