Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2011_03_24-seq21> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2011_03_24-seq21 type Speech.
- 2011_03_24-seq21 number "21".
- 2011_03_24-seq21 date "2011-03-24".
- 2011_03_24-seq21 isPartOf 2011_03_24.
- 2011_03_24-seq21 spokenAs 150.
- 2011_03_24-seq21 spokenText "Labrīt, cienījamie kolēģi! Latvijā ir izveidota stabila un pasažieriem draudzīga sabiedriskā transporta pakalpojumu sistēma. „Pasažierim draudzīga” - es tā saku tādēļ, ka ir izveidots gana labs pārklājuma tīkls, nodrošinot ne tikai komerciāli izdevīgos maršrutus, bet arī mazāk izdevīgos maršrutus, lai cilvēki laukos un attālākos reģionos nokļūtu skolā, darbā vai aizbrauktu uz tirgu. Salīdzinoši laba tā ir arī finansiāli, jo pasažieri maksā mazāk nekā mūsu kaimiņvalstīs - Igaunijā un Lietuvā. Esošo sistēmu, protams, var uzlabot, un ir dzirdēti arī argumenti par to, ka 2008.gadā, slēdzot līgumus ar komersantiem, kas sniedz šo pakalpojumu, šiem komersantiem ir dotas nepamatoti lielas priekšrocības. Jāsaka, ka daļēji tas tā arī ir, tāpēc ir jāveic milzīgs darbs, lai šo sistēmu uzlabotu. Satiksmes ministrija to arī dara, ir veikti vairāki konkrēti pasākumi: maršrutu salāgošana, maksimālās valsts dotācijas saņemšanas iespējas ierobežošana, vienota biļešu pārdošanas tīkla izveide un vēl citi pasākumi, pie kā mēs jau šobrīd aktīvi esam uzsākuši darbu, lai esošo sistēmu uzlabotu. Bet esošo sistēmu uzlabot mēs nevaram, atbalstot paralēlu negodprātīgu komersantu darbību. Negodprātīgu - kādēļ? Paskaidrošu. Viens moments, protams, nerunājot par šo negodprātīgo pusi, ir arī Eiropas Savienības regulējums, kas paredz: ja valstī ir valsts dotēta sistēma, tad paralēlas šādus pašus pakalpojumus sniedzošas sistēmas no komersantu puses nedrīkst būt, jo šie komersanti, sniedzot pakalpojumu, atņem pasažierus, kuri nedod ieņēmumus sabiedriskā pasūtījuma uzņēmumiem, tāpēc mēs no savas, nodokļu maksātāju, naudas šo starpību kompensējam. Negodprātīgu... faktiski es aicinu runāt par komersantu atbalstīšanu vai neatbalstīšanu arī tādā kontekstā, ka mēs šobrīd ļoti skaļi runājam par ēnu ekonomikas atbalstīšanu. Kāda ir reālā situācija? Šie komersanti, kurus tautā sauc par „dušmaņiem” - ar tādu nelāgu pieskaņu -, kā viņi strādā? Viņi nereti nepārdod biļetes, viņi nereti brauc, izmantojot nelegāli iegādātu degvielu, un veic vēl citus pasākumus, faktiski izvairoties no nodokļu maksāšanas, tāpēc viņu pakalpojums ir lētāks, dažkārt varbūt arī izdevīgāks un ērtāks klientam. Es jums to visu gribu salīdzināt ar situāciju citā nozarē, respektīvi, lai jūs saprastu vienkārši starpību... Viņi izmanto šobrīd esošās normatīvās bāzes robu, izmantojot licenci, kuru viņi ir saņēmuši kā neregulārie pārvadātāji, bet patiesībā veic regulārus pārvadājumus sabiedriskā transporta sistēmā. Tas ir apmēram tā, ka pārdevējs vai komersants ir saņēmis atļauju pārdot cigaretes, bet viņš nevis vienkārši pārdod cigaretes, bet viņš pārdod nelegālas cigaretes, par kurām nemaksā nodokļus. Un, ja mēs šajā brīdī pateiksim, ka mēs, aizliegdami šīs cigaretes pārdot, apspiežam komersantus, apspiežam viņu gadiem ilgi veidoto uzņēmējdarbību, vai piekritīsiet, ka tas ir normāli? Tāda šobrīd šeit diemžēl ir situācija. Es aicinu jūs atbalstīt komersantus, balsot par komersantiem, bet par godīgiem komersantiem. Un informācijai jums: Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas biedri pagājušajā gadā nodokļos valstij ir samaksājuši 55 miljonus latu. Tā ir summa, kas ir līdzvērtīga tai dotācijai, kuru mēs katru gadu tērējam... katru gadu gan samazinās šī summa... katru gadu tērējam šīs transporta sistēmas dotēšanai. Tā ka es aicinu ņemt vērā arī komisijas viedokli un atbalstīt 1.priekšlikumu. Paldies.".
- 2011_03_24-seq21 language "lv".
- 2011_03_24-seq21 speaker Dana_Reizniece-Ozola-1981.
- 2011_03_24-seq21 mentions Q211.
- 2011_03_24-seq21 mentions Q37.
- 2011_03_24-seq21 mentions Q191.
- 2011_03_24-seq21 mentions Q193089.
- 2011_03_24-seq21 mentions Q458.