Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2010_12_16_a-1-seq198> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2010_12_16_a-1-seq198 type Speech.
- 2010_12_16_a-1-seq198 number "198".
- 2010_12_16_a-1-seq198 date "2010-12-16".
- 2010_12_16_a-1-seq198 isPartOf 2010_12_16_a-1.
- 2010_12_16_a-1-seq198 spokenAs 85.
- 2010_12_16_a-1-seq198 spokenText "Augsti godājamā priekšsēdētāja! Godājamie kolēģi! Protams, mēs varam pasmaidīt par to, kādā veidā ir uzlabojusies atsevišķu deputātu retorika, kādā veidā kaut kas tiek salīdzināts... Bet būtība jau ir kaut kur citur. Tā problēma ir, skatot budžetu 2011.gadam, saistībā ar to, kāds būs Ministru kabinets, kādas būs šīs reformas... Tad šī konkrētā reforma saistībā ar Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas samazināšanu nav nekāda reforma! To premjers Dombrovskis solīja izdarīt jau iepriekšējā sasaukuma laikā, diemžēl nepietika politiskā atbalsta. Nu tagad beidzot šis solis ir sperts. Bet problēma ir tā, ka tad, kad mēs dzīvojam uz parāda, tad, kad mēs aizņemamies aizvien vairāk naudas, tiešām gribas redzēt, kā mēs reformējam valsts pārvaldi un vai tiešām viss ir izdarīts. Tad, kad mēs Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā diskutējām par šiem jautājumiem iepriekšējā sēdē, es uzdevu jautājumu: „Kā jūs varat izskaidrot reformu, piemēram, satiksmes jomā, kur, piemēram, 9 miljoni tiek noņemti autoceļu uzturēšanai?” Jautājums: „Vai tā ir reforma?” Tā ir dzīva investīciju nauda, kura būtu jāiegulda autoceļos. Diemžēl tādā veidā šī reforma tiek veikta. Kāpēc nenotiek tādu iestāžu kā, piemēram, Privatizācijas aģentūras, par kuru tika runāts jau 2002.gadā no „Jaunā laika” puses, likvidācija vai apvienošana ar Nekustamā īpašuma aģentūru? Tādas lietas diemžēl nav atrunātas. Un rezultātā mēs, protams, varam aprobežoties ar divu ministriju salikšanu kopā, bet tas, man šķiet, būtu jāskata daudz plašākā kontekstā, jo galvenais ir apskatīties tiešām, kādā veidā samazināt izmaksas un efektivizēt valsts pārvaldi. Viens ministrs vairāk vai mazāk - tas efektivitāti nepalielina. Bet tas, ko Zalāna kungs teica... Viņam ir lielā mērā taisnība, un tam es piekrītu: reģionālā reforma ir ārkārtīgi svarīgs virziens, par kuru valdībai būs jādomā. Un tieši tāpēc man kaut kā „nelīmējas” kopā šī lieta. Tātad, samazinot izdevumus, tiek noņemti 9 miljoni autoceļu fondam, un principā autoceļu fondam tiek skaidri pateikts, ka tāds fonds tiek likvidēts pilnīgi un galīgi... Ko tad mēs solīsim reģioniem? Ko tad mēs solīsim jaunizveidotajiem novadiem? Kādā veidā šie novadi sagaidīs jaunuzbūvētus ceļus, jo ceļus jau patiesībā vairs neviens nebūvēs? Un, kā man šķiet, būtu ārkārtīgi svarīgi tomēr kaut kādā veidā... Es saprotu, ka, pieņemot arī šo budžetu otrajā lasījumā, kas noteikti tuvāko dienu laikā notiks, valdība uzreiz strādās, lai atvērtu vēlreiz šo konkrēto budžetu un skatītos, kā to uzlabot... Tomēr tiešām mēs varētu vismaz uz 2012.gadu sagaidīt šīs reformas, jo ir ārkārtīgi svarīgi izmantot šo laiku, efektivizēt valsts pārvaldi - nevis matemātiski noņemt kaut ko nost. Es ceru, ka tiešām pasažieru pārvadājumos ir iespējams kaut ko uzlabot, bet es nekādi nesaprotu, kāpēc mēs sakām, ka mēs tiešām samazinām izdevumus, ja reāli ņemam nost investīciju naudu. Man negribētos, lai, veicot šo reformu... Varbūt tiešām tāpēc arī Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija tiek likvidēta, ka jaunajiem novadiem vairs nebūs iespējas cerēt uz to, ka tiem šie jaunie ceļi tiks uzbūvēti un ka novados kaut kāda attīstība notiks. Tā ka man gribētos novēlēt, pirmkārt, „Vienotībai”, tātad vadošajai koalīcijas partijai, un arī Zaļajiem un Zemniekiem, kuri vienmēr ir iestājušies par to, ka ceļi ir jābūvē, par to, ka novados ir nepieciešama attīstība, lai jūs tomēr reformu veiktu un to samazinājuma naudu, kas nākotnē atgriezīsies, novirzītu autoceļu būvniecībai. Bet kāpēc tiek likvidēts autoceļu fonds un kāpēc šī nauda, kura, kā likums nosaka, ir nepieciešama autoceļu uzturēšanai, ir pazudusi? Tas man tiešām līdz galam nav skaidrs. Es ceru, ka valdība spēs to paskaidrot sabiedrībai, jo tas, ka mēs esam atteikušies ne tikai no autoceļu uzturēšanas, bet arī no jebkādas jaunu autoceļu būvniecības, - tas ir vairāk nekā fakts. Investīciju naudas samazināšana - tā nav tā reforma. Un tieši tāpēc es tiešām ceru, ka vismaz uz 2012.gadu reāla reforma valstī notiks. Paldies.".
- 2010_12_16_a-1-seq198 language "lv".
- 2010_12_16_a-1-seq198 speaker Ainars_Slesers-1970.
- 2010_12_16_a-1-seq198 mentions Q1357342.
- 2010_12_16_a-1-seq198 mentions Q992046.