Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2009_08_27-seq54> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2009_08_27-seq54 type Speech.
- 2009_08_27-seq54 number "54".
- 2009_08_27-seq54 date "2009-08-27".
- 2009_08_27-seq54 isPartOf 2009_08_27.
- 2009_08_27-seq54 spokenAs 50.
- 2009_08_27-seq54 spokenText "Cienījamie kolēģi! Kaut arī tas var šķist sīks organizatorisks jautājums, šīs debates tik tiešām ir pamatotas, tādēļ ka mēs varam rast nopietnus argumentus gan „par”, gan „pret” šādu grozījumu. Pateikšu savu viedokli. Pašreizējos apstākļos, manuprāt, izglītības pārvaldēm, vēl precīzāk - pašvaldībām, noteikti ir jādod tiesības organizēt skolu tīklu savās teritorijās. Un, skatot konkrētu valsts ģimnāziju tīklu Latvijā, mēs redzam, ka apstākļi, kādos šīs ģimnāzijas strādā, nebūt nav vienādi. Šeit mēs nevaram runāt par Rīgu un par Latvijas lielākajām pilsētām kā par pilnīgi identiskiem situācijas reprezentantiem. Un tāpēc, arī atzīstot par daļēji pamatotiem iepriekšējo debatētāju izteiktos argumentus „pret”, es tomēr gribu minēt dažus argumentus, kas, manuprāt, varētu drīzāk tikt interpretēti kā „par”. Pirmkārt, tie ir pašreizējie ekonomiskie apstākļi, kad skolu telpu racionāls izmantojums tomēr ir arguments. Un otrs arguments ir skolu tīkla infrastruktūra, respektīvi, attālums no mājas līdz skolai. Un, ja šim pamatskolas skolēnam attālums fiziski līdz ģimnāzijai ir mazāks nekā līdz eventuālajai pamatskolai, tad tas, protams, transporta izmaksu pieauguma laikmetā arī ir arguments. Trešais arguments ir tas, ko mēs varētu saukt par sociālo integrāciju. Neredzu pilnīgi neko negatīvu, bet - gluži otrādi - tikai pozitīvu faktā, ka mazie bērni kontaktēsies ar ģimnāzistiem, kas, protams, varēs pildīt modeļa lomu; tie tiešām būs motivēti jaunieši, kas zināšanu apguvē varēs būt paraugs mazākajiem bērniem, un tas nav maznozīmīgi. Un savukārt ģimnāzistiem, šķiet, nemaz nebūtu par ļaunu uzzināt, ka pasaulē ir arī jaunāko klašu skolēni, ar kuru interesēm, ar kuru psiholoģijas īpatnībām ir jārēķinās. Ceturtais arguments ir skolotāju kvalifikācija. Mēs zinām, ka ģimnāzijas skolotājiem tiek izvirzītas augstākas prasības, un zinām arī to, ka mūsu ģimnāziju skolotāji tik tiešām izceļas ar savu zināšanu kvalitāti un savu metodoloģisko briedumu. Un kāpēc vienotā kolektīvā neveicināt arī sākumskolas un pamatskolas skolotāju izaugsmi? Ko šajā situācijā varētu rosināt? Šeit varētu rosināt nenoteikt tik stingru likuma normu, bet tik tiešām pašvaldībām dot lielāku rīcības brīvību. Ja pašvaldība motivēti pierāda, ka ir pamats ģimnāzijas durvis atvērt arī pamatskolas audzēkņiem, lai tā to dara! Ja pašvaldība ir pietiekami spēcīga, lai uzturētu līdzšinējo sistēmu (tas, protams, ir pamatoti, un jebkura sistēmas destrukcija ir nevēlama, it īpaši šajā nebeidzamo reformu laikā), lai tā to dara! Un, protams, mēs ļoti gribētu dzirdēt iesniedzēju pamatojumu, lai šis nebūtu tāds gadījums, ka tik tiešām vajadzīgas reformas tiek veiktas vienas vai divu pašvaldību interešu vārdā. Paldies.".
- 2009_08_27-seq54 language "lv".
- 2009_08_27-seq54 speaker Ina_Druviete-1958.
- 2009_08_27-seq54 mentions Q211.
- 2009_08_27-seq54 mentions Q2660080.