Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2010_05_06-seq16> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2010_05_06-seq16 type Speech.
- 2010_05_06-seq16 number "16".
- 2010_05_06-seq16 date "2010-05-06".
- 2010_05_06-seq16 isPartOf 2010_05_06.
- 2010_05_06-seq16 spokenAs 84.
- 2010_05_06-seq16 spokenText "Godātais Saeimas priekšsēdētāja kungs! Godātie kolēģi! Mēs pēdējās nedēļās esam daudz laika pavadījuši ģenerālprokurora meklējumos (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): „Augstākās tiesas priekšsēdētājs, nevis mēs!”), un mēs esam šobrīd nonākuši tādā situācijā, ka Augstākās tiesas priekšsēdētājam, ja viņam būtu jāvadās pēc līdzšinējās ģenerālprokurora meklēšanas kārtības, atliktu vienīgi ievērot Prokuratūras likuma 41.2 pantu un izvēlēties prokurora vietas izpildītāju no līdzšinējiem departamentu virsprokuroriem. Ja mēs paskatāmies notikumu gaitu, tad redzam, ka cienījamais Augstākās tiesas priekšsēdētājs tomēr izvēlējās virzīt uz Saeimu nevis kādu no trim līdzšinējiem virsprokuroriem, bet tieši to cilvēku, kurš pašlaik pilda ģenerālprokurora pienākumus. Viņa pilnvaru termiņš beidzas 11.maijā, tas ir, pēc dažām dienām. Manuprāt, šī notikumu gaita ir parādījusi, ka Augstākās tiesas priekšsēdētājs ir uzskatījis par piemērotāko kandidātu pienākumu pildīšanai līdz jauna prokurora ievēlēšanai Saeimā līdzšinējo ģenerālprokuroru. Un tam ir sava loģika. Kāda ir tā loģika, kurai mums vajadzētu pastāvēt valsts pārvaldē? Un tie no jums, kas varbūt ir strādājuši valdībā, arī lieliski saprot, ka, piemēram, atkāpjoties visam Ministru kabinetam, līdzšinējie ministri tomēr turpina pildīt savus ministra pienākumus. Tā galvenais iemesls ir tāds, ka valstī tādējādi tiek nodrošināta stabilitāte un prognozējamība. Un, manuprāt, šis princips būtu jāattiecina arī uz Ģenerālprokuratūru, ka tikmēr, kamēr politiķi šeit, Saeimā, nav varējuši vienoties par kādas citas personas ievēlēšanu, pienākumi būtu jāpilda līdzšinējam amata pienākumu pildītājam. Ja mēs ieskatāmies Satversmē, tad redzam, ka Satversmes 7.nodaļu Satversmes tēvi ir speciāli rakstījuši tolaik vienīgajai neatkarīgajai institūcijai, proti, Valsts kontrolei. Mums likumā „Par Valsts kontroli” ir ielikts šis princips, kas nosaka stabilitāti un prognozējamību, proti, līdz jauna valsts kontroliera ievēlēšanai pienākumus pilda līdzšinējais valsts kontrolieris. Ja mēs paskatāmies uz to praktisko jēgu... Iedomāsimies situāciju, ka mums ir vairāki mēneši, lai ievēlētu jauno ģenerālprokuroru! Mums joprojām pastāv teorētiska iespēja, ka var tikt ievēlēts līdzšinējais ģenerālprokurors. Bet šajā laikā būs notikusi pienākumu nodošana vietas izpildītājam no virsprokuroriem; tas radīs papildu neskaidrības, tas radīs objektīvu pārtraukumu darbā, turklāt tas var pat radīt kuriozu situāciju, ka aizejošais ģenerālprokurors pieņems... piemēram, saņems atlaišanas pabalstu, un tad sabiedrība pamatoti būs sašutusi, ka mēs neesam taupījuši valsts līdzekļus, kā arī neesam nodrošinājuši stabilitāti un prognozējamību Prokuratūras darbā. Kolēģi! Es aicinu atbalstīt šos grozījumus Prokuratūras likumā un rīkoties arī pietiekami ātri komisijās, lai panāktu, ka šie grozījumi stājas spēkā vēl pirms 11.maija. Paldies.".
- 2010_05_06-seq16 language "lv".
- 2010_05_06-seq16 speaker Aigars_Stokenbergs-1963.
- 2010_05_06-seq16 mentions Q822919.
- 2010_05_06-seq16 mentions Q3744607.
- 2010_05_06-seq16 mentions Q1092499.
- 2010_05_06-seq16 mentions Q1756085.