Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2010_09_02-seq12> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2010_09_02-seq12 type Speech.
- 2010_09_02-seq12 number "12".
- 2010_09_02-seq12 date "2010-09-02".
- 2010_09_02-seq12 isPartOf 2010_09_02.
- 2010_09_02-seq12 spokenAs 139.
- 2010_09_02-seq12 spokenText "Labdien godātie kolēģi! Es nerunāšu par juridisko tehniku tik daudz kā par lietas būtību. Mēs jau visi izlasījām, ka nedēļas sākumā Itālijā viesojās Muamars Kadafi un nolasīja divas lekcijas par to, ka Eiropa kļūs islāmticīga. (No zāles: „Un kam nolasīja!”) Un viņš sacīja arī to: „Mums Eiropa nav ne jāiekaro, ne jāsūta teroristi, bet tā jau ir mūsu - ar bērniem un ar ticību.” Savukārt Eiropai ir gan nauda, gan programmas, bet nav bērnu un nav ticības. Un kāda iemesla dēļ mēs bērnus sūtām skolās un mācām viņiem daudzus mācību priekšmetus un arī sagatavojam skolotājus? Lai bērni būtu sagatavoti patstāvīgai dzīvei. Tas jautājums, ja mēs atmestu nost visas priekšvēlēšanu kaislības, ambīcijas un retoriku, ir šāds: kas veido bērna personību? Kas veido bērna raksturu? Kas veido bērna pasaules uzskatus, pārliecību? Mēs ļoti bieži savu dzīvi veidojam šādās kategorijās: patīk, nepatīk. Bet mums būtu jāmācās veidot dzīvi citās kategorijās - pareizi, nepareizi. Un tas jautājums jau ir par to - kas mācīs bērniem kopsakarību starp vērtībām un laimi? Par to, ko Šadurska kungs jau arī sacīja, - ko sēsi, to pļausi; kas apslēpts, tas reiz nāks gaismā; ko tu gribi, lai tev dara, to tu dari citiem. Ka svarīgāki ir nevis panākumi, bet gan tavs raksturs; ka mīlestība ir ne tikai fiziska kaisle, emocijas, labs garastāvoklis, bet arī apzināta rīcība - darīt labu otram cilvēkam par spīti vai neatkarīgi no tā, kā es jūtos. Un kas mācīs bērniem to, ka gan individuālā, gan sabiedrības labklājība ir atkarīga ne tik daudz no materiālām lietām, bet gan no rakstura un no tā, kā veidojam attiecības? Un tāpēc šim piedāvājumam, kas tagad mums tiek celts priekšā, vajadzētu būt brīvam no priekšvēlēšanu kaislībām, tam vajadzētu būt arī tik tālredzīgam kā tām lietām, kuras savulaik mūsu tēvi ielika konstitūcijā un kuras kalpo gadu desmitiem ilgi. Ticības mācība - tā būtu stunda, uz kuru nav jāvelk aiz rokas, tā būtu stunda, kurā nemācīs ne Bībeles ģeogrāfiju, ne Bībeles vēsturi, ne cīņas ar kānaāniešiem, amoriešiem, hiviešiem vai ferisiešiem, bet tā būtu stunda, kurā noskumušais iegūst prieku. Tā būtu stunda, kurā atstumtais iegūst draugus. Tā būtu stunda, kurā satrauktais iegūst mieru; kurā drosmīgais iegūst pazemību. Tā būtu stunda, pēc kuras bērni mājās pārnes cerību un svētību. Tā būtu stunda, kurā tiek saprasts, ka pat nāves brīdī cilvēkam ir cerība. Un tā būtu stunda, kurā mēs mācāmies veidot attiecības. Tā būtu stunda, kurā mēs mācāmies uzņemties atbildību un palikt uzticīgiem. Un tā būtu stunda, kurā nav kontroldarbu, bet kurā ir diskusijas, ieklausīšanās; kurā tiek saņemts atbalsts. Man ļoti patiktu šāda stunda. Tas novēlējums ir, ka mēs varētu iesākt un tad gada laikā izstrādāt kopā ar speciālistiem, ar sabiedrību šos principus, kas iemāca bērniem vērtības, kuras balstās uz kristīgās pasaules uzskatiem. Protams, mēs varam te devalvēt un dažādi profanēt lietas, bet agri vai vēlu mēs nonāksim pie brīža, ka mums bērniem ir jāiemāca vērtības, ja mēs gribēsim pastāvēt Rietumu kristietības balstītā Eiropas civilizācijā. Tāpēc es tomēr iesaku atbalstīt šo priekšlikumu. Paldies.".
- 2010_09_02-seq12 language "lv".
- 2010_09_02-seq12 speaker Ainars_Bastiks-1958.
- 2010_09_02-seq12 mentions Q193089.
- 2010_09_02-seq12 mentions Q38.
- 2010_09_02-seq12 mentions Q19878.