Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2009_11_05_a-seq209> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2009_11_05_a-seq209 type Speech.
- 2009_11_05_a-seq209 number "209".
- 2009_11_05_a-seq209 date "2009-11-05".
- 2009_11_05_a-seq209 isPartOf 2009_11_05_a.
- 2009_11_05_a-seq209 spokenAs 50.
- 2009_11_05_a-seq209 spokenText "Labdien, godātie kolēģi! Es patiešām esmu ļoti pagodināta, ka no šā augstā nama tribīnes kolēģis no opozīcijas, godājamais Aizbalta kungs, citēja manu viedokli, ka arī Saeimas deputātiem ir jāievēro Satversme un citi likumi, kurus viņi paši ir pieņēmuši. Tas man patiešām ir liels gods, jo es vienmēr un visur esmu uzskatījusi, ka Saeimas deputātiem patiešām tā ir jārīkojas. Taču, runājot par šodienas debatēm, šeit cilvēki no malas saka: lai nu kā, bet Saeimā ūdens netrūkst. Es domāju, ka jūs saprotat, par kādu ūdeni es runāju. Mēs tikko tam bijām liecinieki. Diemžēl Saeimā atsevišķi kolēģi, kas pirms dažiem mēnešiem vēl paši ilgstoši bija bijuši valdošās koalīcijas pārstāvji, ir aizmirsuši, ka, iespējams, tieši viņu rīcības dēļ, nesamērīgi „gāzējot” valsts ekonomiku un bezjēdzīgi šķiežoties ar valsts budžeta naudu, ar nodokļu maksātāju naudu, mēs esam tur, kur mēs esam. Neskatoties uz kompetentu ekonomistu atzinumiem, neskatoties uz Pasaules Bankas atzinumiem, kas tika sniegti jau 2007.gada vasarā!… Iespējams, ka es Aizbalta kunga un citu Latvijas Pirmās partijas un partijas „Latvijas Ceļš” kolēģu vietā… Ja es būtu opozīcijā, šo budžeta projektu un to pavadošos likumprojektus kritizētu mazlietiņ iejūtīgāk vai saudzīgāk. Es pilnīgi piekrītu, ka autoceļu fondam patiešām ir būtiski samazināti līdzekļi. Es arī esmu strādājusi savulaik Satiksmes ministrijā un esmu bijusi kā kolēģe Aizbalta kungam… Manuprāt, autoceļi, kā mēs mēdzam teikt, ir valsts asinsrite. (No zāles: „Pareizi!”) Taču es gribu uzdot Latvijas Pirmajai partijai un partijai „Latvijas Ceļš” jautājumu. Kāpēc, godātie kolēģi, iepriekšējos gados, kad Satiksmes ministriju vadīja Šlesera kungs, Latvijā ceļu uzturēšana, remonts un ceļu būve bija visdārgākā Baltijā? Kāpēc bija visdārgākās ceļazīmes? Kāpēc tenderos, konkursos uzvarēja vienas un tās pašas firmas? Kāpēc jūs nedomājāt par karteļu iespējamību, kas tagad ir atklājusies pēdējā laikā? Kāpēc jūsu laikā valsts sekretāram un citām amatpersonām ministrijas sistēmā tika noteikts neadekvāts atalgojums? Es skatījos šīs deklarācijas. Kā jūs zināt, atsevišķos gadījumos kopā ar visu kapitāldaļu turēšanu šīm amatpersonām bija aptuveni 100 tūkstoši latu gadā. Jūs paši varat izrēķināt, cik tas iznāk mēnesī. Kāpēc, piemēram, līdz šai pašai baltai dienai atsevišķu ostu pārvaldniekiem ir šie 100 tūkstoši latu gadā? Es nerunāšu par šoferu dēliem, tas jau ir banāli. Bet es gribu jautāt: kāpēc, piemēram, 2008.gadā Latvijas Valsts radio un televīzijas centra valdes loceklim, kas bez tam vēl ieņēma amatus citu Satiksmes ministrijas pārziņā esošu kapitālsabiedrību valdēs un tagad tiek tiesāts par nelikumīgu maluzvejniecību, tika maksāts atalgojums, kas bija aptuveni 7 tūkstoši latu mēnesī? Cilvēkam bez augstskolas izglītības, kurš turklāt bija neveiksmīgi mēģinājis uzsākt biznesu?! Ja runājam par valsts budžeta taupīšanu, tad jāatgādina, ka jūs, godātie kolēģi, pat būdami opozīcijā, atbalstījāt grozījumus likumā „Par uzņēmumu ienākuma nodokli”, likumā „Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” un Privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā, kā rezultātā valsts kasei varētu aiziet garām daudzi miljoni, kas varētu tikt izmantoti izglītībā, kultūrā, veselības aizsardzībā, par