Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2010_05_20-seq442> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2010_05_20-seq442 type Speech.
- 2010_05_20-seq442 number "442".
- 2010_05_20-seq442 date "2010-05-20".
- 2010_05_20-seq442 isPartOf 2010_05_20.
- 2010_05_20-seq442 spokenAs 50.
- 2010_05_20-seq442 spokenText "Godātie kolēģi! Es skatos šajos Saeimas balsojumos kā brīnumu pasakā. Patiesībā šis ir stāsts par politikas ietekmi uz naudu un par naudas ietekmi uz politiku. Es domāju, ka šis „Saskaņas Centra” iesniegtais likumprojekts būtu jānosauc par Kargina-Krasovicka likumprojektu. It kā jau „Saskaņas Centra” priekšlikumos nav ne vārda par „Parex banku”, tomēr mēs ļoti labi saprotam, ka šis likumprojekts ir par „Parex banku”. Un ne tikai par to. Par jebkurām turpmākām iespējamām kredītiestāžu restrukturizācijām. Un, ja šīs normas, kas ir paredzētas likumprojektā, stātos likumīgā spēkā, tad ir pilnīgi skaidrs, ka viss valdības uzsāktais darbs pie „Parex bankas” restrukturizācijas kļūtu pretlikumīgs un taptu apturēts. Līdz ar to banka netiktu restrukturizēta, un tādā gadījumā šai kredītiestādei būtu jāizpilda visas tās kredītiestādēm uzliktās prasības, to skaitā kapitāla pietiekamības prasība - 8 procenti... Lai to izpildītu, būtu nepieciešamas vai nu valsts papildu investīcijas šajā kredītiestādē, līdz ar to palielinot risku, vai arī šī banka... vienkārši tiktu uzsākta maksātnespējas un bankrota procedūra. Ar visām no tās izrietošajām sekām. Godātie kolēģi! Ir pilnīgi skaidrs, ka, uzsākot jebkuru finanšu projektu - un šīs bankas restrukturizācija ir finanšu projekts, ko realizē valdība -, jebkura nepārdomāta politiska iejaukšanās projekta realizācijas gaitā var vienīgi radīt zaudējumus. Jo, ja sākotnējās ieceres ir jāatmet un jāķeras pie jauniem projektiem, tas viss mazina uzticību bankai, tas viss mazina potenciālo pircēju interesi par šo kredītiestādi. Tas viss faktiski atmet mūs atpakaļ sākuma stāvoklī. Šā projekta iesniedzēji un atbalstītāji, tādi kā kolēģi no „Saskaņas Centra” vai Kraukļa kungs, runā par sabiedrības interešu aizstāvību. Un patiesi - publiskās naudas ieguldījums, ieguldītais miljards, prasa tapt aizstāvēts. Bet paanalizēsim, ko tad mūsu iesniedzēji piedāvā! Ja banka tiek sadalīta labajā un sliktajā daļā, tad tā valsts investīciju daļa, kas ir iekļauta nosacīti labajā bankā... ar to faktiski mēs neriskējam. Šīs investīcijas tiks atgūtas. Es nevaru šeit saukt precīzus skaitļus, jo šī ir ierobežotas pieejamības informācija, bet, kā mēs labi saprotam, lai sastādītu abu šo iestāžu - gan labās, gan sliktās bankas - bilances, tās ir jāsabalansē. Tātad ievērojami valsts līdzekļi paliek arī sliktajā bankā; ar to, protams, mēs riskējam. Bet lieta tāda, ka visi iepriekšējo akcionāru depozīti, banku sadalot, aiziet sliktajā daļā un līdz ar to arī ir pakļauti riskam. Šis būtībā ir patiesais, pēc manas pārliecības, šā projekta iesniedzēju mērķis - aizsargāt bijušo akcionāru intereses; atkal nesaukšu precīzus skaitļus, bet teikšu vien to, ka tie ir vairāki desmiti miljonu latu. Tātad, lai nodrošinātu vairāku desmitu miljonu latu investīcijas, ko ir izdarījušas dažas personas, mēs riskējam ar visas sabiedrības investēto miljardu. Godātie kolēģi! Tas ir absolūti nesaprātīgs risks! Šī iejaukšanās ir bezatbildīga, un mēs to nedrīkstam pieļaut. Un vēl viens apsvērums. Tie kolēģi, kam ir bijusi iespēja iepazīties ar ierobežotas pieejamības informāciju, tajā skaitā tie, kas ir piedalījušies Nacionālās drošības komisijas sēdē, ir uzklausījuši arī visus tos argumentus, kas ir saistīti ne tikai ar finanšu stabilitāti, ne tikai ar investīciju drošību, bet arī ar visiem nacionālās drošības apsvērumiem, ar tiem riskiem, kas draud visam mūsu banku sektoram un valsts drošības interesēm. Man ir patiess prieks par to, ka pēc šīs komisijas sēdes arī Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā Tautas partijas frakcijas deputāti, trīs Tautas partijas frakcijas deputāti, kas ir šīs komisijas locekļi, visi trīs nobalsoja dažādi: viens nobalsoja „par”, viens nobalsoja „pret”, un viens neieradās uz sēdi. Līdz ar to Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija nobalsoja, veselā saprāta un valstisko interešu vadīta, un komisija noraidīja šo likumprojektu. Tagad es jūtu (vismaz Kraukļa kunga personā) dīvainas pārvērtības. Godātie kolēģi! Mēs nedrīkstam spēlēties ar miljarda investīcijām „Parex bankā”! Piedevām man jāsaka tāda pavisam jocīga lieta. Mēs esam ievēlējuši Satversmes tiesas tiesnesi, ļoti cienījamu tiesnesi, - Muižnieces kundzi. Protams, viņai vēl joprojām ir spēkā Saeimas deputāta mandāts. Tāpēc tās blēdības, kas notiek Muižnieces kundzes vārdā... Jo es neredzu viņu šeit, sēdē, un es neredzēju viņu šeit, sēdē, balsojot par steidzamību, bet Muižnieces kundze skaidri parādās ar numuru 26 kā nobalsojusi „par” šā projekta steidzamību. Es saprotu, ka... Šis nav pārmetums; ne jau Muižnieces kundze blēdās, bet diemžēl tie kolēģi... Un es ar zināmām pārdomām skatos uz kolēģi, kas šobrīd runā pa telefonu. Mīļie kolēģi! Ar šmaukšanos un blēdībām mēs nepalīdzēsim ne Karginam, ne Krasovickim, nedz arī Latvijas pilsoņiem. Strādāsim mazliet godīgāk! Paldies. (Aplausi.)".
- 2010_05_20-seq442 language "lv".
- 2010_05_20-seq442 speaker Karlis_Sadurskis-1959.
- 2010_05_20-seq442 mentions Q822919.
- 2010_05_20-seq442 mentions Q211.
- 2010_05_20-seq442 mentions Q2167704.
- 2010_05_20-seq442 mentions Q2498135.
- 2010_05_20-seq442 mentions Q2033921.
- 2010_05_20-seq442 mentions Q903671.
- 2010_05_20-seq442 mentions Q1250133.