Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2010_05_06-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2010_05_06-seq4 type Speech.
- 2010_05_06-seq4 number "4".
- 2010_05_06-seq4 date "2010-05-06".
- 2010_05_06-seq4 isPartOf 2010_05_06.
- 2010_05_06-seq4 spokenAs 5.
- 2010_05_06-seq4 spokenText "Cienījamie kolēģi! Par Valsts kanceleju Tautas partijas priekšlikuma sakarā es šodien runāšu tāpēc, ka esmu pētījusi šo jautājumu, vadot „Jaunā laika” darba grupu, kura strādāja pie Valsts kancelejas reformēšanas priekšlikumiem. (No zāles dep. V.A.Krauklis: „Ilgi gan!”) Un, lai izdarītu savus secinājumus, mēs analizējām visus iespējamos normatīvos aktus, kas nosaka Valsts kancelejas uzdevumus, funkcijas, darbības regulējumu un struktūru. Mēs tāpat arī izpētījām likumus, nolikumus, reglamentus, stratēģiju, politiskos pārskatus un vēl 2000.gadā piedāvāto valsts administrācijas reformu. Mēs arī uzklausījām Valsts kancelejas esošos un bijušos darbiniekus, tāpat arī Ministru prezidenta biroja un atsevišķu ministriju darbiniekus, kā arī esošos un bijušos ministrus, un, jāsaka, kolēģi, ka mēs nekur neatradām pamatojumu tam, ka Valsts kanceleja kā institūcija būtu pilnībā jālikvidē, kā to piedāvā Tautas partija savā priekšlikumā. Priekšlikums likvidēt Valsts kanceleju pilnībā nav pietiekami izsvērts un nav profesionāli sagatavots, un tas ir pat absurds. Un es pateikšu, kāpēc tas ir absurds. Iedomājieties, - ja mēs piedāvātu likvidēt, piemēram, Saeimas Kanceleju, vai tad spīkera birojs nodrošinātu Saeimas sēžu apskaņošanu, kārtīgu darbību visās šajās komisijās, dokumentu apriti, viesu uzņemšanu, sēžu tehnisko norisi, komunikāciju? Kas tad šīs funkcijas tādā gadījumā veiktu? Kaut ko tādu mēs pat iedomāties nevaram. Bet Valsts kancelejas likvidēšana ir tieši tas pats attiecībā uz Ministru kabineta, ministru un premjera darbu. Šāda Tautas partijas priekšlikuma dziļākā būtība ir nevis sakārtot lietas valstī, bet gan dezorganizēt valdības darbu. Tik primitīvs un prasts ir šis Tautas partijas priekšlikums! Pilnīgi bez izdomas, bez jebkādas izdomas, kā Dombrovska valdībai labāk ieriebt. Valsts kancelejai ir sava vieta un loma valsts pārvaldē tāpat kā Saeimas Kancelejai, tāpat kā Valsts prezidenta kancelejai, bet tas nenozīmē, ka būtu liegts precīzāk definēt tās statusu - no pašpietiekamās savrupības tuvāk tiem uzdevumiem, kas Valsts kancelejai tieši būtu jānodrošina. Tas ir Ministru kabineta darbs. Tātad tas neliedz vēl vairāk samazināt tās darbinieku skaitu un optimizēt funkcijas. Un jāteic, ka Dombrovska valdības laikā tas jau ir darīts. Iepriekš, Tautas partijas vadītās Kalvīša valdības laikā, Valsts kancelejā bija divdesmit piecas dažādas struktūrvienības, departamenti, nodaļas, turpretim šobrīd tās ir tikai divpadsmit, bet, protams, var samazināt vēl vairāk. Jā, es pat domāju, ka var samazināt, kā mēs izpētījām darba grupā, līdz divām galvenajām, līdz diviem galvenajiem departamentiem. Proti, ar Tiesību aktu aprites departamentu un Administratīvo departamentu būtu pilnīgi pietiekami, lai nodrošinātu Ministru kabineta darbu. Bet šis darbs vēl ir priekšā, un to ir arī apliecinājis Ministru prezidents Valdis Dombrovskis, īstenojot šo Valsts kancelejas pārveidi arī darbos. Un es atgādināšu, ka Kalvīša vadītās Tautas partijas valdības laikā Valsts kancelejas budžets bija turpat pieci miljoni latu gadā un tur strādāja vairāk nekā 200 cilvēku; šobrīd tās budžets ir samazināts par 3 miljoniem latu un darbinieku skaits - par vairāk nekā 80 cilvēkiem. Un šis darbs tiks turpināts valsts pārvaldes kopējās strukturālās reformas ietvaros. Kopā ar budžeta paketi tiks piedāvāts, kādai būtu jāizskatās valsts pārvaldei, cik tai būtu jātērē... tad, kad šī valdība beigs darbu. Tāpēc es aicinu neatbalstīt Tautas partijas vieglprātīgo priekšlikumu, kuram nav nekāda cita mērķa, kā tikai duļķot politiskos ūdeņus priekšvēlēšanu gaisotnē, kuram nav nekāda satvara un pamatojumu un nav nekāda lietderīgā atlikuma. Paldies.".
- 2010_05_06-seq4 language "lv".
- 2010_05_06-seq4 speaker Silva_Bendrate-1956.
- 2010_05_06-seq4 mentions Q822919.
- 2010_05_06-seq4 mentions Q20557228.
- 2010_05_06-seq4 mentions Q25931626.
- 2010_05_06-seq4 mentions Q57630.
- 2010_05_06-seq4 mentions Q1357342.
- 2010_05_06-seq4 mentions Q1250133.
- 2010_05_06-seq4 mentions Q4723918.