Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2011_03_24-seq27> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2011_03_24-seq27 type Speech.
- 2011_03_24-seq27 number "27".
- 2011_03_24-seq27 date "2011-03-24".
- 2011_03_24-seq27 isPartOf 2011_03_24.
- 2011_03_24-seq27 spokenAs 85.
- 2011_03_24-seq27 spokenText "Godājamā Saeimas priekšsēdētāja! Godājamie deputāti! Man rada izbrīnu diskusijas par jautājumu, kurš principā ir ārkārtīgi svarīgs tieši mazajiem novadiem, kurš ir ārkārtīgi svarīgs mazajiem ciemiem, tiem, kuri ir vienmēr bijuši ļoti apdraudēti, lai saņemtu pakalpojumus saistībā ar pasažieru pārvadājumiem. Kāds varbūt neatceras, kāda bija situācija vēl pirms neilgiem gadiem. Vienmēr ir bijusi tāda situācija - milzīgs spiediens, lai tiek palielinātas dotācijas, un vienmēr tika draudēts: ja dotācijas netiks palielinātas, tad tādus un tādus maršrutus mēs slēgsim ciet. Bija izveidojusies tāda situācija, ka bija „treknie” maršruti, par kuriem cīnījās visi, jo tur varēja kaut ko nopelnīt, bet tad, kad radās konkrētā problēma, tad teica: nē, mēs tos nerentablos slēgsim ciet! Situācija bija ļoti kritiska. Nebija citas iespējas, kā vien apvienot šos „treknos” maršrutus un šos nerentablos maršrutus. Tie bija jāapvieno, lai beigās tiem, kuri iegūst tiesības nodarboties ar pārvadājumiem šajos izdevīgajos maršrutos, būtu pienākums pārvadāt pasažierus arī nerentablajos maršrutos. Viņiem nav tiesību atteikties no nerentablajiem, un tādā veidā mazajos novados, kur nav daudz cilvēku, viņi saņem garantiju, ka pasažieru pārvadājumi tur notiks. Tagad sanāk tā, ka mums vajag atgriezties situācijā, kad tos izdevīgos maršrutus atkal kāds pārdala... A kas notiks ar tiem maršrutiem - ar tiem neizdevīgajiem, nerentablajiem? Tad nu mēs gribam skaidri pateikt, ka novadu reforma šodien garantē arī to, ka tie cilvēki, kuri dzīvo novados... Tā ir viņu problēma, ka tur ir slikti ceļi, ka nav rentabli braukt un viņus pārvadāt. Man šķiet, ka tas, ko šodien Satiksmes ministrija virza, ir vienīgais pareizais risinājums, kā tomēr sasiet šos rentablos un nerentablos maršrutus kopā. Un man šķiet, ka, ja mēs šādu politiku gribam, tad mēs varam runāt par kopīgo dotācijas apjomu. Bet ir vēl viena lieta. Tie ir drošības faktori. Ar kādiem autobusiem laukos šie pārvadājumi tika veikti? Ar veciem autobusiem, kur drošība bija zem jebkādas kritiskas robežas. Un man šķiet, ka ir ārkārtīgi svarīgi tomēr pateikt: ja mēs dzīvojam mazapdzīvotā valstī, tad pasažieru pārvadājumi ir jānodrošina gan starp lielpilsētām, gan starp mazajiem ciematiem. Un, ja gadījumā kāds no pārvadātājiem gribēs atteikties no pārvadājumiem nerentablajos maršrutos, tad viņam tiks atņemti arī rentablie maršruti. Mēs nedrīkstam nonākt situācijā, ka atkal, tā teikt, būs tikai tie, kas gribēs braukt tur, kur ir izdevīgi. Un nu par dotēšanu. Godājamie kolēģi! Šis bizness visā pasaulē tiek dotēts. Jautājums: kādos apstākļos? Mūsu situācija, man šķiet, ir visiem skaidra. Latvija ir par vienu trešdaļu lielāka nekā Holande, bet atšķirība ir tikai tā, ka Holandē dzīvo vairāk nekā 15 miljoni iedzīvotāju, pie mums dzīvo nedaudz virs 2 miljoniem iedzīvotāju, un mēs diemžēl esam spiesti dotēt tieši šos pakalpojumus, lai cilvēki reģionos varētu pārvietoties. Un šodien kaut kādā veidā pakļaut riskam tieši šos nabaga iedzīvotājus, kuriem vēsturiski ir sanācis dzīvot mazā, neapdzīvotā vietā, - man šķiet, tas būtu amorāli. Un tieši tāpēc es aicinu tomēr atbalstīt Satiksmes ministrijas pozīciju un nekādā gadījumā nepakļaut riskam tos cilvēkus, kuri tiešām dzīvo mazapdzīvotās vietās. Paldies.".
- 2011_03_24-seq27 language "lv".
- 2011_03_24-seq27 speaker Ainars_Slesers-1970.
- 2011_03_24-seq27 mentions Q822919.
- 2011_03_24-seq27 mentions Q211.