Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2010_05_06-seq10> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2010_05_06-seq10 type Speech.
- 2010_05_06-seq10 number "10".
- 2010_05_06-seq10 date "2010-05-06".
- 2010_05_06-seq10 isPartOf 2010_05_06.
- 2010_05_06-seq10 spokenAs 10.
- 2010_05_06-seq10 spokenText "Priekšsēdētāja kungs! Cienījamās dāmas un kungi! Rosinām izdarīt grozījumus likumā „Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”, lai atrisinātu trīs uzdevumus. Pirmais - novērst nepilnības tarifu noteikšanas kārtībā, kuras konstatēja Valsts kontrole. Šā gada sākumā Valsts kontrole paziņoja par likumības revīziju, kuru Valsts kontrole veica sakarā ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju tarifu projektos iekļauto administratīvo izmaksu ekonomiskā pamatojuma izvērtējumu. Revīzija bija veikta par pusotru gadu, un rezultāts: tika konstatēts, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, sagatavojot tarifu projektu, pats izvēlas izmaksu posteņus, ar kuriem pamatot tarifu. Šobrīd likums neprasa, lai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija kontrolētu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju izdevumu nepieciešamību un pamatotību, un tā rezultāts ir tas, ka pakalpojumu sniedzēji var nekontrolēti palielināt savus administratīvos un investīciju izdevumus, pieprasot uz to pamata palielināt tarifus. Tādējādi netiek sasniegts, no patērētāja viedokļa, visbūtiskākais likuma mērķis - nodrošināt iespēju saņemt sabiedriskos pakalpojumus, kuru tarifi atbilst ekonomiski pamatotām izmaksām. Otrais likumprojekta uzdevums - panākt, lai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija, iesniedzot Saeimā savas darbības gada pārskatu, pamatotu savus izdevumus un to nepieciešamību. Esošais komisijas finansēšanas modelis rada tiešu komisijas ieinteresētību sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju tarifu paaugstināšanā, jo komisija tiek finansēta no procentuālas daļas no sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju apgrozījuma, kas, palielinot tarifus, arī automātiski palielinās. Un trešais likumprojekta uzdevums - nodrošināt patiesi neatkarīgu sabiedrības uzraudzību pār komisijas pieņemtajiem lēmumiem, kā arī pilnvērtīgi realizēt likumā paredzēto sadarbību ar patērētāju tiesību aizsardzības sabiedriskajām organizācijām. Šim nolūkam līdz ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru, kurš jau ir ietverts likumā, ierosinām patērētāju tiesību aizsardzībā iesaistīt arī Latvijas Patērētāju interešu aizsardzības asociāciju. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs ir valsts pārvaldes iestāde Ekonomikas ministrijas pārraudzībā, un tas kopā ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju atrodas vienotā struktūrā, taču patērētāju interešu aizstāvības sabiedriskās organizācijas Eiropas Savienībā tiek uzskatītas par ne mazāk svarīgām kā valstiskās organizācijas; piemēram, Vācijā un Francijā patērētājus pārstāv tikai sabiedriskās organizācijas un to tiesības patērētāju interešu aizsardzības jomā aizstāv likums. Mēs zinām arī Ekonomikas ministrijas argumentus, kas vērsti pret mūsu priekšlikumu, un līdz ar to es uzreiz gribu oponēt. Mēs neuzstājamies pret regulatora neatkarību no pakalpojumu patērētāja. Mēs neiestājamies par Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas kompetences sašaurināšanu, jo mūsu uzdevums ir panākt, lai tiktu nodrošināta sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja norādīto izdevumu, īpaši investīciju un administratīvo izdevumu, pamatotība un nepieciešamā pārbaude, kuras kārtību noteiktu Ministru kabinets. Dāmas un kungi! Aicinām atbalstīt šo likumprojektu, lai komisijā un Saeimas sēdēs diskusijās vienotos par tādiem grozījumiem, kuri veicinātu likuma mērķi, proti, nodrošinātu iespēju saņemt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus sabiedriskos pakalpojumus, kuru tarifi atbilst ekonomiski pamatotām izmaksām. Paldies.".
- 2010_05_06-seq10 language "lv".
- 2010_05_06-seq10 speaker Igors_Pimenovs-1953.
- 2010_05_06-seq10 mentions Q822919.
- 2010_05_06-seq10 mentions Q211.
- 2010_05_06-seq10 mentions Q193089.
- 2010_05_06-seq10 mentions Q458.
- 2010_05_06-seq10 mentions Q21625222.
- 2010_05_06-seq10 mentions Q142.
- 2010_05_06-seq10 mentions Q183.