Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2009_11_03-seq12> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2009_11_03-seq12 type Speech.
- 2009_11_03-seq12 number "12".
- 2009_11_03-seq12 date "2009-11-03".
- 2009_11_03-seq12 isPartOf 2009_11_03.
- 2009_11_03-seq12 spokenAs 139.
- 2009_11_03-seq12 spokenText "Godātie kolēģi! Es šodien gribu pie jums vērsties saistībā ar šo likumprojektu, tāpēc ka tas kā labi domāts likumprojekts būtībā veicina ļoti nelāgu praksi parlamentā. Šis likumprojekts, pirmkārt, uzskatāmi parāda divas lielākās problēmas visa šā budžeta un visas likumprojektu paketes sagatavošanā. Visā paketē šobrīd ir pārāk daudz nezināmo, un par to mēs pārliecinājāmies arī Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā. Un, otrkārt, strukturālo reformu aizsegā vairākas institūcijas un pat nozares tiek pārvērstas par nepārdomātu, es uzsveru - nepārdomātu! - un neizdiskutētu reformu un eksperimentu poligoniem, un konkrēti šajā likumprojektā ir skarta muzeju nozare. Par šo pirmo. Kāpēc šis likumprojekts kā vesels likumprojekts ir nelāga prakse? Šajā gadījumā uz Saeimu tiek virzīta nevis atsevišķa likuma norma, kas ir vajadzīga budžeta apsvērumu dēļ, bet veselu jomu regulējošs likums. Un šādi paketē ir veseli trīs likumi! Mums vēl jāskata likums par meliorāciju un par algu sistēmu. Šādā formātā nopietnu jomu regulējošu likumu nav iespējams kvalitatīvi izskatīt un nepieciešamības gadījumā uzlabot, kas ir arī parlamenta uzdevums. Līdz ar to mēs paši sevi jau nolemjam neveiksmei. Atbildīgajām komisijām būtu rūpīgi un izsvērti jāstrādā ar katru no šiem likumiem, nevis steigā, divos lasījumos, jāpieņem konceptuāli strīdīgas normas, jo mēs taču zinām, ka mums pēc tam tā vai tā pie šīm normām būs jāatgriežas. Otrkārt, par muzeju jomu, ko skar arī šis likumprojekts. Es jau teicu: likumprojekts ir labi iecerēts, taču tas pārvēršas savā pretmetā. Muzeju joma sākumā bija viena no vislabāk regulētajām jomām starp visām Latvijas kultūras jomām. Tur ļoti agri tika pieņemts labs likums, sekojot Skandināvijas pieredzei. Tā bija visaugstāk pašorganizētā joma, tur ļoti labi darbojās padome, notika muzeju akreditācija līdz brīdim, kad valsts pārvaldes tiesību korifeji sāka meklēt muzejiem un citām institūcijām atbilstošu žanru, nesaprotot, ka starp valsts tiešās pārvaldes institūcijām un iestādēm un komersantiem ir vesels spektrs dažādu institūciju, un, šai nelāgajai aģentūru modei pakļaujoties, ielika muzejus un vēl daudzas kultūras institūcijas aģentūras statusā. Kas notiek tagad? Tagad Valsts kanceleja it kā konceptuāli vēlas veikt pozitīvu soli un no aģentūras neveiklā statusa muzejus atbrīvot, bet tas notiek apstākļos, kad muzeji atkal it kā reformas aizsegā tiek apvienoti kaut kādu nesaprotamu taupības nolūku dēļ, un tas notiek… Būtībā visa muzeju administrācija šajā situācijā tiek traumēta un labi domāta lieta tiek uztverta ar neuzticību, vēl jo vairāk - ar pretestību. Es gribu jums jautāt, kolēģi, un jo sevišķi šeit esošajam vienīgajam valdības loceklim - finanšu ministra kungam: kas pēc tam kompensēs to laiku, naudu, enerģiju un cilvēciskās… tieši tādu enerģiju, nervu patēriņu un ciešanas, kādas prasīs šīs nebeidzamās pārmaiņas vienā jomā? Un es gribu teikt, kolēģi, ka tā nav laba pārvaldības prakse. Tā ir necieņa pret Saeimu kā pret likumdevēju - šāda veida likumu iesniegšana, tā ir necieņa pret regulēto jomu un, vēl jo vairāk, tā ir necieņa pret visu sabiedrību, kurai būs jādzīvo saskaņā ar šiem nekvalitatīvajiem likumiem. Tāpēc es aicinu šādā steigā nopietnas lietas nevirzīt cauri Saeimai. Paldies.".
- 2009_11_03-seq12 language "lv".
- 2009_11_03-seq12 speaker Karina_Petersone-1954.
- 2009_11_03-seq12 mentions Q822919.
- 2009_11_03-seq12 mentions Q211.