Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2009_08_27-seq49> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2009_08_27-seq49 type Speech.
- 2009_08_27-seq49 number "49".
- 2009_08_27-seq49 date "2009-08-27".
- 2009_08_27-seq49 isPartOf 2009_08_27.
- 2009_08_27-seq49 spokenAs 139.
- 2009_08_27-seq49 spokenText "Augsti godājamais Prezidij! Cienījamie kolēģi! Strādājot Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā, ne Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārais sekretārs, ne daži deputāti mani tomēr nepārliecināja par šo grozījumu nepieciešamību. Mēs šeit tikko dzirdējām, ka tas ir nepieciešams, ka Izglītības un zinātnes ministrijā ir griezušās dažas pašvaldības ar tādu lūgumu. Es sākumā domāju, ka, iespējams, varbūt tiešām pašvaldībām krīzes apstākļos ir nepieciešams šāds solis, lai palīdzētu ekonomēt līdzekļus, lai atbrīvotos no administrācijas, un tā tālāk. Varbūt. Tāpēc es mēģināju sazvanīties ar ļoti daudzām pašvaldībām, ar izglītības pārvalžu vadītājiem, ar valsts ģimnāziju direktoriem. Šie cilvēki, izglītības eksperti, uzzinājuši par šiem grozījumiem, bija neizpratnē un diezgan šokēti. Un tiešām es atbalstu Eglīša kunga teikto, ka šajā gadījumā var iestāties diezgan liels haoss. Bet es tomēr mēģināju noskaidrot, no kurienes šim likumprojektam kājas aug... Lieta tāda, ka Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārais sekretārs mums komisijā minēja, ka tas ir vienas nelielas Latgales pašvaldības dēļ, var teikt, Krāslavas dēļ, ja gribam precīzāk minēt. Šīs pašvaldības... šā novada vadītājs ir diezgan lielas zināmas partijas biedrs, un tāpēc es mēģināju Krāslavā noskaidrot, kā ir veidojies izglītības iestāžu tīkls, ja jau viņu dēļ tiešām groza šo Vispārējās izglītības likuma normu. Izrādās, ka jaunais Krāslavas Valsts ģimnāzijas direktors neatbalsta šādu reorganizāciju, jo viņam ir pietiekami spēcīga ģimnāzija, viņš redz citu pilsētas attīstības modeli. Ne Krāslavas Izglītības pārvaldes administrācija, ne Krāslavas izglītības sistēmas eksperti neatbalsta šādus grozījumus. Tad ir jautājums: kam tad tas ir vajadzīgs? Es tā noprotu, ka vadība droši vien grib atbrīvoties no nevēlama direktora, kas, iespējams, pašvaldību vēlēšanās piedalījās no cita saraksta, un tas ir visvienkāršākais solis, kā skolu padarīt par filiāli un atbrīvoties no nevēlama cilvēka. Un tāpēc es, godīgi runājot, esmu šokēts par šādā veidā gatavotiem likumprojektiem, kas skar ne tikai vienu novadu vai vienu skolu, vai viena noteikta pašvaldības vadītāja kaut kādas ambīcijas, kuras, tā teikt, tiek lobētas ministrijā un tālāk noteiktās partijās. Tāpēc, godīgi runājot, ja turpinām stāstu par Krāslavas pilsētu, tad varu sacīt, ka Krāslavas pilsētā ir vairākas izglītības iestādes, pie tam šis tīkls ir ļoti interesants. Tur tiešām ir Krāslavas Valsts ģimnāzija, kurā mācās... vismaz vakar tajā bija reģistrēti 332 audzēkņi, Krāslavā ir Varavīksnes vidusskola, kurā ir reģistrēti 702 audzēkņi, ir Krāslavas pamatskola, kurā mācās 400... vairāk nekā 430 audzēkņi. Ko mēs gribam? Lielu skolu pievienot mazai skolai? Tā ieekonomēt un atbrīvoties no skolas direktora? Un ir arī Poļu pamatskola, kurā mācās tikai 72 skolēni, bet tas jau ir cits stāsts. Es redzu šeit, kā optimizēt iestādi, tomēr veidojot šīs pamatskolas tiešām par valsts ģimnāzijas bāzes pamatu. Nākotnē varbūt arī Varavīksnes vidusskolai ir jākļūst par to skolu, kur gatavo vidusskolēnus valsts ģimnāzijai, turklāt valsts ģimnāzijai jābūt ne tikai pilsētas, bet visa novada izglītības… šādā veidā koncentrētam vidējās izglītības centram. Godīgi runājot, ar šo projektu mēs varam sagraut visu koncepciju, veidu, kādā mēs pakāpeniski virzījāmies. Es domāju, ka ir jārunā par vidējās izglītības attīstību Latvijā, it īpaši ģimnāziju attīstību. Ministrijai esošajā situācijā nevis jāpieņem tādi nepārdomāti lēmumi un jālobē, bet jādomā, kādā veidā motivēt, atbalstīt ģimnāziju, normālu ģimnāziju veidošanos Latvijā, lai tiešām būtu spēcīgas iestādes, kur skolēni ir motivēti mācīties. To var kaut vai ar normētā koeficienta palīdzību - noteikt nevis 1,25, bet 1,50, un tad uzreiz pašvaldības veidos tiešām labas izglītības iestādes, jo koncentrēt līdzekļus vidējā posmā ir daudz efektīvāk. Tādā veidā mēs atbalstītu arī profesionālās izglītības iestāžu tīkla attīstību, jo pārējie bērni varētu nākt mācīties arī uz profesionālās izglītības iestādēm. Tāpēc šajā situācijā, es domāju, tas… Man ļoti liels prieks par Tautas partiju, kurā izglītības eksperti tomēr izanalizējuši šo situāciju. Man lūgums arī citām partijām, to skaitā arī „Saskaņas Centram”, tomēr padomāt par šiem jautājumiem, jo lielākā daļa izglītības ekspertu un vadītāju tomēr neatbalsta. Un arī partijas, kuras atbalsta, ar šiem lēmumiem iegūs nevis vairāk atbalstītāju, bet tiešām mazāk. Lūgums būt pārdomātākiem un nerisināt varbūt „pastnieka sēriju numur divi” šajā gadījumā. Es tātad aicinu neatbalstīt šo likumprojektu pirmajā lasījumā. Paldies.".
- 2009_08_27-seq49 language "lv".
- 2009_08_27-seq49 speaker Janis_Duksinskis-1963.
- 2009_08_27-seq49 mentions Q211.
- 2009_08_27-seq49 mentions Q957126.
- 2009_08_27-seq49 mentions Q2167704.
- 2009_08_27-seq49 mentions Q903671.
- 2009_08_27-seq49 mentions Q1250133.