Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2009_09_03-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2009_09_03-seq4 type Speech.
- 2009_09_03-seq4 number "4".
- 2009_09_03-seq4 date "2009-09-03".
- 2009_09_03-seq4 isPartOf 2009_09_03.
- 2009_09_03-seq4 spokenAs 22.
- 2009_09_03-seq4 spokenText "Cienījamais Prezidij! Godātie deputāti! Kādēļ mūsu likumprojekts, kas paredz nacionālo minoritāšu diskriminācijas samazināšanu darba tirgū, tika iesniegts tieši pašreiz? Šādi iemesli ir trīs. Pirmkārt. Patlaban bezdarbs ir kļuvis par nacionālo katastrofu, un jebkāda veida diskriminācija, kas attiecas uz pieeju darba tirgum un uz iespēju atgriezties šajā tirgū, nav pieļaujama. Otrkārt. Uz problēmām, kas saistītas ar antidiskriminācijas pasākumu trūkumu nacionālajā likumdošanā, jau norādīja Eiropas Komisija. Labklājības ministrija bija sagatavojusi attiecīgus priekšlikumus, kurus mēs daļēji pārņēmām arī piedāvātajā likumprojektā. Lai izvairītos no lielām starptautiskām nepatikšanām, labāk būtu paātrināt procesu un iesniegt šos priekšlikumus uzreiz Saeimā izskatīšanai. Treškārt. Nodarbinātības valsts dienests beidzot tika publicējis datus par bezdarbnieku etnisko sastāvu. Šie dati tika publicēti, ieskaitot 2004.gadu, pēc tam šādas publikācijas tika pārtrauktas. Neskatoties uz to, no Latvijas sniegtajām atskaitēm starptautiskajām organizācijām izrietēja, ka valdībai ir šie dati. Pēc PCTVL frakcijas divkārtējiem jautājumiem Ministru prezidentam šādi dati atkal tika publicēti, un mēs tos apstrādājām. Sanāk, ka nelatviešu daļa bezdarbnieku vidū ir daudz augstāka par viņu daļu iedzīvotāju sastāvā. Konkrēti - aptuveni tā ir par 30 procentiem augstāka nekā latviešu vidū. Šī pārsniegšana novērojama arī visās riska grupās, kuras izdalījis Nodarbinātības valsts dienests. Nacionālo minoritāšu pārstāvju īpatsvars starp ilgstošiem bezdarbniekiem ir par 43 procentiem, pirmspensijas vecuma bezdarbnieku - par 95 procentiem, bet bijušo ieslodzīto - gandrīz trīs reizes lielāks nekā latviešu vidū. Šādas disproporcijas, ja tādas tiktu konstatētas civilizētā valstī, izsauktu nekavējošu reakciju un speciālus pasākumus, kas domāti to izskaušanai. Mēs arī piedāvājam valdībai šos pasākumus izstrādāt un pirmām kārtām atteikties no privātās sfēras darbinieku valsts valodas masveida atestācijas, ko paredz Ministru kabineta noteikumi, kas aizvakar stājās spēkā. Cits likumprojekta aspekts - tā ir krievu valodas ieviešana bezdarbnieku pārkvalifikācijas procesā. Tā pati statistika demonstrē, ka tikai 34 procentiem bezdarbnieku, kuriem būtu nepieciešams saņemt valsts valodas apliecības, pārkvalificēšanās nodarbības ir kaut vai daļēji efektīvas, bet vēl 54 procentiem krievu bezdarbnieku tās ir pilnībā neefektīvas. Tas attiecas uz visām izdalītajām riska grupām. Tostarp attiecībā uz bijušajiem ieslodzītajiem šie skaitļi sastāda attiecīgi 15 un 83 procentus. Valsts dod priekšroku tam, lai sūtītu šos cilvēkus aplaupīt garāmgājējus, nevis dod viņiem iespēju dzimtajā valodā apgūt sabiedrībai noderīgas nodarbes. Oponentu pamatiebildums: „Bet kādēļ lietot tieši krievu valodu, nevis, piemēram, suahili valodu?” Ja tiektos pēc abstrakta taisnīguma, tad tā varētu būt arī suahili, bet, ja cenšamies efektīvi izmantot budžeta un Eiropas Savienības fondu līdzekļus, tad derētu ņemt vērā, ka 99 procenti šo bezdarbnieku ir spējīgi apgūt mācības tieši krievu valodā. (No zāles dep. J.Dobelis: „Laiks!”) Aicinu nobalsot…".
- 2009_09_03-seq4 language "lv".
- 2009_09_03-seq4 speaker Jakovs_Pliners-1946.
- 2009_09_03-seq4 mentions Q822919.
- 2009_09_03-seq4 mentions Q211.
- 2009_09_03-seq4 mentions Q193089.
- 2009_09_03-seq4 mentions Q458.
- 2009_09_03-seq4 mentions Q8880.
- 2009_09_03-seq4 mentions Q164226.
- 2009_09_03-seq4 mentions Q1474490.
- 2009_09_03-seq4 mentions Q4803907.