ko jūs visi te runājat. Runājot par budžeta likuma projektu pavadošajiem likumprojektiem, no vienas puses, es gribu teikt, ka valsts ierēdņi to sagatavošanā ir ieguldījuši milzīgu darbu. Tikai tie, kuri nezina, ko nozīmē likumprojekta uzrakstīšana, var kritizēt pilnīgi visus šos cilvēkus, kas, iespējams, ir strādājuši dienām un naktīm. No otras puses, vairākus no šiem vairāk nekā 60 likumprojektiem varbūt nevajadzētu virzīt tik steidzīgi, jo mēs esam tikai cilvēki un varam arī kļūdīties. Nu, piemēra labad es gribu nosaukt šeit divus. Tas ir likumprojekts „Publisko aģentūru likums” un likumprojekts „Par vienotu valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības sistēmu”. Runājot par pēdējo manis nosaukto likumprojektu, es gribu teikt, ka tas bija jau sen nepieciešams, jo visus iepriekšējos gadus šajā jomā atalgojumu sistēma bija pilnībā deformēta. Par vienādu darbu ministrijās un pašvaldībās tika maksāts ārkārtīgi atšķirīgs atalgojums. Tas neveicināja cilvēku izaugsmi, drīzāk bija otrādi - tas izdarīja ārkārtīgi smagu spiedienu uz privāto sektoru, jo privātais sektors arī bija spiests paaugstināt algas. Mūsuprāt, šim likumprojektam ir jāpievērš īpaša uzmanība, bet es gribu runāt tikai par divām lietām, lai jūs tām pievērstu uzmanību. Pirmā lieta. Sabiedrībai mēs ļoti daudz esam deklarējuši, ka Ministru prezidenta alga ir tā augstākā virsotne, pēc kuras tad visiem citiem tiks noteikts atalgojums. Godātie kolēģi! Izskatot šo likumprojektu, redzam, ka tā nemaz nav! Tikai vienā pantā, kur, starp citu, tiek runāts par Ministru kabineta locekļu un Ministru kabinetam piederīgo personu atalgojumu, kā arī par citu valsts institūciju augstāko amatpersonu atalgojumu, ir pieminēts Ministru prezidenta atalgojums. Pārējos gadījumos, manuprāt, tā tas nav, tāpēc likumā, manuprāt, vajadzētu skaidrāk šo lietu ierakstīt, ja reiz mēs esam tā apņēmušies šajā krīzes situācijā. Otrā lieta. Es domāju, ka jūs piekritīsiet, ka likumdevējam nevajadzētu tik daudzas funkcijas deleģēt Ministru kabinetam, jo, piemēram, vienotais atalgojuma katalogs paredz, ka galvenie virzieni tomēr būtu jānosaka arī Saeimai. Un nobeidzot. Godātie kolēģi! Šeit gan iepriekšējais runātājs, gan citi, būdami vai nu pozīcijā, vai opozīcijā… un varbūt arī es esmu vainīga, ka mēs meklējam vainīgo. Es jums nobeigumā - man to atļauj vēl laiks - pastāstīšu, ko mēs esam kādreiz studentiem stāstījuši, - kā vainīgos meklēja senajā Indijā un Ķīnā. Tur vainīgos, kuri tika turēti aizdomās par kādu nodarījumu, meklēja ar ēzeļa starpniecību; proti, ēzelim, aizdomās turamajiem nezinot, nosmērēja asti ar kvēpiem un ieveda tumšā istabā. Aizdomās turamajiem jeb pārbaudāmajiem vajadzēja ieiet šajā telpā un trīs reizes paraustīt ēzeļa asti. Un viņiem tika teikts: kad to darīs vainīgais, ēzelis iebrēksies. Pārbaude balstījās uz pieņēmumu, ka vainīgais, baidoties no ēzeļa iebrēkšanās, neaiztiks asti un tāpēc vienīgais no visiem nenosmērēs rokas. Godātie kolēģi! Mēs neatrodamies tumšā istabā! Mēs atrodamies visas sabiedrības priekšā. Un es aicinu visus šajās dienās izvērtēt šo likumprojektu, izvērtēt un iesniegt priekšlikumus, nevis kašķēties citam ar citu. Paldies jums par uzmanību. (Aplausi.)".
- 2009_11_05_a-seq209 language "lv".
- 2009_11_05_a-seq209 speaker Ilma_Cepane-1947.
- 2009_11_05_a-seq209 mentions Q822919.
- 2009_11_05_a-seq209 mentions Q211.
- 2009_11_05_a-seq209 mentions Q148.
- 2009_11_05_a-seq209 mentions Q39731.
- 2009_11_05_a-seq209 mentions Q7164.
- 2009_11_05_a-seq209 mentions Q668.
- 2009_11_05_a-seq209 mentions Q3401675.
- 2009_11_05_a-seq209 mentions Q1507032.