Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2010_05_20-seq391> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2010_05_20-seq391 type Speech.
- 2010_05_20-seq391 number "391".
- 2010_05_20-seq391 date "2010-05-20".
- 2010_05_20-seq391 isPartOf 2010_05_20.
- 2010_05_20-seq391 spokenAs 50.
- 2010_05_20-seq391 spokenText "Godātie kolēģi! Es pilnīgi pievienojos referenta viedoklim, ka šis priekšlikums diemžēl netika atbalstīts. Kāpēc - diemžēl? Tāpēc, ka ir ieviesusies ļoti nepatīkama kļūda, kuru mums, paldies Dievam, vēl ir iespēja izlabot. Godātie kolēģi! Izglītības jomu regulē Izglītības likums kā jumta likums, Vispārējās izglītības likums, Profesionālās izglītības likums, kura grozījumus šobrīd skatām, Augstskolu likums un Zinātniskās darbības likums. Diemžēl šo likumu regulēšanas jomas nav strikti nodalītas, bet pārklājas. Un, ja mēs runājam par profesionālo izglītību, tad sadzīviskā līmenī mēs parasti šķirojam - „profesionālā izglītība” un „vispārējā izglītība” - un saprotam ar to pamatizglītību un vidējo izglītību. Taču, godātie kolēģi, likuma izpratnē - un tas ir arī skaidri norādīts šā likuma 1.pantā, kur ir skaidroti likumā lietotie termini, - profesionālā izglītība dalās profesionālajā augstākajā izglītībā, profesionālajā pamatizglītībā un profesionālajā vidējā izglītībā. Es savā priekšlikumā runāju konkrēti par profesionālo augstāko izglītību. Ja netiek atbalstīts šis priekšlikums, tad patiesībā likuma vispārējā norma reglamentē to, ka jebkuru profesionālo izglītību var iegūt, ne tikai apgūstot izglītības programmu, tas ir, izglītošanās ceļā, bet arī tikai nokārtojot profesionālās kvalifikācijas eksāmenus, tātad eksaminācijas ceļā. Un, kolēģi, ja to mēs varam pielīdzināt... neformālo izglītību formalizēt, kārtojot kvalifikācijas eksāmenus pamatizglītības un vidējās izglītības jomā, tad mēs nekādi nedrīkstam to darīt profesionālās augstākās izglītības jomā, kur, apgūstot atbilstošu bakalaura, maģistra vai arī doktora programmu, tiek iegūta 4. un 5.līmeņa profesionālā kvalifikācija. Ja mēs šādu iespēju pieļausim, es prognozēju ļoti nopietnas problēmas, ja bez noteikta kredītpunktu skaita apguves, apgūstot augstākas izglītības programmu, būs iespējams iegūt augsta līmeņa kvalifikāciju tikai eksaminācijas ceļā. Līdz ar to mēs varam Boloņas procesa ietvaros Eiropas kopējā augstākās izglītības telpā nopietni riskēt ar mūsu kvalifikāciju savstarpējo atzīšanu. Godātie kolēģi! Man bija tā kā neērti savā uzrunā pārtraukt jūsu nodarbības, es saprotu, ka esat gan noguruši no visa līdzšinējā, bet es aicinu šobrīd nopietni ieklausīties. (No zāles dep. V.A.Krauklis: „Paldies par sapratni!”) Neizdarīsim šo kļūdu! Es aicinu atbalstīt šo - 6.priekšlikumu. Paldies.".
- 2010_05_20-seq391 language "lv".
- 2010_05_20-seq391 speaker Karlis_Sadurskis-1959.
- 2010_05_20-seq391 mentions Q193089.
- 2010_05_20-seq391 mentions Q1891.
- 2010_05_20-seq391 mentions Q4723918.