Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2009_08_27-seq52> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2009_08_27-seq52 type Speech.
- 2009_08_27-seq52 number "52".
- 2009_08_27-seq52 date "2009-08-27".
- 2009_08_27-seq52 isPartOf 2009_08_27.
- 2009_08_27-seq52 spokenAs 10.
- 2009_08_27-seq52 spokenText "Cienījamie deputāti! Šā grozījuma mērķis ir dot iespēju Izglītības un zinātnes ministrijai veikt skolu tīkla reorganizāciju, ejot pa tādu ceļu, kurš tagad jau izvēlēts ministrijā, proti, pievienot vienu iestādi pie citas iestādes, ja tas ir iespējams. Esošais likums, kuru mēs tagad skatām, nedot tādu iespēju attiecībā uz sākumskolas pievienošanu ģimnāzijai, un dažos Latvijas Republikas pagastos un pilsētās tieši tāpēc šī reorganizācija nav iespējama. Un līdz ar to ministrija piedāvā mums veikt tagad šo… pieņemt šo grozījumu. Manuprāt, tas ir aplams ceļš, kuru tagad mums piedāvā iet. Ar tādu grozījumu pieņemšanu mēs reducējam ģimnāziju uz vidusskolu, uz parastu vidusskolu, un līdz ar to ģimnāzija kā mācību iestāde jeb mācību institūts tiek pakāpeniski iznīcināta. Es gribu atgādināt, ka ģimnāzijas kā iestādes izveidošanas mērķis bija nodrošināt Latvijas valstī padziļinātu vispārējās vidējās izglītības programmas apguvi salīdzinājumā ar parasto vidusskolu. Līdz ar to gan esošajā likumā, gan Ministru kabineta noteikumos bija noteiktas gan jaunās tiesības, gan arī saistības, kas īpaši izdalīja ģimnāzijas... atšķīra ģimnāziju no parastās vidusskolas. Proti, ģimnāzijai ir dotas iespējas veikt iestājpārbaudījumus, skolēnus pieņemot 7. un 9.klasē. Vidusskolā tas nav atļauts. Reizē tika ieviestas arī saistības ģimnāzijām, proti, ģimnāzijas veic metodisko centru funkciju un arī piedalās pasniedzēju tālākizglītībā. Tām ir nepieciešams arī konkrēts skolēnu skaits, lai nodrošinātu ģimnāzijas statusa piešķiršanu vidusskolai. Un vēl ir ļoti nopietns viens moments. Ja konkrētā periodā nav nodrošināts attiecīgais sekmju līmenis... lielāks par C līmeni, ģimnāzijai var noņemt šo statusu. Tas nozīmē, ka ģimnāzija tomēr ir īpaša iestāde Latvijas valsts izglītības iestāžu sistēmā. Pieņemot šo grozījumu, mēs sākam iet to ceļu, kas pamazām ģimnāziju vispār izņem no valsts mācību iestāžu sistēmas. Ar tādu ceļu mēs pamazām tomēr pasliktināsim izglītības kvalitātes līmeni valstī, un tas var būt saprasts ļoti asās ekonomiskās krīzes apstākļos. Bet tomēr, manuprāt, nebūtu prātīgi vispār šajā krāsnī mest arī skolas, mēģinot ietaupīt līdzekļus uz izglītības rēķina. Es domāju, ka neoliberāļu reformas sekas nevar tikt risinātas tieši uz izglītības, sociālās palīdzības un valsts pilsoņu drošības rēķina. Līdz ar to es domāju, ka arī šis konkrētais grozījums, kurš vērsts tieši šajā virzienā, nebūtu pieņemams. Un es tikai gribu atkārtot, ka līdz ar to dažiem mūsu frakcijas biedriem, kolēģiem ir ļoti lielas šaubas, vai šāds grozījums varētu tikt pieņemts. Aicinu arī citu frakciju deputātus nopietni pārdomāt šo konkrēto ierosinājumu, kas būs tagad balsojams, un to neatbalstīt. Paldies jums!".
- 2009_08_27-seq52 language "lv".
- 2009_08_27-seq52 speaker Igors_Pimenovs-1953.
- 2009_08_27-seq52 mentions Q211.
- 2009_08_27-seq52 mentions Q957126.