Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2010_02_11-seq364> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2010_02_11-seq364 type Speech.
- 2010_02_11-seq364 number "364".
- 2010_02_11-seq364 date "2010-02-11".
- 2010_02_11-seq364 isPartOf 2010_02_11.
- 2010_02_11-seq364 spokenAs 22.
- 2010_02_11-seq364 spokenText "Labrīt, godātie kolēģi! Šobrīd mums priekšā ir Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikums - priekšlikums Nr.4 -, kurš paredz izslēgt vienu no likumprojekta būtiskām sastāvdaļām. Ir runa par jau solītajām valsts garantijām tiem cilvēkiem, kuri krīzes laikā vairs nav spējīgi pildīt kredītsaistības un kuri attiecīgo kredītu tika paņēmuši vienīgā mājokļa iegādei, remontam vai rekonstrukcijai. Pēdējā gada laikā par nepieciešamību palīdzēt kredītņēmējiem tika runāts daudz, bet maz ir paveikts. Pirms pusgada, proti, 2009.gada 4.augustā, valdība atbalstīja Finanšu ministrijas izstrādāto privātā sektora parādu restrukturizācijas stratēģiju. Pēc četriem mēnešiem, pieņemot budžetu 2010.gadam, diskusijas par valsts atbalstu grūtībās nonākušajiem kredītņēmējiem aktualizējās, bet nekāda pozitīva rezultāta nebija, jo neviena amatpersona nevarēja tolaik apgalvot, ka budžetā būs nepieciešamie līdzekļi, lai sniegtu šo atbalstu kredītņēmējiem. Šā gada 2.februārī Finanšu ministrija galu galā uzdrošinājās apliecināt, ka līdzekļi ir un kredītņēmēju atbalsta programmas ietvaros plānots sniegt valsts garantijas 82 miljonu latu apmērā. Apmēram tajā pašā laikā, februāra sākumā, mūsu komisija, Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija, sāka izskatīt valdības iesniegtu likumprojektu, kurš paredzēja dot startu garantiju izsniegšanas procesam. Bet kas notika tālāk? Diskusiju gaitā komisija konstatēja, ka norma, kas atļauj garantiju izsniegšanu, ir formulēta pārāk vispārīgā, nekonkrētā formā, kas atstāj daudz jautājumu un neskaidrību tās pieņemšanas gadījumā. Valdības priekšlikumi, kurus jūs varat apskatīt priekšlikumu tabulā, vienkārši runā par to, ka garantijas tiks izsniegtas, bet tur nav nekādas informācijas par kredītprocentiem, par atbalsta termiņu, par kredīta dzēšamo daļu un par citiem ļoti svarīgiem jautājumiem. Komisija ir lūgusi Finanšu ministriju izstrādāt priekšlikumu, ar kuru mēs varētu aizvietot šo likumprojekta daļu, un formulēt atbalsta pasākumus, konkrēti pateikt, kādi būs procenti, kādi ir apstākļi, kādos šis atbalsts tiks piešķirts, un tā tālāk. Bet pēc nedēļas, kad mēs turpinājām šā likumprojekta izskatīšanu, pēkšņi Finanšu ministrijas pārstāvis teicis, ka tādā gadījumā viņi rekomendē komisijai vispār izslēgt šo daļu no likumprojekta... Viņi solīja, ka viņi iesniegs līdzīgu priekšlikumu martā vai aprīlī likumprojektā par budžeta vadību. Tagad ir ļoti dīvaina situācija. Nauda, lai palīdzētu kredītņēmējiem, ir, garantijas ir rezervētas šim atbalstam, bet likumprojekts tiks apspriests tikai pēc diviem mēnešiem. Izskatās, ka valdošās partijas valdībā dara visu, kas ir nepieciešams, lai attālinātu šo ļoti svarīgo lēmumu pieņemšanas brīdi, lai pasniegtu attiecīgā likumprojekta pieņemšanu kā dāvanu vēlētājiem īsi pirms vēlēšanām. Mūsuprāt, tā ir negodīga un nepareiza rīcība. Es aicinu tomēr šodien balsot „pret” Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas lēmumu un atbalstīt sākotnējo redakciju, lai trešajā lasījumā tomēr pieprasītu no Finanšu ministrijas tādu redakciju, kura varētu apmierināt gan komisiju, gan vēlētājus, gan valdību. Paldies par uzmanību.".
- 2010_02_11-seq364 language "lv".
- 2010_02_11-seq364 speaker Miroslavs_Mitrofanovs-1966.
- 2010_02_11-seq364 mentions Q4294791.